728 x 90

سایت کوالیس الیوم: از چه تغییری در رژیم ایران صحبت می‌کنند؟!

حسین عابدینی معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت در انگلستان
حسین عابدینی معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت در انگلستان

سایت کوالیس الیوم ـ مراکش ـ جمعه ۲۷مرداد مطلبی به قلم حسین عابدینی معاون دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در انگلستان نوشت:

وقتی علائم و نشانه‌هایی در افق پدیدار می‌شود که امید و اعتماد به‌نفس می‌دهد می‌توان اصرار برخی افراد را برای امیدوار بودن به‌منظور رسیدن به هدف درک کرد، اما برخی هستند که به امید بستن جهت محقق شدن هدفی اصرار دارند بدون این‌که چشم‌اندازی از نشانه یا علامتی تشویق کننده وجود داشته باشد و اتفاقاً بالعکس همه شواهد و قرائن دال بر این است که این اصرار و پافشاری توهم و سرابی غیرواقعی است.

بیش از سه دهه است که یک سرمایه‌گذاری غربی وجود دارد که می‌توانیم آن را ناامیدانه و از روی استیصال برای ملتزم بودن به رویکرد مماشات و همراهی با رژیم ایران به‌منظور بازسازی آن و کنار گذاشتن سیاست‌های افراطی و تندروانه‌اش توصیف کنیم. اساس این سرمایه‌گذاری بر اساس سیاست چماق و هویج است. در اینجا خوب است دعاوی اعتدال و اصلاحاتی که رژیم ایران با آن گوش فلک را کر کرده بود و البته بی‌هیچ دستاوردی به پایان رسید را یادآوری کنیم. همان‌طور که بطلان این دعاوی پس از آوردن ابراهیم رئیسی توسط خامنه‌ای و کنار گذاشتن جریان اصلاحات به اثبات رسید به‌گونه‌یی که می‌توان آنرا رقت‌انگیز توصیف کرد، اما تمام اتفاقات و تحولاتی که رخ داده و می‌افتد به‌طور کلی حاکی از عزم و اصرار رژیم بر پایبندی به رویکرد سرکوبگرانه و خیره‌سرانه‌اش و نپذیرفتن هر گونه تغییر خارج از محدوده ولایت فقیه است. اما به‌رغم این، سرمایه‌گذاری ناامیدانه غرب و احتمال تغییر رژیم از داخل خودش هم‌چنان ادامه دارد!

طعنه آمیز و ناپسند این‌که در پی قیام ۱۶سپتامبر ۲۰۲۲ و لغو گشتهای سرکوبگر ارشاد توسط رژیم، اتفاقی افتاده است که در محافل سیاسی و رسانه‌ای غربی و حتی عربی شبیه طوفان است زیرا به این امر امید بسته شده و سرآغاز تحولی از درون این نظام قلمداد می‌شود. به‌ویژه که این امر مصادف با سخنرانی خامنه‌ای به‌مناسبت سال نو ایرانی در ۲۱مارس ۲۰۲۳ بود که در آن به جنبه اقتصادی توجه داشت و برای اولین بار در چنین مناسبتی از کوبیدن بر طبل حرفهای اعتقادی رژیم چشم‌پوشی نمود.

بدتر از همه این‌که پس از بازگشت آن گشتهای بدنامی که مهسا امینی زن جوان کُرد را با خونسردی به‌قتل رساندند، رژیم ایران به این بسنده نکرد، بلکه طبق گزارش رسانه‌های دولتی، قصد دارد ۴۰۰تن از نیروهای امنیتی شهرداری را تحت عنوان حجاب‌بان بکار بگیرد. نیروهای امنیتی تحت عنوان حجاب بان با حقوق ماهیانه ۱۲میلیون تومان و برای تعقیب زنان و ایجاد فضای رعب و وحشت در متروی تهران مستقر شدند! توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که حداقل دستمزد ماهانه کارگران برای سال۲۰۲۳ طبق مصوبه شورای عالی کار کمتر از پنج میلیون تومان است و اعطای چنین حقوقی به مشمولان این کار خودسرانه و سرکوبگرانه، عزم و اراده رژیم را برای پایبندی به رویکرد افراطی خود نشان می‌دهد. حال سؤال این است که آیا محافل بین‌المللی و منطقه‌ای که روی امکان تغییر از درون این رژیم سرمایه‌گذاری می‌کنند، پیام رژیم را درک و جذب کرده‌اند؟!

معاون مدیر دفتر شورای ملی مقاومت ایران در انگلستان

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7ef718a4-3d0f-4586-a6dc-8e61f734ed4a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات