728 x 90

سایت دیفنس پست: پهپادها ستون اصلی عملیات‌های خارج کشوری نیروی قدس

پهپاد ساخت رژیم ایران
پهپاد ساخت رژیم ایران

سایت دیفنس پست روز پنجشنبه ۱۵مهر و به‌نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: یک گروه اپوزیسیون تبعیدی روز چهارشنبه گفت نیروی قدس سپاه پاسداران که مسئول عملیات‌های بحث برانگیز ایران در خارج از کشور است، به‌طور فزاینده‌ای از پهپادها به‌عنوان ابزار اصلی برای انجام حملات هوایی و تأمین نیروهای مزدور نیابتی خود استفاده می‌کند.

این سایت توضیح داد: شورای ملی مقاومت ایران (NCRI) گفت پهپادها در ۸کارخانه در ایران تولید می‌شوند. پهپادها بعضی وقتها با استفاده از موادی که از خارج از ایران قاچاق می‌شود تولید و سپس به کشورهایی مانند عراق و سوریه ارسال شده و در آنجا مونتاژ و سپس مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

دیفنس هم‌چنین افزود: شورای ملی مقاومت ایران (NCRI) که در ایران ممنوع است، گفت یافته‌هایش بر اساس گزارشهای شبکه هوادارانش می‌باشد.

این سایت به موضوع نیروی تروریستی قدس اشاره کرد و نوشت: نیروی قدس که تا زمان کشته شدن قاسم سلیمانی در حمله آمریکا در عراق در سال۲۰۲۰ توسط وی فرماندهی می‌شد، از سوی غرب متهم به رهبری عملیات‌های ایران در عراق، سوریه و یمن و تلاش برای حمله به اهداف غربی است.

دیفنس در ادامه نوشت: شورای ملی مقاومت ایران گفت نیروی قدس برای عملیات‌های تروریستی‌اش و نیز برای تأمین نیروهای نیابتی‌اش در منطقه عمدتاً از پهپاد استفاده می‌کند تا ابعادی، رژیم در تلاش است تا نیروی هوایی کهنه و فرسوده خود را با این فناوری جایگزین کند.

در این بیانیه آمده است که ایران برای تولید هواپیماهای بدون سرنشین برخی از قطعات اصلی مانند موتورها و قطعات الکترونیکی را از چین و هم‌چنین مواد اولیه را از ترکیه و کره جنوبی قاچاق کرده است.

گفته می‌شود که در حال حاضر یک فرماندهی تخصصی پهپاد در بین پنج واحد فرماندهی نیروی هوافضای سپاه وجود دارد. فرماندهی پهپاد چندین گروه دارد که در پایگاه‌های مختلف در سراسر ایران مستقر هستند.

نیروی قدس اعضای شبه‌نظامیان نیابتی طرفدار ایران را از خارج از کشور برای آموزش نحوه استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به ایران می‌آورد. این تجهیزات به‌صورت هوایی از طریق فرودگاه مهرآباد تهران، برای یمن از طریق زمینی که در کامیون ها مخفی شده، از طریق دریا به خارج از ایران ارسال می‌شود. در درگیری سوریه، جایی که ایران برای تقویت رژیم بشار اسد مداخله کرده است، سپاه پاسداران "به‌طور مداوم" از هواپیماهای بدون سرنشین برای شناسایی و حمله به نیروهای مخالف سوری استفاده کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/99024004-a6fa-4586-90dc-3cb30ffdba92"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات