728 x 90

سقوط جنگنده رژیم ایران در استان اصفهان

سقوط جنگنده  رژیم ایران در استان اصفهان
سقوط جنگنده رژیم ایران در استان اصفهان

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس ـ تسنیم خبر داد: یک جنگنده اف-۷ارتش روز شنبه، ۱۲خرداد، در ۲۰کیلومتری شهر حسن‌آباد جرقویه علیا، در استان اصفهان سقوط کرد اما دو خلبان آن به بیرون پریده و زنده مانده‌اند.

رسانه‌های حکومتی دلیل سقوط این هواپیما را نقص فنی اعلام کرده‌اند.

روابط عمومی نیروی هوایی ارتش تحت‌امر خامنه‌ای اعلام کرد این هواپیما برای آموزش از پایگاه شکاری « بابایی» اصفهان پرواز کرده بود.
به گزارش خبرگزاری سپاه پاسداران ـ فارس، لاشه این هواپیما حدود ساعت ۱۴روز شنبه پیدا شده‌ است.

در برخی موارد سقوط هواپیماها و کشته شدگان سرنشینان آنها در هاله‌یی از ابهام می‌ماند چرا که رژیم آخوندی مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرد. در خیلی از موارد تقصیر را به گردن خلبانی که کشته شده است می‌اندازند.

نمونه بارز این ابهامها در مورد هواپیمای مسیر تهران ـ یاسوج بود

 

سقوط یک هواپیمای نیروی زمینی ارتش تحت‌امر خامنه‌ای

روز سه‌شنبه، ۸خرداد۹۷، نیز یک فروند هواپیمای آموزشی فوق سبک نیروی زمینی ارتش که در حال پرواز از اصفهان به تهران بود بر اثر مشکل فنی در نزدیکی فرودگاه امام خمینی سقوط کرد و دو خلبان آن کشته شدند.

در سال‌های گذشته نیز تعدادی از هواپیماهای نیروهای نظامی رژیم سقوط کرده‌اند.

روز شنبه ۲۰آبان ۹۶، یک جنگنده سوخوی ۲۲متعلق به سپاه پاسداران در شهرستان سروستان در استان فارس سقوط کرد و خلبان آن کشته شد.

۱۱آذر ۹۵سپاه پاسداران یک هواپیمای «فوق سبک از نوع جایروپلن» در فرودگاه سراوان از توابع استان سیستان و بلوچستان سقوط کرد.

روز ۱۹مهرماه ۹۳،یک هواپیمای «توربو کامَندِر» در منطقه کورین زاهدان سقوط کرد و ۷سرنشین آن از جمله «سه مقام ارشد نیروی انتظامی» کشته شدند.

در سال‌های گذشته هم‌چنین تعدادی از سرکردگان و پرسنل نیروهای نظامی ایران از جمله احمد کاظمی، سرکرده نیروی زمینی سپاه و منصور ستاری، فرمانده وقت نیروی هوایی ارتش تحت‌امر خامنه‌ای، بر اثر سقوط هواپیماهای نظامی جان خود را از دست داده‌اند.

۱۹۸۵سانحه هوایی در ایران

بر اساس آمار وزارت راه و شهرسازی رژیم، در سال‌های ۵۸تا ۹۳یعنی در مدت ۳۵سال، هزار و ۹۸۵نفر در سوانح هوایی در ایران کشته شده‌اند.

در آخرین مورد هواپیمای ای‌تی‌آر ۷۲مدل ۲۰۰ متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان، روز ۲۹بهمن ۹۶، با ۶۰سرنشین و شش خدمه در کوه دنا سقوط کرد و سرنشینان آن کشته شدند.

فرسودگی ناوگان هوایی رژیم ایران یکی از دلایل سقوط هواپیماها اعلام شده‌ است.

مطالب مرتبط

حقایقی چند در مورد سقوط هواپیمای شرکت آسمان!

پیامدهای فاجعهٔ سقوط هواپیمای تهران-یاسوج و برملا شدن ابعاد تازه‌یی از سیاستهای تبهکارانهٔ حکومت آخوندی

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5b8b797e-8e65-49cd-9687-1571c7de9f39"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات