728 x 90

سقوط هواپیمای مسافربری اتیوپی و کشته شدن همه ۱۵۷سرنشین آن

هواپیمای اتیوپی - عکس از آرشیو
هواپیمای اتیوپی - عکس از آرشیو

یک فروند هواپیمای مسافربری اتیوپی صبح یکشنبه، ۱۹اسفند با  ۱۵۷ مسافر و خدمه سقوط کرد. این هواپیما از آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی اوج گرفت و بامداد یک‌شنبه در مسیر کنیا سقوط کرده است.

 

به گزارش رویترز، رادیو و تلویزیون دولتی اتیوپی، خبر داد که در این سانحه «هیچ یک از سرنشینان» این هواپیما زنده نمانده‌اند.

رسانه‌های دولتی اتیوپی به نقل از منبعی در شرکت خطوط هوایی اتیوپی می‌گویند سرنشینانی از کشورهای  مختلف مسافر این پرواز بودند و همه کشته شده‌اند.

مقامات این کشور گفتند این پرواز سرنشینانی از کشورهای کانادا، چین، آمریکا،  ایتالیا، فرانسه، انگلستان، مصر، هلند، هند و اسلواکی به همراه  داشته است.

هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ از آدیس‌آبابا، پایتخت اتیوپی راهی نایروبی، پایتخت کنیا بوده و تنها شش دقیقه پس از برخاست سقوط کرده است.

علت وقوع این حادثه نیز هنوز معلوم نیست اما به نوشته رویترز، منابع بین‌المللی مراقبت هوایی می‌گویند سرعت عمودی پرواز این هواپیما پس از برخاست «ثبات» نداشته است.

هواپیمای سقوط‌کرده از نوع بوئینگ ۸-۷۳۷ مکس بوده و محل سقوط این هواپیما در «بیشوفتو»  حدود ۵۰ کیلومتری آدیس‌آبابا است.

 

در ماه اکتبر، یک فروند دیگر از بوئینگ ۸-۷۳۷ مکس چند دقیقه پس از برخاست از جاکارتا، پایتخت اندونزی، در دریای جاوه سقوط کرد و جان ۱۸۹ نفر را گرفت.


نخست‌وزیری اتیوپی کشته شدن مسافران و خدمه این هواپیما را به خانواده‌های آنها تسلیت گفت.
 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5321b8f6-38b4-4eee-a9ac-3cc97924dcf7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات