728 x 90

سفیر فرانسه در سازمان ملل سرکوب معترضان توسط رژیم ایران را محکوم کرد

نیکلاس دِ-ریویِر  سفیر فرانسه در سازمان ملل
نیکلاس دِ-ریویِر سفیر فرانسه در سازمان ملل

نیکلاس دِ-ریویِر Nicolas de Rivière سفیر فرانسه در سازمان ملل روز ۲۲مهرماه در توئیتی در حمایت از قیام سراسری مردم ایران نوشت: فرانسه به شدیدترین لحن آنچه را که در ایران اتفاق می‌افتد که سرکوب بیرحمانه تظاهرات کنندگان است را محکوم می‌کند.

ما قتل مهسا امینی را محکوم می‌کنیم. ما خواستار تحقیقات در مورد این قتل هستیم. ما نیاز داریم که نیروهای امنیتی و پلیس ایران به شیوه‌های متمدنانه رفتار کنند و به حق تظاهرات کنندگان برای ابراز عقایدشان احترام گذارند. این موضوع باعث نگرانی بزرگی است و ما در بروکسل همان‌طور که می‌دانید نظیر آمریکا، انگلستان و کانادا دست به اقدام خواهیم زد و اتحادیه اروپا احتمالاً در اواسط هفته آینده نسبت به کسانی که مسئول این خشونت علیه تظاهرات کنندگان مسالمت‌آمیز باشند دست به اقدام خواهد زد این امر باعث نگرانی همه ماست.

هر ساله در اینجا در نیویورک ما همواره قطعنامه‌یی در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران داریم که کانادا قطعنامه آنرا می‌آورد و فرانسه نیز یکی از امضا کنندگان آن است و امسال اطمینان پیدا می‌کنیم که در مجمع عمومی قاطعانه‌ترین قطعنامه را در مورد این وضعیت داشته باشیم. البته این کافی نیست برای همین فرانسه از تحریم‌های هدفمند در سطح اروپا حمایت می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0fda7549-c0d7-42af-b78a-3f456b032297"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات