728 x 90

سخنگوی وزارت‌خارجه آلمان: تمرکز ما حمایت از معترضان است نه برجام

وزارت خارجه آلمان
وزارت خارجه آلمان

 کریستوفر بورگر سخنگوی وزارت‌خارجه آلمان روز چهارشنبه ۷دی در جمع خبرنگاران گفت این کشور نشانه و دلیلی برای از سرگیری مذاکرات برجام نمی‌بیند و گفتگوها در شرایط فعلی انجام نخواهند گرفت. وی افزود: «در حال حاضر تمرکز اصلی برلین بر حمایت از معترضان در ایران است تا این‌که به احیای مذاکرات هسته‌یی فکر کند».

وی افزود: آلمان بارها به صراحت اعلام کرده است که این مذاکرات در حال حاضر انجام نمی‌شود.  برگر تأکید کرد که تمرکز اصلی برلین بر حمایت از جنبش اعتراضی ایران به جای شروع سریع مذاکرات هسته‌یی ایران است.

 کریستوفر بورگر افزود: تمرکز ما در حال حاضر روی مذاکره نیست، بلکه در کنار مردمی است که در خیابان‌ها در ایران ایستاده‌اند تا بتوانند در آزادی و عزت زندگی کنند و فشار بر تهران را برای توقف ظلم افزایش دهیم. او افزود که از طریق دور محتمل (جدید) تحریم‌ها، جمعیت را طی می‌کند.

هفته گذشته، آلمان از رژیم ایران خواست تا اراده سیاسی خود را با هدف حل بن‌بست بر سر یک کاوشگر هسته‌یی پس از ورود هیأت ناظر هسته‌یی سازمان ملل به تهران به‌عنوان بخشی از تحقیقات خود در مورد ذرات اورانیوم اعلام نشده کشف شده در ایران نشان دهد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) مستقر در وین سال‌هاست که از رژیم ایران خواسته است درباره وجود اورانیوم اعلام‌نشده دست‌ساز یافت شده در سه سایت توضیح دهد و درخواست «دسترسی به مکانها و مواد» و هم‌چنین جمع‌آوری نمونه‌ها را کرده است.


 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/40a080cb-e49e-4f7c-b1e6-51a039b61940"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات