728 x 90

سنابرق زاهدی: ضرورت پایان دادن به رژیم ولایت فقیه و سرنگونی رژیم و برپایی یک ایران آزاد و دمکراتیک

سنابرق زاهدی، مسئول کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت ایران
سنابرق زاهدی، مسئول کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت ایران

سنابرق زاهدی مسئول کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت ایران در مصاحبه‌یی با تلویزیون الحره درباره قیام سراسری مردم ایران گفت: همه اقشار مردم ایران بر روی یک عبارت متحد هستند. این عبارت ضرورت پایان دادن به رژیم ولایت فقیه و سرنگونی رژیم و برپایی یک ایران آزاد و دمکراتیک است.

بخشهایی از مصاحبه تلویزیون الحره با سنابرق زاهدی مسئول کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت ایران - اول آبان ۱۴۰۱:

سؤال: این تظاهرات تا چه حد با تظاهراتها و اعتراضاتی که در گذشته علیه رژیم حاکم انجام می‌شد تفاوت دارد؟

سنابرق زاهدی: به نظر می‌رسد که این بار قیام و اعتراضات تبدیل به انقلاب شده و این حرفی است که معترضان و قیام‌کنندگان در همه شهرهای ایران بر زبان آورده و تکرار می‌کنند «به این نگید اعتراض اسمش شده انقلاب». به این معنا که مردم ایران به یک تغییر بنیادین و تغییر رژیم چشم دوخته‌اند. شعارهایی که مردم ما در همه شهرهای ایران و همه دانشگاهها سر می‌دهند برآمده از همین خواسته است. شما می‌دانید که روز گذشته به‌رغم همه محدودیتهای اعمال شده توسط رژیم در زمینه اینترنت و سایتهای ارتباط جمعی ولی اخباری که از سراسر ایران از شمال تا جنوب و شرق تا غرب رسید حاکی از این بود که شهرهای ایران و به‌طور خاص دانشگاهها در جوش و خروش بودند و شعار می‌دادند «مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر خامنه‌ای، امسال سال خونه خامنه‌ای سرنگونه». کما این‌که آنها به آینده و نه گذشته چشم دوخته‌اند. آنها شعار می‌دهند «مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر». فکر می‌کنم این شعار شناخته شده‌ای در میان دانشجویان باشد. آنها خواستار تغییر ایران به سوی آینده و یک نظام جمهوری و دمکراتیک نوین هستند که حقوق پایه‌یی مردم ایران را تأمین کند. نظامی که در جدایی دین و دولت و برپایی آزادیهای پایه‌یی بر اساس اعلامیه جهانی حقوق‌بشر و یک ایران غیرهسته‌یی متبلور می‌شود. آنها خواستار ایرانی هستند که با همسایگانش در صلح باشد و با کشورهای همجوار در امنیت و صلح و آرامش، همزیستی داشته باشد. فکر می‌کنم این پایه‌هایی است مردم ایران بواسطه این انقلاب خواستار دستیابی به آن هستند. این پایه‌ها سال‌ها قبل در طرح ۱۰ماده‌ای اعلام شده از سوی خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور مقاومت ایران آمده است. به‌نظر من این طرح محصول درک مقاومت ایران و مواضع مقاومت ایران در مورد وقایع ایران می‌باشد.

 

سؤال: فکر می‌کنید فرصتهای واقعی که در مقابل مردم ایران وجود دارد تا حداقل بر روی این رژیم تأثیر بگذارند چیست؟ و حتی بگذارید پا را فراتر گذشته و به احتمال تغییر رژیم حاکم بواسطه قیام مردم ایران فکر کنیم.

سنابرق زاهدی: فکر می‌کنم این مهمترین و سؤال بزرگ است. اولاً روشن است که اگر رژیم ایران امکان بکارگیری میزان بیشتری از امکانات برای سرکوب را در اختیار داشت فروگذار نمی‌کرد ولی به‌طور واقعی یک روحیه مبارزاتی جدی در میان مردم ایران وجود دارد. ثانیا باید بر حضور کانون‌های شورشی تأکید کنیم. کانون‌های شورشی کارها و فعالیت‌های خود را از ۹سال قبل شروع کرده‌اند و در حال حاضر به جنبش‌های کنونی در مناطق و شهرها و دانشگاههای مختلف سمت و سو می‌دهند. بر این اساس اگر یک نگاه واقع‌بینانه به این انقلاب بیفکنیم بایستی بگوییم که اولاً این یک انقلاب ادامه‌دار است. زیرا امروز سی‌وهشتمین روز را پشت سر می‌گذاریم. از سویی این یک انقلاب سراسری و فراگیر است که همه مردم ایران را در بر می‌گیرد. دیگر فرقی بین فارسها و عربها و بلوچها و کردها وجود ندارد به این معنی که همه اقشار مردم ایران بر روی یک عبارت متحد هستند. این عبارت ضرورت پایان دادن به رژیم ولایت فقیه و سرنگونی رژیم و برپایی یک ایران آزاد و دمکراتیک است. و به این ترتیب می‌توانیم حقوق مردم‌مان شامل اقوام که به‌طور مثال در کردستان ایران به آن اشاره کردید یا در بلوچستان را محقق کنیم. بلوچستانی که رژیم آنرا حدود ۱۰روز قبل تبدیل یه یک حمام خون کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4de62563-cc77-4613-b62f-7cc04881daec"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات