728 x 90

سایت فاکس نیوز: اعتراضات علیه رژیم‌های سرکوبگر بزرگترین واکنش طی دهه‌های اخیر را به نمایش گذاشت

اعتراضات در ایران
اعتراضات در ایران

سایت فاکس نیوز روز شنبه ۱۰دی درباره اعتراضات سراسری مردم ایران نوشت: در حالیکه شهروندان خواستار آزادی هستند، اعتراضات علیه رژیمهای سرکوبگر بزرگترین واکنش طی دهه‌های اخیر را به نمایش گذاشت.

این سایت نوشت: اعتراضات خواستار پایان دادن به سیاست‌های کووید-۱۹، جنگ در اوکراین و سرکوب زنان بودند. اعتراضات در طول سال قوی‌ترین واکنش‌ها علیه رژیم‌های سرکوبگر طی دهه‌های اخیر را به نمایش گذاشتند.

امسال هیچ اعتراضی به اندازه درخواست‌های تغییر در ایران، که بیش از ۱۰۰ روز پس از مرگ مهسا امینی ۲۲ ساله ادامه داشته است، جهان را تکان نداده است. پلیس ارشاد امینی را متهم کرد که به قوانین حجاب کشور پایبند نبوده و او را بازداشت و ساعتی بعد به بیمارستان منتقل کرد.

پلیس مدعی شد که امینی فقط به کما رفته است، اما خانواده او مدعی شدند که شواهد روشنی از کتک خوردن او دیده‌اند.

مرگ او شروعی بود که منجر به بزرگترین واکنش علیه رژیم آیت‌الله شد. ویدئوها و عکس‌های اعتراضات به‌طور مرتب به غرب رسید و در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند توئیتر منتشر شد.

تظاهرات هم‌چنین درست قبل از هفته نشست سطح بالای سازمان ملل در سال ۲۰۲۲ آغاز شد که طی آن رهبران کشورهای مختلف برای سخنرانی در مجمع عمومی به مقر سازمان ملل در شهر نیویورک می‌روند.

از ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران برای سخنرانی دعوت شد و ورود او جنجال زیادی به‌پا کرد و بسیاری از رئیس‌جمهور بایدن خواستند درخواست ویزا را رد کند و از ورود او به کشور جلوگیری کند. رئیسی صحبت کرد و رهبر ایران را قربانی سوء رفتارهای غرب معرفی کرد.

نمایشی در آن سوی خیابان مقر سازمان ملل ۲۰۰۰ نفر از حدود ۳۰۰۰۰ قربانی را نشان می‌داد که در جریان کمیسیونهای مرگ ایران در سال ۱۹۸۹، که گفته می‌شود رئیسی در آن شرکت داشت و نقش مهمی را ایفا کرد، جان خود را از دست دادند.

تظاهرات در نهایت به بیش از ۱۴۰ شهر و شهرستان در سراسر ایران گسترش یافت و گزارشها حاکی از آن بود که بیش از ۵۰۰ نفر در اثر سرکوب نیروهای امنیتی کشته و دهها هزار نفر دستگیر شدند. تعدادی از کودکان نیز در جریان اعتراضات، در حالیکه رژیم در تلاش برای مهار آنها بود، جان خود را از دست دادند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e07066b8-01ee-4861-9dec-caac8b58051f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات