728 x 90

سراب شانگهای در روزنامه‌های باند مغلوب رژیم آخوندی

اجلاس شانگهای
اجلاس شانگهای

روزنامه حکومتی همدلی وابسته به باند مغلوب رژیم آخوندی؛ در مقاله‌ای به تاریخ دوشنبه ۲۹شهریور؛ بوق و کرنای پیروزی در پیوستن به پیمان شانگهای را یک خیال‌بافی نامید و با ادعای آخوند روحانی در پیروزی در برجام مقایسه کرد.
همدلی نوشت: «این رخداد سیاسی در ایران با واکنش‌های زیادی مواجه شد و کمی شبیه به روزهایی بود که برجام به موفقیت رسید و روحانی مدام بر طبل پیروزی می‌کوبید اما وضعیتی که اکنون ایران در جهان سیاست و اقتصاد با آن برخوردار است، شاید به ظاهر برخی خوش‌بینان خیال‌بافی کنند که شانگهای بازیگر جهان پساآمریکاست! و این عضویت می‌تواند سکوی پرشی برای اقتصاد ایران باشد و چه بسا بتواند درهای قفل شده اقتصاد ایران را کمی باز کند. در حالی‌که این خیال‌بافی‌ها شاید حتی روی کاغذ هم نتیجه ندهد و افکار عمومی را به بیراهه بکشاند».

 

همدلی در مقاله خود در نهایت هر گونه گره‌گشایی از وضعیت فلاکت‌بار اقتصادی را در گرو عبور از برجام دانسته و می‌نویسد: «جامعه جهانی می‌دانند زمانی ایران می‌تواند در این سازمان به تبادل اقتصادی بپردازد و موفق باشد و روی همکاری سیاسی و اقتصادی و حتی یارگیریهای سیاسی با آنها حساب باز کند که بتواند قضیه برجام و اف‌.ای‌.تی‌.اف (Fatf) را به سامان برساند. ولی آگاهان سیاسی و اقتصادی نیک می‌دانند که ایران حتی اگر عضو هر پیمان بزرگ و قوی اقتصادی و سیاسی دیگر هم شود، همان‌گونه که اکنون دو قدرت بزرگ شرق و جهان، مثل روسیه و چین، به ظاهر در زمره هم‌پیمانان تهران به‌شمار می‌روند و پیمانهای ۲۵ساله با چین و روسیه یا کشور دیگری منعقد کند، راهی ندارد که باید از جاده برجام بگذرد. تا زمانی که جاده برجام بسته است یا به‌اصطلاح برجام دوباره زنده نشود، امکان هیچ نوع گشایشی در عالم اقتصادی و چه بسا سیاسی برای ایران فراهم نخواهد شد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/73e532c9-d3e3-43e5-af26-1640e41e3a7b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات