728 x 90

سفر یک هیأت آمریکایی به خاورمیانه در مورد ایران و سوریه

سفریک هیات آمریکایی به خاورمیانه در مورد ایران و سوریه
سفریک هیات آمریکایی به خاورمیانه در مورد ایران و سوریه

به گزارش خبرگزاریها وزارت امور خارجه آمریکا جمعه ۹شهریور اعلام کرد که دو مقام بلندپایه آمریکایی روز شنبه برای رایزنی درباره ایران و سوریه به اسرائیل، اردن و ترکیه سفر می‌کنند.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمده است: جیمز جفری،‌ نماینده ویژه در امور سوریه که به‌تازگی به این سمت منصوب شده است به همراه جوئل رایبورن، نماینده ویژه دولت در امور سوریه از اول تا چهارم سپتامبر به منطقه سفر کرده و با مقامهای این کشورها مذاکره خواهند کرد.

 

رژیم ایران عامل بی‌ثباتی در منطقه

رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر مقامهای این کشور می‌گویند، رژیم حاکم بر ایران به‌واسطه اقدامات خود در منطقه خاورمیانه از جمله فعالیت موشکی و کمک به گروه‌های شبه‌نظامی باعث بی‌ثباتی در منطقه شده است. حاکمان تهران این اتهامها را رد می‌کند.

رژیم ایران در جنگ داخلی سوریه از حکومت بشار اسد حمایت می‌کند و هزاران شبه‌نظامی شیعه را برای حمایت از این حکومت به سوریه اعزام کرده است. این در حالی است که اسراییل از حضور نظامی این رژیم در سوریه ابراز نگرانی کرده و می‌گوید: با تلاشهای این کشور برای حضور نظامی در سوریه با قاطعیت مقابله خواهد کرد.

 

حمله حکومت سوریه به ادلب

وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه بیانیه خود گفته است، آنها همچنین تأکید خواهند کرد ایالات متحده به هر گونه حمله شیمیایی توسط حکومت سوریه (علیه مخالفان) پاسخ خواهد داد.

 

وزارت امور خارجه آمریکا تصریح کرده است: جیمز جفری و جوئل رایبورن در اردن و ترکیه ضمن دیدار با رهبران و دیگر مقا‌مهای این کشورها، بر این موضع آمریکا تأکید خواهند کرد که هر گونه عملیات نظامی حکومت سوریه برای تصرف ادلب، بحران در سوریه و منطقه را تشدید خواهد کرد.

 

بیشتر بخوانید:

هشدار پومپئو درباره پیامدهای عملیات نظامی روسیه و سوریه در ادلب

​منطقه ادلب در شمال سوریه آخرین استانی است که هم‌چنان در کنترل گروه‌های شورشی مخالف بشار اسد است. حکومت سوریه می‌گوید، درصدد بازپس‌گیری این منطقه است. این در حالی است که نگرانی‌ها در خصوص بروز یک بحران انسانی در صورت عملیات نظامی حکومت سوریه در ادلب افزایش یافته است.

استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه سازمان ملل‌متحد روز گذشته‌ از رژیم ایران، روسیه و ترکیه خواست تا از وقوع درگیری در استان ادلب سوریه جلوگیری کنند.

در حالی که نگرانی‌‌ها در خصوص بروز بحران انسانی در ادلب افزایش یافته است، روز گذشته سرگیی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه مدعی شد که گروه‌های مسلح مخالف حکومت بشار اسد در ادلب در حال تدارک حمله شیمیایی در این منطقه هستند تا دولت سوریه را به این حمله متهم کنند.

وزارت‌خارجه آمریکا در بیانیه خود همچنین تصریح کرده است که جیمز جفری و جوئل رایبورن در دیدار با مقامهای اردن و ترکیه به این ادعای روسیه در خصوص حمله شیمیایی توسط مخالفان حکومت سوریه پاسخ خواهند داد.

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، در فروردین‌ماه گفته بود بر پایه برآورد ایالات متحده، در طول جنگ هفت‌ساله سوریه،ارتش بشار اسد دست کم ۵۰بار از سلاحهای شیمیایی استفاده کرده است.

مطالب مرتبط:

هشدار دبیرکل سازمان ملل‌متحد نسبت به حمله اسد به استان ادلب

هشدار آمریکا، فرانسه و انگلستان به رژیم اسد در مورد استفاده از سلاح شیمیایی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cca6defb-2c3a-488d-942d-e9bbdfa55ce1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات