728 x 90

سناتور تد کروز: تصمیم «خطرناک» لنگر انداختن کشتی‌های جنگی ایران در ریو با تأیید لولا داسیلوا

تد کروز
تد کروز

سناتور تد کروز بیانیه‌یی درباره کشتی‌های جنگی رژیم ایران در برزیل صادر کرد.

در این بیانیه که در وبسایت تد کروز منتشر شده آمده است: تد کروز (جمهوریخواه از ایالت تگزاس)، عضو ارشد کمیته بازرگانی، علوم و حمل و نقل و عضو کمیته روابط خارجی سنا، امروز پس از دادن مجوز به دو کشتی جنگی رژیم ایران برای پهلو گرفتن در بندری در ریودوژانیرو توسط برزیل، بیانیه زیر را صادر کرد:

پهلوگیری کشتی‌های جنگی ایران در برزیل یک اتفاق خطرناک و تهدیدی مستقیم برای ایمنی و امنیت آمریکایی‌ها است. ایالات متحده تحریم‌ها و قوانین مبارزه با تروریسم را دقیقاً برای بازدارندگی و پاسخ به این تهدیدات طراحی کرده است. این کشتی‌های جنگی ایران قبلاً تحریم شده‌اند، و بنابراین بندر ریودوژانیرو که در آن پهلو گرفته‌اند، اکنون در معرض خطر تحریم‌های فلج‌کننده قرار دارد، مانند شرکت‌های برزیلی که به آنها خدمات ارائه می‌دهند یا پرداختها را پذیرفته‌اند و هم‌چنین همه شرکت‌های خارجی که با این بندریا آن شرکت‌های برزیلی در آینده کشتی‌ها تعامل کرده‌اند... . .

نیوزمکس روز ۹ اسفند در همین رابطه نوشت: سناتور تد کروز، از ایالت تگزاس، گفت که پهلوگیری دو کشتی جنگی ایران در بندر ریودوژانیرو در روز یکشنبه برای ایمنی و امنیت آمریکایی‌ها خطرناک است و از کنگره خواست تا اقدام کند.
دو کشتی جنگی ماکران (IRIS Makran) و دینا (IRIS Dena) با وجود این‌که ایالات متحده می‌خواست مانع از ورود آنها به بندر توسط رئیس‌جمهور برزیل، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، اجازه ورود به بندر شدند.
در اواخر ژانویه، رویترز گزارش داد که دولت برزیل درخواست ایران برای پهلوگیری در بندر را رد کرده است.
به گزارش رویترز، با این حال، این بار، معاون رئیس ستاد نیروی دریایی برزیل، معاون دریاسالار کارلوس ادواردو هورتا آرنتز، پهلوگیری را بین ۲۶فوریه تا ۴مارس تأیید کرد.
کروز در بیانیه‌یی مطبوعاتی گفت: «ایالات متحده تحریم‌ها و قوانین ضدتروریسمی دارد که دقیقاً برای بازدارندگی و پاسخ به این تهدیدها طراحی شده‌اند. این کشتی‌های جنگی ایران قبلاً تحریم شده‌اند، و بنابراین بندر ریودوژانیرو که در آن پهلو گرفته‌اند، اکنون در معرض خطر تحریم‌های فلج‌کننده قرار دارد، مانند هر شرکت برزیلی که به آنها خدمات ارائه کرده یا پرداختها را پذیرفته است».
دولت بایدن موظف است تحریم‌های مربوطه را اعمال کند، همکاری برزیل با تلاش‌های ضدتروریسم ایالات متحده را مورد ارزیابی مجدد قرار دهد و مجدداً بررسی کند که آیا برزیل اقدامات ضدتروریسم مؤثری را در بنادر خود حفظ می‌کند یا خیر.
اگر دولت این کار را نکند، کنگره باید آنها را مجبور به انجام این کار کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e0715a78-6037-4085-8671-31e8b6080d63"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات