728 x 90

سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم: اقدام مؤثری درباره برجام رخ ندهد، موظف به گام بعدی هستیم

خطیب  زاده
خطیب زاده

سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم آخوندی در نشست خبری روز دوشنبه ۱۳بهمن در مورد تحریم‌ها علیه رژیم و اظهارات مقام‌های آمریکایی درباره برجام و هسته‌یی رژیم با تهدیدهای تو خالی به خبرنگاران گفت: «اقدام مؤثری درباره برجام رخ ندهد، موظف به گام بعدی هستیم، کمتر از چند هفته دیگر به تاریخی که در قانون مجلس مشخص شده درباره توقف نظارت‌های فراپادمانی می‌رسیم. اگر اقدام مؤثری رخ ندهد دولت موظف به گام بعدی خواهد بود. ایران هیچ وقت از برجام خارج نشده است. طرفی که در نقض کامل است باید برگردد و بیش از آن چانه‌زنی‌های بی‌ارزشی است که شنیده می‌شود. توپ در زمین آنهایی است که چندین سال است تمام تلاش خود را کرده‌اند که ایران از ابعاد رفع تحریمی برجام منتفع نشود».

خطیب‌زاده افزود: «ما منتظر اقدام آمریکا هستیم. همه تحریم‌هایی که بعد از روی کار آمدن ترامپ رخ داد، باید به‌صورت مؤثر لغو شوند و ما باید آثار رفع تحریمی را در ایران ببینیم. هر زمان این اقدام را از سوی آمریکا ببینیم، متناسب با آن پاسخ خواهیم داد. بازگشت آمریکا به برجام به‌صورت اتومات نیست، با یک امضا خارج شدند و با یک امضا نمی‌توانند وارد شوند».

وی در مورد مذاکره با آمریکا گفت: «ما تنها به اقدام آمریکا نگاه خواهیم کرد و هم‌چنان منتظریم ببینیم اقدامی صورت می‌دهد و اقدام آن مبنای پاسخ متناسب ما خواهد بود.

هیچ مذاکره دوجانبه‌ای با آمریکا نه لازم است و نه در این خصوص خواهیم داشت. آمریکا لازم است به تعهداتش برگردد و اگر این اقدام صورت بگیرد، در چارچوب کمیسیون مشترک برجام امکان گفتگو است».

خطیب‌زاده در رابطه با احکام حبس ابد توسط دادگستری بحرین برای مزدوران تروریستی رژیم گفت: «مشکلات انباشت شده‌ای که در بحرین با آن روبه‌رو هستیم با چنین احکامی (حبس ابد برای هشت نفر) سرپوش به آن گذاشته نمی‌شود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4601be5d-7d18-4761-a72a-fb32eec94d2b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات