728 x 90

سخنرانی شهردار رودی جولیانی در مراسم سال تحویل 1397 در تیرانا – آلبانی با حضور مریم رجوی

رودی جولیانی
رودی جولیانی

شهردار رودی جولیانی

متشکرم. این لحظة بسیار، بسیار پر احساسی برای من است که اینجا در تیرانا با شما باشم چون همه ما به‌سختی تلاش کردیم؛ بسیاری از افراد دیگر هم هستند که دوست داشتند اینجا باشند و طی ماه‌ها و سال آتی خواهند آمد، می‌خواهم از جانب خودم و آنها قدردانی‌مان را ابراز کنم به دولت آلبانی و به همه احزاب سیاسی آلبانی. اینجا هم مثل آمریکا اختلافات بسیاری دارند و مثل آمریکا تنها چیزی که به‌نظر می‌رسد بر سر آن با هم اتفاق‌نظر داشته باشند این است که سازمان مجاهدین، سازمانی است که مدافع صلح و آزادی و تنها آیندة واقعی برای ایران است. وضعیت کنونی در ایران، قیام ژانویه (دی 9۶)، دوران بسیار پرتلاشی برای برادران و خواهران شما بود و برای مادران و پدران و پسران و دختران و دوستان خوب شما. همان‌طور که افرادی را در اشرف از دست دادیم و در کمپ لیبرتی، همان «ارودگاه کار اجباری» لیبرتی، افرادی را در (ایران) هم طی دو ماه اخیر از دست دادیم. همه آنها نیز همان فدا را کردند. حتی آمار کامل آنها که در ایران (کشته شدند را) نمی‌دانیم و از هویت همه آنها مطلع نیستیم، ولی ما در آمریکا مقبرة سرباز گمنام را داریم، این مقبرة سربازانی است که ما نمی‌شناسیم و جانشان را برای آزادی و دموکراسی فدا کرده‌اند. لذا آنها هم از جایگاه مشابهی در تاریخچة قهرمانان ایران برخوردار خواهند بود، افرادی که ما نمی‌شناسیم و نیز اسامی آنهایی که می‌شناسیم. از این‌رو می‌خواهم چند لحظه به آنها بیندیشیم و بعد چند کلام خودم را خطاب به شما ایراد خواهم کرد.

کشف ریشه‌های این قیام دشوار نیست، بلکه خیلی ساده است؛ ریشه‌های این قیام یک اشتیاق متوقف‌نشدنی مردم ایران برای آزادی است؛ اشتیاقی که همه ما داریم. خلق‌های ما می‌خواهند آزاد باشند، خلق‌های ما می‌خواهند خودشان بتوانند دربارة زندگی‌شان تصمیم بگیرند، نمی‌خواهند به آنها امر شود، خلق‌های ما می‌خواهند بتوانند خودشان دربارة دین و آیین‌هایشان تصمیم بگیرند شما و من شاید از آن خوشمان بیاید یا نیاید، ولی آنها از این حق برخوردارند. زنان می‌خواهند از نقشی برابر در جامعه برخوردار باشند. به کار خوب و فوق‌العادة زنان در این سازمان نگاه کنید، البته رهبری آن بر عهدة یک بانوی بزرگ است، خانم رجوی که برای من یک قهرمان است.

فقط به میزان وحشتناک هدر رفتن استعدادها، عشق، اهمیت‌دادن و احساساتی فکر کنید که وقتی به زنان اجازهٴ مشارکت برابر با مردان را نمی‌دهید اتفاق می‌افتد؛ در واقع شما (زنان) خیلی اوقات از ما بهتر عمل می‌کنید. حال چشم‌انداز آینده چیست؟ واقعاً ساده است: شما چشم‌انداز آینده هستید. شما چشم‌انداز آیندة ایران هستید.

شما خانم رجوی و شما، همه شما، شما آینده هستید.

یک پیام بسیار ساده برای رژیم دارم و این همواره پیامی «آرام‌بخش» برای آنهاست، چون از موقعیت من آگاهند، آیندة آنها در جهنم است!

به آنها توصیه می‌کنم که کنار بروند. در آمریکا حزب دموکرات و جمهوری‌خواه هست و احزاب مختلفی در آلبانی وجود دارند که با هم موافق نیستند، اصلاً دموکراسی همین است. شما نیز همین را می‌خواهید؛ شما حکومت می‌کنید، در دورة دیگری سایرین حکومت می‌کنند. این یک کشور عالی را شکل خواهد داد و فرزندان شما را قادر خواهد ساخت تا از آن آزادی‌یی برخوردار باشند که شما آن‌را نداشتید. و من احترام بسیاری برای شما قائلم، چون فداکاری شما همه اینها را امکان‌پذیر ساخته است. سیاست درست برای ایران و برای همه دولت‌های خوب در جهان، تغییر رژیم است. تغییر رژیم.

بله تغییر رژیم، کاملاً! بگذارید این‌را بشنوند، بگذارید این‌را در تهران بشنوند. می‌دانید که آنها عصبی و وحشت‌زده هستند، قلدرها همیشه می‌ترسند وقتی که کسی در برابرشان بایستد و شما در برابر آنها ایستاده‌اید. من در انتظار آن هستم که به اینجا باز گردم، در انتظار دیدارهایمان در پاریس و واشینگتن هستم و هر کجا که به من نیاز داشته باشید، من حضور خواهم داشت

اما سخنانم را با بیان این نکته به شما به پایان می‌برم: یک محل هست که می‌خواهم به آنجا بروم، فقط یک محل هست که رفتن به آنجا من‌ را از حضور در اینجا در تیرانا همراه با شما، خوشحال‌تر خواهد کرد؛ و شما هم می‌دانید کجاست: تهران.

پرزیدنت ترامپ، دوست من به‌مدت 30سال که من اینجا تصویر او با خودم را دیدم، این بیانیه‌یی از سوی پرزیدنت دونالد جی ترامپ به‌مناسبت نوروز است: «نوروزی زیبا و مبارک را برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان آرزو می‌کنم که ورود بهار را جشن می‌گیرند. تاریخچة نوروز در ایران ریشه دارد، جایی که کشوری پرافتخار برای هزاران سال، با قدرت فرهنگ و استقامت مردمش، از پس چالشهایی بزرگ برآمده است». طبعاً این شما هستید. «امروز، مردم ایران با چالشی دیگر روبه‌رو هستند؛ حاکمانی که به‌جای خدمت به مردم به خود خدمت می‌کنند. 25قرن پیش، داریوش کبیر از خداوند خواست ایران را از سه خطر حفظ کند: ارتشهای متخاصم، خشکسالی و دروغ. امروز رژیم ایران، سپاه پاسداران، نماینده همه این تهدیدها و بیش از آنهاست. اول، نه در نام و نه در عملکرد، ایرانی نیست». تشکر که این‌را گفتید، پرزیدنت ترامپ؛ کاملاً درست است که ایرانی نیستند، بلکه آسیبی به تاریخ و سنت‌های ایران و آیین اسلام هستند. (کف‌زدن) «(سپاه) سرکوب و سرقت می‌کند و از سال ۲۰۱۲بیش از بیست میلیارد دلار را صرف سرپا نگه‌داشتن این رژیم ورشکسته و رژیم اسد کرده که مردم (سوریه) را کشتار کرده و می‌کند. دوم، فساد و سوءمدیریت سپاه پاسداران آثار خشکسالی مستمر را تشدید کرده و یک بحران انسانی را به‌وجود آورده، آن هم برای مردمی که کاملاً نادیده گرفته شده‌اند». ولی نه توسط پرزیدنت ترامپ که تأکید کرد و به جهان می‌گوید، باید به آن پاسخ بدهیم و تنها راه آن، بیرون‌ کردن این رژیم و کمک به خاتمه آن است.

سوم،

فریب، به سیاست رسمی حکومت تبدیل شده است. سپاه پاسداران از پروپاگاند استفاده می‌کند» و از این دقیقاً همین‌جا در آلبانی مطلعیم که آنها از افترا و دروغ و تهمت و چیزی استفاده می‌کنند که پرزیدنت ترامپ آن‌را «اخبار جعلی» می‌نامد تا به شما آسیب برسانند؛ خب آنها دیگر از چنین فرصتی برخوردار نخواهند شد، چون مقابل آن خواهیم ایستاد، آن‌را تصحیح خواهیم کرد. شما، دولت آمریکا. «به‌رغم سرکوبی که مردم ایران با آن مواجهند، شما برای باز پس گرفتن حقوقتان مبارزه می‌کنید». همه معترضان به سختی این کار را انجام دادند، چون از اینترنت قطع می‌شدند. پرزیدنت ترامپ قول داده که از همین امروز، وزارت خزانه‌داری ما، دستوراتی را به همه شرکتهای آمریکایی صادر می‌کند که باید انتقال آزادانة اطلاعات را برای شهروندان ایران امکان‌پذیر کنند. و من افتخار آن‌را دارم که مدیریت این کمیته را برای رئیس‌جمهور برعهده داشته باشم، ما تضمین خواهیم کرد که (رژیم) ایران، سپاه پاسداران و نیروی قدس و همه مسئولان حملات سایبری بی‌رحمانه علیه شما و علیه ما و متحدانمان در سراسر جهان را مورد حسابرسی قرار بدهیم. پرزیدنت ترامپ می‌گوید: «از طرف مردم آمریکا، باشد که در سال جدید نور بر ظلمت غلبه کند و باشد که مردم ایران به‌زودی از روزگاری نو از صلح، شکوفایی و شادی لذت ببرند. نوروز پیروز، نوروز مبارک». متشکرم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e8664266-e9ed-4854-8da9-6b816ea0c2eb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات