728 x 90

سایت وزارت خارجه آمریکا: ایران یک کشور ترانزیت و مقصد قابل توجهی برای مواد افیونی است

 مواد مخدر
مواد مخدر

سایت وزارت‌خارجه آمریکا روز چهارشنبه ۱۱اسفند به اشاره به گزارش دفتر بین‌المللی مواد مخدر و امور اجرای قانون وزارت امور خارجه ایالات متحده نوشت:

چالشهای متعدد و پی‌درپی سیاسی، بهداشت عمومی و اجرای قانون، منجر به ایجاد تصویری متفاوت برای کنترل جهانی مواد مخدر در سال۲۰۲۱ شد. در حالی که رسیدگی به قاچاق و سوء‌استفاده مواد مخدر همیشه یک موضوع کار دشوار است، شدت ترکیبی از این عوامل در سال۲۰۲۱ بی‌سابقه بود.

 

ایران یک کشور ترانزیت و مقصد قابل توجهی برای مواد افیونی، محصولات شاهدانه (حشیش) و متامفتامین است که منشأ بیشتر آنها افغانستان است. حجم قابل توجهی از متامفتامین نیز در داخل ایران تولید و مصرف می‌شود و هم‌چنین به بازارهای بین‌المللی قاچاق می‌شود. مواد مخدر ترانزیت شده از ایران عمدتاً از طریق مرز شمالی ایران به ترکیه و آذربایجان و هم‌چنین از طریق دریا از ایران به شرق آفریقا برای انتقال بیشتر به بازارهای بین‌المللی منتقل می‌شود. گزارش‌شده که برخی از پرسنل فاسد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قاچاق مواد مخدر غیرقانونی را تسهیل می‌کنند، یا از تجارت مواد مخدر سود می‌برند. بر اساس گزارشهای مطبوعات ایران، سالانه حدود ۹۰۰۰تن مواد مخدر از ایران عبور می‌کند. کشف و ضبط مواد مخدر و حوادث خشونت‌آمیز در مرز ایران و آذربایجان در سال۲۰۲۱ افزایش قابل توجهی داشته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1d92dbb1-b80f-458a-b3f6-3116d0ba052f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات