728 x 90

سناتور توریسلی: رژیم ایران سقوط خواهد کرد، کمربندها را محکم ببندید فشار را بر ایران حفظ کنید

سناتور رابرت توریسلی در مصاحبه با فاکس نیوز
سناتور رابرت توریسلی در مصاحبه با فاکس نیوز

به‌دنبال برگزاری اجلاس ایران آزاد ۲۰۲۱ که همراه بود با پیام خانم مریم رجوی و سخنرانی مایک پنس معاون ریاست‌جمهوری آمریکا تا ژانویه ۲۰۲۱ و هم‌چنین سخنرانی تعدادی از شخصیتهای برجسته آمریکایی از هر دو حزب آمریکا، تلویزیون فاکس نیوز در مصاحبه‌یی که با سناتور توریسلی ترتیب داده بود در شروع قسمتهایی از سخنان مایک پنس و سپس سخنانم خانم مریم رجوی را پخش کرد.

مایک پنس: ما به انگلستان و آلمان و فرانسه و روسیه و چین گفتیم که برجام یک اشتباه خطرناک برای آمریکا، برای جهان و برای مردم ایران بوده است. و ما این را روشن ساختیم که تحت هیچ شرایطی آمریکا به ایران اجازه نخواهد داد که به سلاح اتمی دست یابد.

اریک شاون مجری تلویزیون فاکس نیوز: این معاون رئیس‌جمهور سابق مایک پنس بود که هفته گذشته در اجلاس ایران آزاد سخنرانی کرد. در حالی که پرزیدنت بایدن و متحدان اروپایی در اجلاس جی ۲۰ می‌گویند متقاعد می‌باشند که توافق اتمی ایران می‌تواند احیا شود.
پنس در این سمپوزیوم در واشنگتن شرکت کرد که توسط بزرگترین گروه اپوزیسیون ایران شورای ملی مقاومت ایران برگزار شده بود که رهبر آن مریم رجوی است که نسبت به آنچه او هدف ایران از ساختن بمب است هشدار می‌داد و خواستار سرنگونی این رژیم بود.

تلویزیون فاکس نیوز - خانم مریم رجوی: در یک‌کلام مردم ایران بیش از هر زمانی آماده سرنگون کردن این رژیم می‌باشند. زمان آن است که جامعه بین‌المللی در کنار مردم ایران و خواست آنان برای تغییر قرار گیرد.

اریک شاون مجری فاکس نیوز همزمان با معرفی سناتور توریسلی گفت: سناتور پیشین نیوجرسی رابرت توریسلی سناتور دموکراتی که در این ایالت خدمت کرده، از این گروه مقاومت حمایت می‌کند. سناتور خوش آمدید نظرتان در مورد خبر اقدام احتمالی دولت برای بازگشت به توافق اتمی چیست؟

سناتور رابرت توریسلی گفت: من فکر می‌کنم اظهارات مایک پنس صحنه را برای بحث پیرامون احیای مذاکرات با رژیم ایران فراهم می‌کند که اظهارات او اساساً این بود که ما باید رژیم را آنطور که هست ببینیم. واقعیت آنرا ببینیم. دولت بایدن ممکن است مشتاق باشد که مذاکرات را از سر بگیرد و به‌دنبال احیای برجام باشد ولی همزمان رژیم ایران حملات موشکی علیه سربازان آمریکایی انجام می‌دهد و به فعالیت‌های تروریستی خود ادامه می‌دهد و اخیراً فردی را برای رهبری خود انتخاب کرده، که همزمان در اروپا تحت تحقیقات به‌خاطر جنایت علیه بشریت می‌باشد و او رئیسی است.
(دولت) ایران است که خود می‌گوید وارد این توافق تحت شرایطی که آنرا ترک کرده نخواهند شد. بنا بر این درک من این است که دولت [بایدن] به‌دنبال هدفی است ولی همان‌طور که مایک پنس گفت ما نیاز داریم که واقعیتهای جدید د ر مورد این رژیم را ببینیم.

اریک شاون: آیا فکر می‌کنید وزارت‌خارجه متوجه این واقعیت جدید می‌شود، زیرا که آنها در مورد احتمال آزاد کردن میلیاردها دلار از سرمایه ایران صحبت می‌کنند در حالی که دولت ترامپ حداکثر فشار را وارد کرد و اقتصاد ایران را در آستانه فروپاشی قرار داد؟
سناتور توریسلی: با توجه به این‌که در ماههای گذشته ایران به تغلیظ مواد اتمی خود ادامه داده و می‌تواند ماهها یا شاید هفته‌ها تا سلاح فاصله داشته و انتخاب کند که به آن مسیر برود، فکر می‌کنم احتمال رسیدن به توافق جدید بسیار بعید است حتی اگر قول آنها را بپذیرند و سؤال این است که ما بعد چه خواهیم کرد؟
ترس من از این است که ما وارد دوره‌ای از تاریخ می‌شویم که بعد از خروج از افغانستان می‌باشد و در تهران در برابر سلاح اتمی و در چین در برابر تایوان قرار می‌گیریم و این احساس ایجاد می‌شود که در (برای آنها) باز است و ممکن است برای دوران کوتاهی آنها به‌دنبال جاه‌طلبیهای خود بروند. فکر می‌کنم در آمریکا در زمینه سیاست خارجی سال خطرناکی را در پیش رو خواهیم داشت که از تهران و تسلیحات اتمی شروع خواهد شد.

 

اریک شون: فکر می‌کنید ما چگونه باید پاسخ دهیم؟
سناتور توریسلی : این را بدون مکث و با تأسف بسیار می‌گویم و پیامدهای خارق‌العاده آنرا می‌فهمم: اول این‌که باید به فشار اقتصادی حداکثری پرزیدنت ترامپ بازگردیم سیاست حزبی به کنار، ولی واقعیت این است که تحریم اقتصادی علیه ایران در تاریخ معاصر بیشترین تأثیر گذاری را داشته و رژیم ایران را به زانو در آورده و اقتصاد ایران را به عقب رانده و ارزش ارز آن سقوط کرده و این چیزی است که کارآیی داشته و و باید مجدداً امتحان شود.

در غیراینصورت فکر می‌کنم به‌طرز درد آوری یا شاید هم تأسف باری باید گزینه نظامی روی میز باشد ولی همه راه‌ها را باید اول امتحان کرد، تحریم‌های اقتصادی و پذیرش تغییر رژیم. این به صراحت رژیمی نیست که جهان بتواند با آن کار کند این رژیمی نیست که بتوان در امنیت در منطقه‌ای به سر برد که در برد موشک‌های آن باشد.
فکر می‌کنم دولت بایدن زمانی که تشخیص دهد تعامل جواب ندارد نیاز دارد که همه چیز را مجدداً روی میز قرار دهد.

اریک شان: شما در گذشته شاهد سقوط رژیمهای مستبد مانند اتحاد شوروی و اروپای شرقی و غیره بوده‌اید آیا شما روزی را می‌بینید که این برای این رژیم مستبد مذهبی جنایتکار نیز اتفاق بیفتد؟
توریسلی: بله فکر می‌کنم همین‌طور است و این بدیهی است و می‌دانم که سیا و وزارت‌خارجه در این مورد صحبت می‌کنند که اپوزیسیون کوچک است! در حالی که همه گروه‌های انقلابی کوچک هستن‍د، می‌دانم که آنها می‌دانند رژیم در حال سقوط است و چیزی که من مستمر در سیاست آمریکا دیده‌ام این است که دولت آمریکا همواره در مورد ایران نه فقط برخی مواقع و نه در اکثر مواقع، بلکه همیشه اشتباه کرده است. آنها سقوط شاه را پیش‌بینی نکردند آنها بحران گروگانگیری را پیش‌بینی نکردند، آنها مشکل اتمی را پیش‌بینی نکردند، آنها جنگ ایران و عراق را پیش‌بینی نکردند، ولی این رژیم سقوط خواهد کرد، کمربندها را محکم ببندید فشار را بر ایران حفظ کنید این رژیم سقوط خواهد کرد.
اریک شاون: سناتور رابرت توریسلی می‌گوید این رژیم سقوط خواهد کرد. متشکرم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/92a51db4-fafe-4f99-ad08-3463ea99ea4e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات