728 x 90

سایت گازتا شیپتاره- آلبانی: سومین اجلاس جهانی ایران آزاد، تروریسم رژیم ایران

سایت گازتا شیپتاره- آلبانی: سومین اجلاس جهانی ایران آزاد، تروریسم رژیم ایران
سایت گازتا شیپتاره- آلبانی: سومین اجلاس جهانی ایران آزاد، تروریسم رژیم ایران

گازتا شیپتاره آلبانی ۲۱ژوئیه ۲۰۲۰ – ۳۱تیر۱۳۹۹ در گزارشی از برگزاری سومین روز اجلاس گردهمایی جهانی ایران آزاد نوشت: روز دوشنبه ۳۱تیر۹۹ شورای ملی مقاومت ایران سومین روز اجلاس سالانه خود را برگزار کرد. این اجلاس به بررسی تروریسم رژیم ایران اختصاص داشت. صدها تن از چهره‌های سیاسی آمریکا، آلبانی و اروپا و هم‌چنین تعدادی از اعضای کنگره ایالات متحده در این اجلاس شرکت و سخنرانی کردند.

چند هزار آلبانیایی از شهرهای مختلف برای ابراز همبستگی خود با مقاومت ایران در این اجلاس آنلاین شرکت کردند.

سخنران اصلی این رویداد خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت بود. خانم رجوی با فراخوان به دولتهای جهان گفت: «تروریسم جان مایه و ذاتی این رژیم است و پایان آن با سرنگونی این رژیم محقق می‌شود. "اما تا قبل از آن حداقل می‌توان از طریق برخی اقدامات سیاسی و تاکتیکی آنرا در خاک اروپا خنثی و متوقف کرد».

گازتا شیپتاره آلبانی افزود: «ده‌ها شخصیت در این کنفرانس صحبت کردند، از جمله رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک، سناتور جان کوربین (R-TX)، سناتور بن کاردین (D-MD)، سناتور مایک براون (R-IN)، تام ریج، وزیر پیشین امنیت داخلی، و اعضای نمایندگان مجلس نمایندگان ایالات متحده شیلا جکسون-لی (D-TX)، تام مککلینتاک (R-CA)، دیوید ترون (D-MD)، و هم‌چنین برخی از مقامات سابق ایالات متحده.

از آلبانی پاندلی مایکو، فاطمیر مدیو رئیس حزب جمهوری خواه، الونا جبریا دبیر کمیته امور خارجه در پارلمان، والنتینا لسکا از رهبری حزب سوسیالیست و بسیاری دیگر از سیاستمداران و شخصیتها سخن گفتند.

آقای مایکو گفت: پیش‌بینی عواقب بحرانهای داخلی در ایران دشوار است. من معتقدم روشن‌ترین سیاست قاطعیت خواهد بود. این یک وضعیت غیرقابل پیش‌بینی خواهد بود. در سوریه، تراژدی این کشور دقیقاً هنگامی آغاز شد که هیچ اپوزیسیون متحدی وجود نداشت. اما در ایران، مجاهدین یک پاسخ معتبر و آلترناتیو واقعی برای ایران در ایجاد رابطه جدید با جهان است.

فاطمیر مدیو اظهار داشت: جامعه جهانی و به‌ویژه آلبانی و هم‌چنین اتحادیه اروپا باید از ملت ایران در مبارزه خود برای یک ایران آزاد و دموکراتیک حمایت کنند. دولت آلبانی به‌شدت در برابر رژیم ایران و فعالیت‌های تروریستی این کشور در سرزمین ما و هم‌چنین سایر کشورها دخالت کرده است.

خانم الونا جبریا تأکید کرد: جامعه جهانی و هم‌چنین آلبانی باید حق مردم و مقاومت مردم در برقراری آزادی و دموکراسی در ایران را به‌رسمیت بشناسند. دولت آلبانی قبلاً از شما استقبال کرده است و من مفتخرم که بخشی از دولتی به رهبری نخست‌وزیر ادی راما بوده‌ام که از شما در کشور زیبای ما حمایت کرده است، ما اقدامات خود را علیه سفیر ایران در آلبانی و هم‌چنین سه دیپلمات دیگر انجام داده‌ایم. ما تروریسم رژیم ایران را محکوم می‌کنیم و از مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت، گزینه دموکراتیک ایران علیه استبداد آخوندها حمایت می‌کنیم ... من از خانم رجوی برای برنامه ۱۰ ماده‌ای او برای آینده ایران حمایت می‌کنم. این طرح یک کشور آزاد و دموکراتیک را به مردم ایران ارائه می‌دهد.

آقای ادموند اسپاهو در سخنرانی خود گفت: مخالفان در آلبانی از اخراج دیپلماتهای ایرانی از جمله سفیر ایران برای برنامه‌ریزی اقدامات تروریستی در آلبانی حمایت کرده‌اند. هیچ نماینده‌ای از سازمانهای اطلاعاتی و امنیتی ایران نباید در کشور ما مجاز باشند و ما در صورت لزوم از چنین اقداماتی در آینده حمایت خواهیم کرد.

خانم والنتینا لسکای در سخنان خود تأکید کرد: من از NCRI پشتیبانی می‌کنم. و من از برنامه ۱۰ ماده‌ای خانم رجوی برای یک ایران آزاد، سکولار و دموکراتیک حمایت می‌کنم. من می‌گویم این وظیفه ماست که در سمت درست تاریخ بایستیم، در کنار افرادی که علیه رژیم آخوندی در ایران می‌جنگند بایستیم. من معتقدم جامعه جهانی و البته اروپا حق مردم ایران در برقراری آزادیها را به‌رسمیت خواهد شناخت.

بیشتر بدانید:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e9d16999-e9ff-4c56-89e0-8ec39e1ac2cd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات