728 x 90

سایت هیل: کشف یک شبکه جعلی اینترنتی جهانی دروغ‌پراکنی رژیم ایران

هکر - عکس از آرشیو
هکر - عکس از آرشیو

محققاًن در یک شرکت کانادایی اعلام کردند شواهدی از کمپین اینترنتی جهانی دروغ‌پراکنی تحت حمایت رژیم ایران پیدا کردند که چند کشور را هدف قرار می‌داد.

 

سایت هیل روز سه‌شنبه ۲۴اردیبهشت۹۸ نوشت: شرکت سیتیزن لب (Citizen Lab) مستقر در دانشگاه تورنتو در گزارشی گفت  یک "شبکه شخصیتها و حسابهای شبکه‌های اجتماعی ساختگی" تحت نام " Endless Mayfly" کشف کرده است که خارج از ایران عمل می‌کند و آمریکا و رقبای منطقه‌ای رژیم تهران را هدف قرار می‌داد.

بر اساس گزارش «سیتیزن لب»  Citizen Lab این شبکه "دروغ‌پراکنی می‌کند و روایات انتقادی به کشورها را بزرگ می‌کند."

 

این گزارش افزود، "تحقیقات ما مواردی را شناسایی کرد که در آن مطلب Endless Mayfly به گزارشات رسانه‌ای نادرست منجر شد و سردرگمی در میان خبرنگاران ایجاد کرد و منجر به اتهامات تخلف عمدی شد. حتی در مواردی که دروغ بودن داستانها بعداً افشا شد، سردرگمی در رابطه با مقاصد و منشأ این داستانها باقی ماند."...

Citizen Lab در گزارش خود نتیجه‌گیری کرد، "به‌رغم افشای کامل فعالیت توسط رسانه‌های خبری و سازمانهای تحقیقاتی معتبر، این شبکه هم‌چنان فعال است ولو این‌که با برخی تغییرات در تاکتیکها."

گزارش سیتزن لب در ادامه سلسله گزارشاتی است که  طی ماههای اخیر از جانب کمپانیهای بزرگ امنیت اینترنتی یا رسانه های اجتماعی منتشر شده و از زوایای مختلف، تروریسم سایبری رژیم آخوندی را افشا کرده‌اند.  برخی از این موارد از این قرار است:

روز چهارشنبه ۷فروردین۹۸ در بیانیه‌ای که شرکت مایکروسافت منتشر کرد، اعلام شد که این شرکت کنترل ۹۹وب‌سایت‌ را که توسط هکر‌های ایرانی برای حملات سایبری به‌کار رفته، با توسل به حکم دادگاه از کنترل آنها خارج کرده است. مایکروسافت کنترل وب‌سایت‌های این هکرها را پس از ارائه شکایتی علیه گروه‌های هکری و کسب موافقت دادگاه، در اختیار گرفته است.
مایکروسافت می‌گوید این گروه هکری را از سال ۲۰۱۳ میلادی زیر نظر دارد و این گروه در تلاش بوده که اطلاعات حساسی را در ارتباط با فعالان مدنی، روزنامه‌نگاران و دیگر گروهها در خاورمیانه سرقت کند.

در خبری مرتبط،‌ وال استریت جورنال به‌ نقل از آسوشیتدپرس اعلام کرد: «حمله هکرهای ایرانی به ۲۰۰نهاد و شرکت بین‌المللی مایکروسافت این گروه هکری را که به ای‌پی‌تی ۳۵ یا «بچه‌گربه‌های دلربا» شهرت دارند، گروه فسفر معرفی کرده است».
آسوشیتدپرس در خبر خود افزوده بود: «سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل ‌متحد پرسش ایمیلی این خبرگزاری را در ارتباط با این گزارش بی‌پاسخ گذاشته است».

 

رژیم ایران پشت حملات سایبری به پارلمان استرالیا 
بنا‌ به گزارش یک شرکت تحقیقاتی آمریکایی در زمینه حملات سایبری، پشت یک رخنه کامپیوتری در پارلمان استرالیا و احزاب سیاسی این کشور در بهمن گذشته، هکرهای مستقر در ایران که با سپاه پاسداران رابطه دارند بوده است. این گروه هکری مسئول حملات سایبری به آمریکا و متحدان غربی‌اش، بودند. 

چارلز یو، رئیس شرکت امنیتی سایبری «ریسکیوریتی»، به روزنامه وال استریت جورنال گفته بود که حمله سایبری به پارلمان استرالیا با فعالیت یک عامل حکومت ایران به نام «مؤسسه مبنا» همخوانی دارد.

لازم به ذکر است که حملات بهمن‌ ماه ۹۷ بخشی از کارزار جاسوسی بین‌المللی بود که شرکت‌های امنیت سایبری می‌گویند پارسال آغاز شد و عمدتاً پنج کشور آمریکا، کانادا، بریتانیا، استرالیا و نیوزیلند را هدف قرار داد.

این شرکتها احتمال می‌دهند که حملات یاد شده واکنشی به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، برای خروج از برجام در ۱۸ اردیبهشت امسال باشد.

 

تکنولوژی پیشرفته «کلیک صفر یا بدون کلیک» برای هک کردن تلفنهای موبایل

روسیه به رژیم آخوندی تکنولوژی پیشرفته‌ای به نام «کلیک صفر یا بدون کلیک» برای هک کردن تلفنهای موبایل تحویل داده که قادر است با ارسال یک پیام متنی کنترل تلفن را به دست گیرد.

این تکنولوژی به مهاجمان اجازه می‌دهد تا بی‌سرو صدا و سریعاً سیستم‌های حساس را بدون هر گونه عملی از جانب استفاده کننده تلفن، آنرا در دسترس هکر قرار دهد.

رئیس تحقیقات سایبری شرکت تکنولوژی نرم‌افزار چک پوینت Check Point Software Technologies به رسانه‌های خبری در این زمینه گفت: در این نوع از حملات «کافی است مهاجمان سایبری شماره تلفن هدف را به دست آورند».(جزئیات بیشتر)

 

شرکت گوگل روز (پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۹۸) دو نرم افزار تلگرام طلایی و هاتگرام که توسط  سپاه پاسداران  به‌منظور سرقت اطلاعات کاربران پیام رسان تلگرام ساخته شده است  به طور خودکار از روی گوشیهای موبایل حذف کرده است. قبل از حذف خودکار این دو نرم‌افزار گوگل برای حذف این نرم افزارها هشدار داده بود.

در اواخر بهمن ماه سال ۹۶ مقاومت ایران در مورد سرکوب سایبری توسط سپاه پاسداران دست به افشاگری گسترده‌یی زد.

مقاومت ایران در این افشاگری ضمن اشاره به ابعاد سرکوب سایبری رژیم و نقش مشخص سپاه و وزارت اطلاعات، شرکتهای پوششی ساخته و پرداخته این دو ارگان را نیز افشا کرد. اینها شرکتهایی هستند که به ظاهر آثاری از سپاه یا اطلاعات در آنها دیده نمی‌شود اما در واقع به‌وسیله سپاه راه‌اندازی شده‌اند و در خدمت پیشبرد اهداف سپاه هستند. در آن افشاگری دیاگرام و سازمانکار و سازماندهی ارگان سرکوب رژیم در جزئیات مشخص شده بود.

در این افشاگری مقاومت ایران فاش کرد سپاه و کمپانیهای اقماری آن مشغول تولید برنامه‌های تلفن همراه دارای توان جاسوسی در جهت ارتقاء سیستم سرکوب و کنترل مردم ایران هستند. سپاه پاسداران از طریق شرکتهای اقماری خود مانند هانیستا برنامه‌یی به نام موبوگرام تولید کرده که کپی مشابه برنامه تلگرام است  و جای تعجب است که بعضی از این برنامه‌ها در گوگل پلی، اپل استور و گیت هاب نیز وجود دارند که به‌صورت بالقوه میلیون‌ها کاربر را در سراسر جهان در معرض نرم افزارهای جاسوسی و فعالیتهای کنترلی سپاه پاسداران قرار می‌دهد.(جزئیات بیشتر)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4d36fd49-70db-45b1-8bfb-61866d5ed64e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات