728 x 90

سقوط باز هم بیشتر ارزش ریال - دلار به مرز ۵۵ هزار تومان رسید!

سقوط ارزش ریال
سقوط ارزش ریال

در حالی که اعتراضات معیشتی در روزهای آغازین سال نو از سر گرفته شده، نرخ دلار در بازار آزاد ایران نیز اوج گرفت و دوباره به مرز ۵۵ هزار تومان رسید.

افزایش قیمت دلار و گرانی افسار گسیخته، باعث تشدید جنگهای دستجات درونی باند خامنه‌ای شده است. با سقوط باز هم بیشتر ارزش ریال، دلار امروز پنجشنبه ۱۰فروردین ۱۴۰۲ در بازار آزاد از ۵۴هزار تومان عبور کرد. هم‌اکنون هر دلار آمریکا در بازار آزاد با قیمت ۵۴هزار و ۷۵۰تومان به فروش می‌رسد (سایت رویداد ۲۴ پنجشنبه ۱۰فروردین).

در همین حال، اکونومیست گزارش داد رژیم ایران با وضعیت اسفبار اقتصادی روبه‌روست.

نشریه اکونومیست در نموداری از نوسانات برابری نرخ ریال در مقابل دلار در ماه فوریه (اسفند) ارزش پول ملی ایران را «۵۵ درصد ضعیف‌تر از یک سال قبل و ۹۴ درصد ضعیف‌تر از یک دهه پیش» اعلام کرد و نوشت، اعتراضات سراسری از شهریورماه پس از کشته شدن مهسا امینی روند سقوط نرخ ریال ایران را تشدید کرده است.

به گزارش اکونومیست، «رهبران ایران بر این باورند که یک "اقتصاد مقاومتی" ساخته‌اند که می‌تواند تحریم‌های بلندمدت را تحمل کند» و جمهوری اسلامی فکر می‌کند چین و روسیه «به سر پا نگه‌داشتن آنها کمک خواهند کرد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7333fc43-acbb-4ea9-89a9-d30219af0c7c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات