728 x 90

سناتور تام کاتن: توقیف سلاحهای ایرانی جای تعجب ندارد

سناتور تام کاتن
سناتور تام کاتن

به‌دنبال توقیف یک محموله سلاحهای غیرقانونی رژیم آخوندی که برای شبه‌نظامیان حوثی به یمن ارسال می‌شد، و توسط تفنگداران نیروی دریایی آمریکا توقیف شد، سناتور تام کاتن روز یکشنبه ۱۹اردیبهشت در توئیتی نوشت:

«این‌که نیروی دریایی آمریکا محموله دیگری از سلاحهای ایرانی را که به یمن می‌رفت توقیف کرد، جای تعجب ندارد. رژیم ایران حداقل از سال۲۰۱۳ به‌دنبال تأمین جنگ داخلی در یمن بوده است».

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز یکشنبه ۱۹اردیبهشت گزارش داد: نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد یک محموله سلاح شامل هزاران سلاح تهاجمی، سلاحهای خودکار و تفنگهای تک‌تیرانداز که در یک کشتی در دریای عمان مصادره شد، ظاهراً عازم یمن و برای پشتیبانی از شورشیان حوثی بوده است.

یک مقام رسمی وزارت دفاع به آسوشیتدپرس گفت: «تحقیقات اولیه نیروی دریایی نشان می‌دهد این کشتی از ایران آمده و بار دیگر رژیم ایران را، به‌رغم تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل، به حوثی‌ها ربط می‌دهد».

آسوشیتدپرس در ادامه افزوده است: «یک مقام رسمی که خواست ناشناس بماند گفت بر اساس مصاحبه‌هایی که با کارکنان کشتی به‌عمل آمده و هم‌چنین بازرسی بار کشتی، کارکنان گفتند کشتی از ایران آمده است.

... به‌نظر می‌رسد محموله توبیخ شده اخیر بزرگترین از نوع خود تابه‌حال بوده است. تیم میچتی، یک محقق و بازرس که در زمینه تجارت غیرمجاز سلاح مطالعه می‌کند هم‌چنین گفت این محموله با بقیه[موارد قبلی] مشابهت‌های بسیاری دارد.

او می‌گوید: «به نظر می‌رسد ترکیب ویژه موادی که توسط دیدبان دریایی آمریکا کشف شده، با محموله‌های غیرمجاز قبلی که به ایران ربط پیدا می‌کردند، بسیار همخوان است» (آسوشیتدپرس ۱۹ اردیبهشت۱۴۰۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3d78f4d5-6e6f-4e51-8049-110a14c0bdfd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات