728 x 90

سقوط قیمت نفت به پایین ترین سطح در سال ۲۰۱۸

سقوط قیمت نفت
سقوط قیمت نفت

رویترز گزارش کرد قیمت نفت در روز جمعه به پایین‌ترین سطح خود از اواخر سال ۲۰۱۷در یک بازار متغیر رسید. شاخص بین‌المللی نفت خام برنت برای معاملات آینده به پایین‌ترین سطح خود از دسامبر ۲۰۱۷به ۶۱دلار و ۵۲سنت در هر بشکه تنزل کرد.

رویترز افزوده است با ظهور مازاد تولید نفت، چشم‌انداز تیره اقتصادی، تشدید می‌شود. به همین خاطر انتظار می‌رود در اجلاس اوپک در ۶دسامبر(۱۵آذرماه)، کشورهای صادر کننده نفت برای مقابله با مازاد تولید، شروع به کنترل تولید کنند.

یادآوری می‌کنیم که به‌دنبال تحریم خرید نفت از رژیم آخوندی و برخلاف انتظار رژیم قیمت نفت به پایین‌ترین حد خود در سال جاری کاهش پیدا کرد و در روز ۲۰آبان به ۷۰دلار در هر بشکه رسیده بود.

رژیم انتظار داشت در آغاز فصل سرما قیمت نفت افزایش پیدا کند اما چنین نشد، زیرا روسیه و عربستان میزان زیادی نفت وارد بازار کردند.

اکنون بعد از گذشت ۱۰روز، بازار نفت با یک تنزل فوق‌العاده دیگر روبه‌رو شده و قیمت هر بشکه نفت از ۷۰دلار به زیر ۶۱و نیم دلار کاهش یافته است.

 

لازم به یادآوری است که به‌دنبال آغاز تحریم‌هایِ جامع نفتی و مالی آمریکا علیه رژیم آخوندی در ۱۴آبان، مؤسسة پترولجستیکس، از رصدکنندگان اصلی نفت‌کش‌ها اعلام کرد، طی ماه جاری میلادی، صادرات نفت رژیم، به میزان چند صد هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده است.

رویترز در این رابطه گزارش داد: «پترو لجستیکس» که در ژنو مستقر است و ارائهٔ نفت از سوی اعضای اوپک و دیگر صادر کنندگان عمدهٔ نفتی را رصد می‌کند گفت صادرات (نفت رژیم ایران) از اوایل نوامبر به‌شدت کاهش پیدا کرده است.

مدیر اجرایی «پترولجستیکس» به رویترز، گفت: «صادرات نفت خام (رژیم) ایران تا کنون در ماه نوامبر، به میزان چند صد هزار بشکه در روز نسبت به ماه اکتبر، کاهش پیدا کرده است».

رویترز در گزارش خود اضافه کرد، کاهش چند صد هزار بشکه در روز، صادرات نفت رژیم در ماه جاری میلادی را به یک میلیون بشکه در روز نزدیک‌تر می‌کند؛ به گفتهٔ شرکت کپلر Kpler، در ماه اکتبر، صادرات نفت رژیم یک میلیون و هشتصد و پنجاه هزار بشکه در روز بوده است.

در همین رابطه یورونیوز نوشت:

قیمت جهانی نفت به پایین‌ترین حد طی ۱۳ماه گذشته رسید. بهای هر بشکه نفت پایه وست تگزاس اینترمدیت در ادامه روند نزولی خود که از حدود یک ماه و نیم پیش آغاز شده در جریان داد و ستدهای روز جمعه با بیش از ۱دلار و ۴۶سنت کاهش دیگر به ۵۳دلار و ۱۷سنت تنزل کرد.

 

پیشتر و در اواخر ماه اکتبر سال ۲۰۱۷میلادی قیمت هر بشکه نفت پایه وست تگزاس اینترمدیت از مرز ۵۴دلار عبور کرده بود و در قالب یک روند صعودی، اوایل ماه اکتبر گذشته به نزدیکی ۷۷دلار رسید.

مطلب مرتبط:

توافق عربستان، امارات و روسیه، کاهش شدید قیمت نفت، تشدید فشار تحریم ایران

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a065df65-5a91-475f-8511-1e6921a81bae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات