728 x 90

سخنگوی کاخ سفید: ضمن نگرانی شدید از افزایش سرکوب معترضان حمایت آمریکا از معترضان ایرانی ادامه می‌یابد

کارین ژان پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید
کارین ژان پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید

کارین ژان پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید، جمعه‌شب ۲۲مهر گفت آمریکا با نگرانی شدید، افزایش سرکوب معترضان مسالمت‌جو توسط جمهوری اسلامی را زیر نظر دارد و هم‌چنان به حمایت از زنان و مردان معترض ایرانی ادامه خواهد داد.

او ضمن تأکید بر نگرانی شدید دولت جو بایدن از سرکوب معترضان توسط جمهوری اسلامی، با استناد به گزارشهای سازمانهای حقوق بشری، شمار کشته‌شدگان در شهرهای ایران را صدها تن اعلام کرد.

سخنگوی کاخ‌سفید افزود گرچه دولت جو بایدن دیپلماسی را بهترین راه جلوگیری از دستیابی تهران به سلاح هسته‌یی می‌داند، اما تمرکز کنونی واشنگتن بر حمایت از مردم ایران و ادامه محکومیت اقدامات خشونت‌آمیز جمهوری اسلامی است.

او با اشاره به «دستگیری هدفمند روزنامه‌نگاران، فعالان حقوق‌بشر، معلمان و شخصیت‌های فرهنگی و ادامه اختلال در اینترنت در داخل ایران» گفت: «دهه‌هاست رژیم ایران آزادی‌های بنیادین را از مردم خود سلب کرده و با ارعاب، زور و خشونت، آرزوهای نسل‌های متوالی را سرکوب کرده است. ایالات متحده بار دیگر در کنار زنان ایرانی و تمامی شهروندان ایرانی که با شجاعت خود به جهان الهام می‌بخشند، ایستاده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fd5e26b1-d247-4f81-82c2-835f28d385b9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات