728 x 90

سرمقاله وال استریت ژورنال: حمله حماس بیانگر شکست استراتژی بایدن در قبال رژیم ایران

جنگ غزه و اسرائیل
جنگ غزه و اسرائیل

وال استریت ژورنال در سرمقاله روز گذشته ۱۹مهرماه خود نوشت: حملهٔ حماس به اسراییل بیانگر شکست استراتژی بایدن در قبال ایران است.

وال استریت ژورنال می‌افزاید: رژیم ایران در جلسه‌یی در دوم اکتبر در بیروت حملهٔ خونین حماس را تصویب کرده است. ولی‌فقیه رژیم ایران علی خامنه‌ای این را انکار کرده و آمریکا هم می‌گوید هیچ ”شواهد مشخصی“ از هم‌اندیشی رژیم ایران وجود ندارد. اما مدتهاست که رژیم ایران حامی اصلی حماس و جهاد اسلامی در غزه بوده است. حالا سؤال این است که آیا بایدن خودش را با واقعیت تطبیق خواهد داد و استراتژی استمالت خود را کنار خواهد گذاشت یا نه. او می‌تواند با بلوکه کردن انتقال ۶ میلیارد دلار و بازگشت به سیاست فشار حداکثری شروع کند.

وال استریت ژورنال در مقاله دیگری نوشت: بنا به ارزیابی غیرمحرمانهٔ اولیهٔ نهادهای اطلاعاتی آمریکا، تهران احتمالاً می‌دانسته که حماس در حال طراحی عملیات علیه اسراییل است اما زمان دقیق یا ابعاد این حملهٔ غافلگیرانه که این گروه هفتهٔ گذشته بدان مبادرت کرد را نمی‌دانسته است.

وال استریت ژورنال از قول اعضای ارشد حماس و حزب‌الله گزارش کرده که مقامات امنیتی رژیم ایران در جلسه‌یی در دوم اکتبر به طراحی این حمله کمک کردند و چراغ سبز آنرا دادند...

وال استریت ژورنال می‌افزاید: نقش رژیم ایران در حملهٔ خونین حماس که در آن بیش از ۱۲۰۰ اسراییلی و حداقل ۲۲آمریکایی کشته شدند، مهم است چرا که اسراییل تهدید کرده که اگر تهران به‌طور مستقیم دخالت داشته علیه آن دست به تلافی خواهد زد و چنین شراکتی روی بایدن فشار خواهد گذاشت تا موضع حتی سخت‌تری نسبت به رژیم ایران اتخاذ کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/66b08f00-34a9-420e-9106-a9a7a6f59598"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات