728 x 90

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا: گزارشها مبنی بر این‌که ما امتیازات جدیدی را برای ایران پذیرفته‌ایم کاملاً نادرست است

کاخ سفید
کاخ سفید

آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در بیانیه‌یی اعلام کرد که ایالات متحده پیشنهادات جدیدی را برای مطلوب کردن معامله با ایران در نظر نمی‌گیرد.

واتسون در بیانیه‌یی گفت: ”گزارشهایی مبنی بر این‌که ما امتیازات جدیدی را برای ایران به‌عنوان بخشی از ورود مجدد به توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ پذیرفته‌ایم یا در حال بررسی آن هستیم، کاملاً نادرست است“ .

بلومبرگ روز دوشنبه ۳۱مرداد نوشت: آمریکا می‌گوید شکافها در توافق هسته‌یی ایران وجود دارد، اما پیمان نزدیک‌تر از قبل است. ایالات متحده هم‌چنان به بررسی آخرین توافق پیشنهادی اتحادیه اروپا برای محدود کردن برنامه هسته‌یی ایران ادامه می‌دهد و می‌گوید که از کنار گذاشته شدن برخی از خواسته‌های کلیدی دلگرم شده است.

خبرگزاری بلومبرگ افزود: یک مقام آمریکایی روز دوشنبه گفت که دولت بایدن در زمان مناسب پاسخ خواهد داد و افزود که تأخیرهای ایران برای ماه‌ها به طول انجامیده است و هر گونه روایتی که ایالات متحده اکنون این روند را به تعویق می‌اندازد نادرست است.

این مقام گفت که ایالات متحده این را نشانه مثبتی می‌داند که به‌نظر می‌رسد رژیم ایران برخی از خواسته‌های خود از جمله لغو نامگذاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی آمریکا به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی را کنار گذاشته است.

پس از شکست توافق قبلی پس از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سال۲۰۱۸ برای خارج شدن ایالات متحده از آن، پیشنهاد اتحادیه اروپا به نوبه خود آخرین مذاکرات طی رفت و برگشت آن برای یک توافق جدید می‌باشد...

به گفته این مقام که خواست نامش فاش نشود، ایالات متحده هم‌چنان در حال مطالعه متن اصلاح شده است. این مقام آمریکایی گفت که توافق نزدیک‌تر از دو هفته پیش است، اما نتیجه نامشخص است زیرا برخی شکافها باقی مانده و برخی از مسائل باقی مانده هنوز باید حل شوند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت، ایران ”پاسخ معقولی به آخرین پیشنهاد اتحادیه اروپا برای نجات توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ ارسال کرد و دیپلماتها ممکن است این هفته در وین برای گفتگو درباره گام‌های بعدی دیدار کنند“ . اتحادیه منتظر پاسخ ایالات متحده است...

 

لورا روزن خبرنگار سایت دیپلماتیک روز دوشنبه نوشت: سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ‌سفید گفت: «ما خوشحالیم که به‌نظر می‌رسد رژیم ایران برخی از خواسته‌های نشدنی خود مانند لغو نامگذاری سپاه را کنار گذاشته است، اما هنوز مسائل باقی مانده‌ای وجود دارد که باید حل شوند.
ما در حال حاضر در حال انجام تکالیف خود هستیم و در زمان مناسب و پس از تکمیل فرآیند داخلی پاسخ خواهیم داد. نه زودتر».

آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت ملی گفت: «گزارشهایی مبنی بر این‌که ما امتیازات جدیدی را برای ایران به‌عنوان بخشی از ورود مجدد به توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ پذیرفته‌ایم یا در حال بررسی هستیم، کاملاً نادرست است. ما در حال گفتگوهای فشرده و مداوم با اسراییل در مورد ایران هستیم».

واتسون از شورای امنیت ملی گفت: هیچ حامی بزرگتری در مورد امنیت اسراییل از پرزیدنت بایدن وجود ندارد.

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6631592a-0fa0-4924-b04b-346e2f6048c6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات