728 x 90

حضور ژنرال خلیفه حفتر در ناو هواپیمابر آدمیرال کوزینتسف

بازدید ژنرال حفتر از ناو هواپیمابر روسیه
بازدید ژنرال حفتر از ناو هواپیمابر روسیه
در مراسمی نظامی که در عرشه ناو هواپیمابر آدمیرال کوزینتسف در سواحل لیبی برگزار شد از ژنرال خلیفه حفتر استقبال شد.

این ناو هواپیمابر در مسیر بازگشت از سواحل سوریه به‌طور خاص برای استقبال از این ژنرال بازنشسته توقف کرد.

خلیفه حفتر قبل از این‌که از طریق ویدئویی با وزیر دفاع روسیه تماس بگیرد با فرماندهان این ناو دیدار کرد. او در تماسی که با وزیر دفاع روسیه داشت در مورد مبارزه با تروریسم در خاورمیانه گفتگو کرد. به گفته وزارت دفاع روسیه، ژنرال حفتر محموله‌ای از داروهای ضروری را نیز برای درمان مجروحانش دریافت کرد.

منابع نزدیک به ژنرال حفتر گفتند او با وزیر دفاع روسیه در مورد امکان مانور هوایی مشترک در نزدیکی سواحل لیبی و به‌طور مشخص در مقابل هلال نفتی نیز گفتگو کرد.

تلویزیون الجزیره افزود: به نظر می‌رسد روسیه می‌خواهد جای پای جدیدی را در سواحل لیبی نیز به‌دست بیاورد. عقب‌نشینی آمریکا از منطقه باعث شده است که مسکو با پوشش مبارزه با تروریسم پیشرویهای بیشتری را در این منطقه برنامه‌ریزی کند.

روابط میان خلیفه حفتر و روسیه نشان‌دهنده نگرش روسیه به معادله سیاسی در لیبی است. در این رابطه صلاح القادری پژوهشگر سیاسی در امور کشورهای عرب و مسلمان به تلویزیون الجزیره گفت: الان روسیه می‌خواهد از غیبت آمریکا و شکافی که در انتقال قدرت میان دو دولت آمریکا وجود دارد استفاده کند... اروپایی‌ها و به‌ویژه آمریکا به‌دلیل انتقال قدرت غایب هستند و این بهترین فرصتی است که روسیه عمل انجام شده خود را تحمیل کند. می خواهد بعد از پایگاه طرطوس در سوریه به‌دنبال پایگاههای نظامی در دریای مدیترانه بگردد، علاوه بر این گزارشهایی هم وجود دارد که در اسکندریه مصر هم حضور دارد و عمق استراتژیکی روسیه در لیبی و دریای مدیترانه خواهد بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/074cdfae-95a9-4da3-a737-32784721cf0a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات