728 x 90

سخنگوی کاخ سفید: ایران باید به تحقیقات آژانس پاسخ دهد

کارین ژان‌پی‌یر، سخنگوی کاخ‌سفید
کارین ژان‌پی‌یر، سخنگوی کاخ‌سفید

کارین ژان‌پی‌یر، سخنگوی کاخ‌سفید، در کنفرانس خبری روز جمعه ۱۱شهریور در واکنش به پاسخ رژیم ایران به آمریکا در مورد بسته پیشنهادی اروپا برای احیای برجام گفت: «ما به عمد، روشی مبتنی بر اصول را در این مذاکرات از شروع اختیار کردیم و اگر ایران آماده اجرای تعهدات توافق سال ۲۰۱۵ است، ما هم آمادگی داریم».

وی افزود «در مورد تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مسائل باقی‌مانده موضع ما واضح و مشخص است. ایران باید به تحقیقات پاسخ دهد. این تحقیقات، امری سیاسی نیست و اهرمی برای فشار یا برگی برای بازی نیز محسوب نمی‌شود. وقتی مدیرکل آژانس مسائل باقی‌مانده را حل کرد، و نه پیش از آن، موضوع ایران از دستور کار آژانس خارج می‌شود».

سخنگوی کاخ سفید، هم‌چنین با اعلام حمایت قاطع آمریکا از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: «نباید احیای توافق برجام مشروط به تحقیقاتی شود که طبق معاهده منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی، جزو وظایف قانونی ایران است. ترجیح این است که بازگشت به برجام با حل شدن مسائل باقی‌مانده در آژانس باشد و توانایی انجام آن‌ به‌طور کامل در اختیار ایران است».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d32a8382-f449-489c-b20e-414e1dee6a91"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات