728 x 90

سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم زیر ضرب سؤالاتی در مورد فاصله گرفتن حکومت عراق از رژیم آخوندی

سخنگوی وزارت خارجه رژیم
سخنگوی وزارت خارجه رژیم

سخنگوی وزارت خارجه رژیم

زیر ضرب سؤالاتی در مورد فاصله گرفتن حکومت عراق از رژیم آخوندی

خبرنگار: سؤال در مورد بحث عراق دارم ما اظهارات البته هم‌چنان هنوز غیررسمی مشاور نخست‌وزیر عراق را داریم درباره سردار شهید قاسم سلیمانی ایشان در اظهارات عجیب‌و غریبی ادعا کردند که وقتی در باز هست چرا از پنجره وارد می‌شوید! اشاره‌شان به آقای سلیمانی احتمالاً رفت و آمدهای غیررسمی به عراق داشتند پاسخ وزارت امور خارجه را می‌خواهم.

خطیب زاده: خوب البته من باید جزییات این اظهاراتی را که شما از قول یکی از مشاوران نخست‌وزیر عراق اشاره کردید را ببینم من البته جایگاه حقوقی مشاور را نمی‌دانم! من بعید می‌دانم که جزء این اظهارت دقیق حقوقی مسئول عراقی نکته دیگری قابل توجه باشند.

خبرنگار: سخنان مشاور نخست‌وزیر عراق و این‌که دولت عراق در سازمان ملل داشته و سخنان اخیر دکتر ظریف مبنی بر این‌که ایران خبر داده است از تحرکاتی که آمریکا در عراق دارد انجام می‌دهد و فشارهایی هم که در عرصه رسانه بر دولت عراق وارد هست که ایران را متهم می‌کنند به دخالت در امور سیاسی این کشور آیا سؤال را می‌شود این جور پرسید که ارتباط سیاسی و تاریخی که این چند سال بین ایران و عراق بوده در آستانه تغییر و تحول هست و آیا امکان دارد صحنه سیاسی عراق محلی برای تسویه حساب‌های منطقه‌یی و دوجانبه بین ایران و آمریکا بشود؟

خطیب زاده: سؤال شما از آن جهت یک مقداری ناراحتم می‌کند که ایالات متحده در خاک عراق پایگاههای متفاوتی دارد نیروهای نظامی آن بخش‌هایی از عراق را اشغال کردند از داخل عراق عملیات نظامی انجام می‌دهد بر علیه منافع ملی جمهوری اسلامی ایران در داخل عراق سردار ما را به‌شهادت می‌رسانند. (خبرگزاری ایرنا رژیم۱۵دی) .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dcf0555e-938f-46df-82e7-e11bd039486c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات