728 x 90

سخنرانی سروناز چیت‌ساز، مسئول کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران در کنفرانس بین‌المللی زنان نیروی تغییر-سوئد

در آستانه ۸مارس روز جهانی زن

کنفرانس زنان نیروی تغییر
کنفرانس زنان نیروی تغییر

در کنفرانس زنان نیروی تغییر که در آستانه روز جهانی زن در استکهلم  سوئد با حضور شماری از نمایندگان پارلمان از کشورهای نوردیک، شخصیتهای سیاسی و مدافعان حقوق زنان از کشورهای مختلف جهان برگزار شد؛ سروناز چیت ساز مسئول کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت طی سخنانی گفت:

خواهران عزیز

دوستان و شخصیتهای محترم و گرامی

خوشحالم که امروز در جمع شما خواهرانم حضور دارم.

پیشاپیش روز ۸مارس را به شما و همهٔ خواهرانم در ایران و سراسر جهان تبریک می‌گویم.

زنان در هر کجا در این روز جمع می‌شوند و با ایده‌ها و آرمانهای برابری و تعهداتشان برای این هدف، تجدید پیمان می‌کنند.

در این گردهمایی‌ها یاد می‌کنیم از زنانی که در این مسیر برای برابری تلاش و کوشش کرده‌اند، جان خود را فدا کرده و راه را پیش روی ما روشن کرده‌اند.

در میهن من ایران اما وضعیت متفاوتی است. زنان، دختران جوان نه فقط برای برابری، بلکه بیش از چهل سال است برای آزادی خود و مردمشان و اولیه‌ترین حقوقشان با رژیم دیکتاتوری مذهبی در نبرد هستند.

در همین قیام آبان گذشته که بیش از ۱۵۰۰نفر در قیام سراسری مردم ایران شهید شدند، شمار زیادی از آنان زنان و دختران جوان حتی زیر ۱۸سال را در بر می‌گرفت. زنان و دختران بسیاری در این قیامها دستگیر و شکنجه شده‌اند که هیچکس از وضعیت آنان خبری ندارد.

با افتخارباید از نسلی آگاه، مبارز و پرامید و خستگی‌ناپذیر بگویم که نه تنها تسلیم رژیم حاکم بر ایران نشده بلکه یک مبارزه بی‌وقفه را پیش برده و می‌برند.

همین دختران بودند که در دیماه شجاعانه با شعارهای مرگ بر خامنه‌ای، مرگ بر دیکتاتور چه شاه باشه چه رهبر/ ارکان رژیم آخوندی را به لرزه درآوردند

در طول چهل سال گذشته دهها هزار زن مجاهد و مبارز در نبرد با فاشیسم دینی دستگیر و اعدام شدند یا زیر شکنجه‌های وحشیانه به‌شهادت رسیدند. شهیدان قهرمانی هم‌چون فاطمه مصباح ۱۳ساله و حمیرا اشراق و ثریا ابوالفتحی، سیمین هژبر و هزاران زن و دختر میلیشیا...درود به همه آنها

دختران و زنان قیام‌آفرین و کانون‌های شورشی مقاومی که همین الآن نقش رهبری‌کننده را در بسیاری از قیامها به عهده‌ دارند، ادامه‌دهنده راه همین شهیدان والامقام هستند.

این زنان با الگو گرفتن از خانم مریم رجوی و شعار ”می‌توان و بایدٍ“ او یاد گرفته‌اند که می‌توانند بر هر مانع و ترس و تردیدی غلبه کنند.

آنها آموخته‌اند که باید قیمت رهایی و برابری را بپردازند و پشت هیچ مانعی درجا نزنند.

بنابراین وقتی که همه چیز تیره و تار است و روزنه‌ای رو به‌روشنی نیست.

وقتی دروغ و دجالگری همه چیز را وارونه و تحریف می‌کند.

وقتی هر صدای آزادیخواهی با رگبار گلوله‌ها خاموش می‌شود.

وقتی در محاصرهٔ غیرممکنها و نبایدها قرار می‌گیری.

می‌توان و باید، حرکت و اطمینان ایجاد می‌کند و رمز شکستن طلسم ناباوری و ناتوانی است.

زنان مبارز و به‌خصوص زنان مجاهد در فراز و نشیبهای این مبارزه سهمگین اینچنین راه گشوده‌اند.

زنان وقتی با این شعار و این اراده، دستهای یکدیگر را می‌گیرند و متحد و همدل و همراه می‌شوند، هر غیرممکنی را ممکن می‌کنند.

پس در روز جهانی زن جا دارد که از زنان ایران که علیه استبداد و زن‌ستیزی، و برای آرمان آزادی و برابری بپا خاسته‌اند، تجلیل کنیم.

قطعاً مردم ایران و زنان در پیشاپیش آنها این رژیم قرون‌وسطایی را شکست می‌دهند. شکست این رژیم زن‌ستیز تنها پیروزی مردم ایران و زنان ایران نیست. این پیروزی زنان در تمامی منطقه است

آن‌روز بر همهٔ جهان و به‌خصوص منطقه، نور آزادی و برابری می‌تابد. اگر به آنچه اکنون این رژیم جنگ‌افروز و تروریست در عراق و سوریه و لبنان و یمن و سراسر جهان می‌کند خوب نگاه کنیم. چشم‌انداز روشن فردا را در نبرد و قیامهای مردم ایران می‌بینیم.

ایرانی که در آن، زنان آزادیها و حقوق اساسی خود را به‌طور برابر خواهند داشت.

برابری سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، برابری در خانواده، حق انتخاب پوشش و آزادیهای فردی

و هم‌چنین زنان در رهبری سیاسی جامعه از نقش برابر برخوردار خواهند شد، این تضمین‌کننده دستیابی زنان به سایر حقوق برابر خود در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی می‌باشد.

این چشم‌انداز روشن پیش روی زنان میهنم است.

خواهران و دوستان عزیز!

مقاومت ایران برای آزادی و برابری در ایران بهای زیادی داده است، بیش از ۱۲۰هزار از بهترین فرزندان این کشور توسط دیکتاتوری مذهبی اعدام گردیده‌اند.

نخستن جرم مقاومت و مجاهدین از نظر آخوندها، تعهد به آرمان آزادیست. اما علاوه بر این در شریعت آخوندها، مجاهدین و مقاومت ایران گناه کبیره دیگری هم مرتکب شده‌اند و آن این‌که معتقدند که زن ایرانی شایستگی آن را دارد که هم رهبری مبارزه با رژیم آخوندی و هم نقش تعیین‌کننده در رهبری جامعه را در ایران دموکراتیک فردا داشته باشد.

ما به این امید داریم و‌ آنرا محقق می‌کنیم.

پیروز باشید

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4f7e5a30-4d9f-4018-a79f-920b0bba34b8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات