728 x 90

سناتور بیل هگرتی: موشکی که عربستان را هدف قرار داد اثر انگشت رژیم ایران را دارد

سناتور بیل هگرتی
سناتور بیل هگرتی

به‌دنبال حمله موشکی ناموفق شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم آخوندی به تأسیسات نفتی آرامکو در عربستان، بیل هگرتی سناتور جمهوریخواه آمریکایی روز یکشنبه ۱۷اسفند در شبکه «توئیتر» ضمن بیان این‌که سهل‌انگاری دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در تعامل با رژیم آخوندی این جرأت را به او داده تا حملات موشکی دیگری را علیه پادشاهی عربی سعودی انجام دهد، گفت که «حمله موشکی به سعودی حاوی نشانه‌هایی از دست داشتن رژیم ایران است».

سناتور هگرتی افزود که تمایل دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا به کاهش تحریم‌های اعمال شده بر تهران به رژیم آخوندی جرأت بخشیده تا علیه آمریکا و هم‌پیمانان آن دست به تنش‌زایی بزند.

این سناتور جمهوریخواه گفت که «حمله موشکی دیگری یکشنبه علیه عربستان صورت گرفته که حاوی نشانه‌هایی از حمایت رژیم ایران را دارد».

این در حالی است که تلاش‌های شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم آخوندی یکشنبه در حمله به بندر رأس التنوره و شهرک مسکونی در شهر الظهران در شرق عربستان ناکام ماند.

وزارت دفاع عربستان شامگاه یکشنبه اعلام کرد تلاش‌های صورت گرفته برای هدف قرار دادن مخازن نفتی در بندر رأس التنوره و تأسیسات شرکت نفتی آرامکو در الظهران «یک حمله تروریستی بزدلانه است که صادرات و امنیت انرژی جهان را هدف قرار داده است».

واس خبرگزاری رسمی عربستان به‌نقل از سرتیپ ستاد ترکی المالکی سخنگوی وزارت دفاع این کشور گزارش کرد که یک فروند پهپاد مهاجم که از سمت دریا آمده بود، پیش از رسیدن به هدف رهگیری و منهدم شد.

المالکی افزود که یک موشک بالستیک هم که به قصد هدف قرار دادن تأسیسات آرامکو در الظهران شلیک شده بود، رهگیری و منهدم شد و ترکش‌های آن در نزدیکی مناطق مسکونی و شهروندان غیرنظامی سقوط کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a0a015a5-3a4d-40ab-ba23-19a1a1d8e2f1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات