728 x 90

سخنرانی پاتریک کندی، نماینده سابق کنگره آمریکا در کنفرانس ویدئو مشترک جوامع ایرانی

سخنرانی پاتریک کندی، نماینده سابق کنگره آمریکا در کنفرانس ویدئو مشترک جوامع ایرانی
سخنرانی پاتریک کندی، نماینده سابق کنگره آمریکا در کنفرانس ویدئو مشترک جوامع ایرانی

من اشرفی هستم

خانم مریم رجوی، دوستان عالی‌مقام من، و میزبانان ما... مردم آلبانی.. من می‌خواهم از شما به‌خاطر میزبانی از پناهندگان کمپ اشرف و دادن مکانی امن برای زندگی، تشکر کنم.

رژیم آخوندی، با مواجه با تظاهرات سراسری مردمی، و ناتوانی‌اش در سرکوب وحشیانه، توطئه‌های تروریستی خود را علیه شورای ملی مقاومت در خارج افزایش داده‌ است. مقامات رسمی رژیم متهم به سرکوب شورشها شدند....

رژیم تهران می‌داند، همگرایی (اتحاد) بین تظاهرات‌کنندگان در ایران و شورای ملی مقاومت، تهدیدی برای موجودیت آن محسوب می‌شود.

در سال ۲۰۱۸، رژیم کارزار پخش اطلاعات دروغ و پروپاگاندای خود، علیه مقاومت ایران را افزایش داده‌است. رژیم برای هموار کردن مسیرش برای توطئه‌های بیشتر، به تیره‌ کردن سیما و شهرت شورای ملی مقاومت دست زده‌ است. کمپانی‌های اصلی شبکه‌های اجتماعی، مانند توئیتر، گوگل و فیس‌بوک، در ماه‌های اخیر صدها حساب جعلی و وب‌سایت‌های مرتبط به رژیم ایران را به‌دلیل پخش اکاذیب معلق یا مسدود کرده‌اند.

امسال، توطئه‌های تروریستی علیه مخالفان و اعضای شورای ملی مقاومت در خاک اروپا بالا گرفته‌ است. سه توطئه تروریستی حمایت‌شده از سوی رژیم تهران، در فرانسه، آلبانی و دانمارک خنثی شد. این امر با همکاری پلیس و مقامات قضایی چندین کشور اروپایی صورت گرفت.

این توطئه‌های خنثی‌ شده، ادامه همان کمپین تروریستی رژیم است که در خلال سال‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ علیه مخالفان و وطن‌دوستان ایرانی در اروپا صورت گرفت. در آن زمان، اتحادیه اروپا و اعضای آن، واکنشی قوی به آن نشان دادند. پرسنل اطلاعاتی رژیم را از کشورهای عضو اتحادیه اروپا اخراج نمود و روابط دیپلماتیک خود را قطع کرد و گفتگو‌های خود را با (رژیم) ایران به‌حالت تعلیق درآورد. اما امروز، واکنش آن‌ها[اتحادیه اروپا] نسبت به ظهور تهدیدها بسیار بسیار ضعیف و نامناسب بوده‌است.

هدف قرار دادن مقاومت سازمان‌یافته، ترس رژیم از ائتلاف شورای ملی مقاومت ایران و عضو اصلی تشکیل‌دهنده آن - سازمان مجاهدین خلق را نشان می‌دهد که به‌عنوان جایگزینی دموکراتیک بر حاکمیت خود تلقی می‌کند.

این واقعیت، نشان‌ می‌دهد که شورای ملی مقاومت یک نیروی تغییر واقعی است. طرح ۱۰ماده‌ای خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، نقشه‌ مسیر قابل اتکایی برای مردم ایران، در تحقق جمهوری مبنی بر جدایی دین از دولت، آزاد و بدون تبعیض، در این مقطع تاریخ ارائه می‌کند.

به همین دلیل است که خط‌مشی (پلتفرم) دموکراتیک خانم مریم رجوی، در میان ایرانیان، چه در داخل و چه در خارج، حمایت رو به‌ افزایشی به‌دست می‌آورد. در عین‌ حالی‌که، از سوی اعضای پارلمانها و شخصیت‌های برجسته در اروپا و شمال آمریکا، به‌عنوان جایگزینی پردوام برای آینده ایران، شناسایی بین‌المللی به‌دست می‌آورد.

تظاهرات مردمی در داخل ایران، به‌رغم سرکوب وحشیانه رژیم، ادامه دارد و در سراسر کشور گسترش می‌یابد. تخمین زده می‌شود که حدود ۸۰۰۰دستگیری خودسرانه، از دسامبر سال گذشته که تظاهراتها آغاز شد، صورت گرفته‌ است. بر طبق گفته دیده‌بان حقوق‌بشر ایران، حداقل ۵۸تظاهر کننده و ۱۲تن دیگر، در بازداشت و زیر شکنجه کشته شده‌اند.

امروز، اکثر مردم ایران در زیر خط فقر زندگی می‌کنند. بیکاری، تورم و فساد سیر صعودی دارد. با این وجود، رژیم ایران، ثروتهای ایران را به نیروهای نیابتی‌اش در خاورمیانه برای حمایت از تروریسم ارسال می‌کند. همچنین، برای اطمینان از ادامه سلطه مذهبی خود، مقامات اولویتها را به نیروهای سرکوبگر مانند سپاه پاسداران ایران و بسیج داده‌اند؛ به‌جای آن که به بحران اقتصادی در کشور بپردازند.

بسیاری از اقشار مردم، به تظاهرات سراسری می‌پیوندند. زنان، معلمان، بازنشستهشدگان و مردم عادی که سرمایه‌ و سپرده‌های خود را به‌دلیل ورشکستگی ناگهانی مؤسسات مالی که در کنترل سپاه پاسداران است، از دست می‌دهند.

اعتصابات کارگران نیشکر هفت‌تپه و کارخانه فولاد اهواز، همچنین تظاهرات دانشجویی در سراسر کشور، نمونه‌های اخیر نارضایتی عمومی رو به‌ رشد، نسبت به رژیم مذهبی ایران است.

مرگ بر دیکتاتور- دشمن ما همین‌جاست- این‌ها شعارهایی‌ است که ما امروزه در ایران می‌شنویم. بنابراین، خیزش‌های گسترده، تنها به‌دلیل محدودیت‌های اجتماعی و اقتصاد فروپاشیده نیست؛ بلکه، بیان روشنی از خواسته مردم برای تغییر دمکراتی و واقعی در این کشور است.

در ماه‌های اخیر، خامنه‌ای، مقامات رسمی پاسداران رژیم و حسن روحانی، به‌طور علنی به نقش اصلی شورای ملی مقاومت ایران و مجاهدین خلق در سازماندهی این تظاهرات اذعان کرده‌اند.

و من دیده‌ام که چگونه شما در همین‌جا-اشرف ۳، این خیزش‌ها را سازماندهی می‌کنید. ‍

ملاها وظایف اخلاقی خود را نمی‌دانند.

هم‌زمان، مقامات رژیم تلاش می‌کنند که این خیزش‌ها را به آمریکا، اسراییل و سعودی ربط دهند تا خواسته‌های مردمی برای تغییر مشروع و حمایت از شورای ملی مقاومت را مخدوش کنند، با این نیت که انگار یک محرک خارجی در کار است؛ اما در واقع [این خیزش‌ها] آرزوهای دموکراتیک مردم ایران را نمایندگی می‌کند.

این نشان می‌دهد که حکومت مذهبی به بن‌بست رسیده و نمی‌خواهد و قادر نیست که به تقاضای مشروع مردم در تغییر بنیادین پاسخ دهد؛ چرا که بقای آن به ادامه سرکوب داخلی و حمایت از تروریسم گره خورده است. در نتیجه، رژیم به اعدام‌های روز‌افزون و بازداشت‌های خودسرانه تظاهر‌ کنندگان و سایر فعالان در ایران روی آورده، در عین‌حال‌که، به فعالیت‌های تروریستی و جاسوسی علیه شورای ملی مقاومت و مخالفان در خارج می‌پردازد.

حقوق بشر در ایران، با سرکوب وحشیانه و دستگیریهای گسترده رو به وخامت گرائیده و از سوی دیگر، اعدامها از سوی مقامات در مقابله با تظاهرات‌های مردمی و اعتصاب‌های گسترده ادامه دارد.

همچنین، رژیم ایران، کماکان به مجازات‌های ضدبشری و تحقیر‌ کننده مانند اعدام در ملاء عام، شلاق زدن، دست‌ و پا بریدن، چشم از حدقه درآوردن و... ادامه می‌دهد. واقعیت این‌ است، در دوران تصدی روحانی، وضعیت حقوق‌بشر در ایران، به‌رغم برخی ادعا‌ها که او نیرویی برای اعتدال است، بدتر از گذشته شده‌ است. در خلال حاکمیت رژیم حسن روحانی، رژیم با توطئه‌های تروریستی علیه مخالفان خود در خارج، سرکوب داخلی را تکمیل کرده‌ است.

اجلاس عمومی و شورای حقوق‌بشر سازمان ملل، بیش از ۶۰ قطعنامه، از جمله قطعنامه اخیر در نوامبر گذشته، گذرانده‌اند که این رژیم و نقض سیستماتیک حقوق‌بشر را محکوم کرده‌ است. رژیم ایران بالاترین نرخ سرانه اعدام به نسبت جمعیت را دارا است که بسیاری در ملأعام صورت گرفته است.

یکی از فجیع‌ترین نقض حقوق‌بشر که رژیم ایران مرتکب آن شده‌است، قتل‌عامی ۱۹۸۸- ۳۰سال پیش- سی‌هزار زندانی سیاسی است. این قتل‌عام بر اساس فتوای رهبر عالی آن زمان خمینی، به‌ مورد اجرا درآمد. اکثر این قربانیان، از اعضا و هواداران مجاهدین و شورای ملی مقاومت بوده‌اند. شورای ملی مقاومت این قتل‌عام را به‌عنوان جنایت ادامه‌دار توصیف کرده‌ است. در گزارشی که هفته گذشته منتشر شد، عفو بین‌الملل، به‌طور قطع و یقین گفت: که ما باید نهایتاً تحقیق کنیم که در سال ۱۹۸۸ چه اتفاق افتاده است و کجا اجساد قربانیان دفن شده‌اند و مرتکبین آن، یکبار برای همیشه، به دست عدالت سپرده شوند.

واضح است که ما توطئه تروریستی خنثی شده علیه گردهمایی شورای ملی مقاومت در پاریس را دیده‌ایم و در اینجا -تیرانا- هم دیده‌ایم. اما با این وجود، سفارت رژیم در آلبانی، به دو برابر شده‌ است. دولت آلبانی، باید تک به تک دیپلمات‌های ایران را به‌خاطر ارتباط‌شان با این قضایا، از این کشور اخراج کند و تروریسم آنها را به دادگاه بکشاند.

آنها [رژیم] تروریسم را با خود به آلبانی آوردند و نباید به آنها اجازه داد در اینجا یا هر مکانی در اروپا به اعمال‌شان ادامه دهند. با این استدلال که آنها تلاش کردن که مقامات انتخاب شده از سراسر اروپا- و نه تنها در پاریس را با بمب به‌قتل برسانند. این موارد در ایالات متحده نیز اتفاق افتاده است. چندین نیروی امنیتی مخفی تلاش کردند که بمبی را در ایالات متحده منفجر کنند.

به همین دلیل، من می‌خواهم سخنان خانم مریم رجوی را منعکس کنم که گفتند سپاه پاسداران باید در لیست تروریستی قرار گیرد. اجازه بدهید با این گفته، نتیجه‌گیری‌ کنم که من امروز با خیلی از شما دیدار کردم. این خارق‌العاده است، آنچه که شما ظرف یک سال ساخته‌اید. به من امید می‌دهد و نشان می‌دهد که اگر شما توانستید یک اشرف در لیبرتی بسازید، و اگر توانستید یک اشرف در اینجا -آلبانی- بسازید، دور نیست که شما یک اشرف دیگر در تهران بنا کنید.

اجازه بدهید، با این جمله خاتمه دهم که شما از من شنیدید که گفتم « من ایرانی هستم». اما بگذارید با جمله فارسی دیگری پایان دهم که متناسب با شرایطی که اکنون در آن به‌سر می‌برید و آنچه مردم شما در ایران با آن مواجه هستند می‌باشد...«من براندازم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8b14a299-d203-4dde-97a8-97514ae7c980"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات