728 x 90

سفارت مجازی آمریکا مصاحبه ظریف با تلویزیون طلوع افغانستان را دروغ توصیف کرد

جواد  ظریف
جواد ظریف

سفارت مجازی آمریکا در ایران روز ۴دیماه نیز طی رشته توئیتهایی در مورد مصاحبه وزیر خارجه آخوندی با تلویزیون طلوع افغانستان، اظهارات او را دروغ توصیف کرد و نوشت: «چندین سازمان به ثبت تاکتیکهای سپاه در مجبور کردن مهاجرین افغان جهت خدمت به‌عنوان جنگجوی بیگانه ادامه می‌دهند».

سفارت مجازی آمریکا به مصاحبه نیویورک تایمز با یک جوان ۱۷ساله افغانی اشاره می‌کند که به این روزنامه می‌گوید رژیم اتباع افغانستان را که بین ۱۵ تا ۱۷سال سن داشتند به‌عنوان سربازان «موج اول» در حملات که منجر به تلفات بیشتر می‌شد استفاده کرده است.

خاطرنشان می‌شود نهادهای مدافع حقوق‌بشر و خبرگزاریهای معتبر جهان بارها از اعزام اجباری مردان و جوانان و حتی نوجوانان تا ۱۲ساله افغانستان توسط رژیم ایران به جنگ سوریه خبر و گزارش داده‌اند.

رئیس بخش امور اضطراری هیومن رایتز واچ گزارش داده بود: رژیم ایران نه تنها به پناهندگان و مهاجران افغان انگیزه جنگیدن در سوریه داده است بلکه به‌گفته تعدادی از این افراد آنها را تهدید کرده است در صورت شرکت نکردن در جنگ به افغانستان بازگردانده خواهند شد. گروهی از این مردها و پسرهای افغان که با چنین انتخاب تأسف باری مواجه گردیده بودند از ایران به اروپا گریختند.

تلویزیون آریانای افغانستان نیز در خرداد ۱۳۹۷ به‌نقل از یکی از سرکردگان فاطمیون در ایران خبر داده بود که در جنگ سوریه نیروهای افغان تحت‌نظر سپاه پاسداران ۱۰هزار تلفات داده است.

زهیر مجاهد، مسئول فرهنگی فاطمیون، گفته است که این تلفات شامل دو هزار کشته و هشت هزار زخمی می‌باشد.

لشکر فاطمیون از جمله نیروهای نظامی تحت‌نظر نیروی قدس سپاه پاسداران ایران است که از افغانهای مهاجر مقیم این کشور سربازگیری شده و چندین سال می‌شود در سوریه به طرفداری از بشار اسد و در برابر داعش می‌جنگند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/17d1af6b-ffcb-49e2-bd6b-ba989f8dc865"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات