728 x 90

سایت تلگراف: ضعف مهلک رژیم ایران آشکار شده است

حمله موشکی - عکس از آرشیو
حمله موشکی - عکس از آرشیو

سایت تلگراف روز ۲۴مرداد در مطلبی بحران گسترش جنگ در منطقه نوشت: ضعف مهلک رژیم ایران آشکار شده است. آیا جنگ در خاورمیانه در می‌گیرد؟ ما به‌تازگی بزرگترین شاخص را دریافت کرده‌ایم.

در بخشهایی از این مطلب آمده است:

آیا رژیم ایران اقدام خواهد کرد؟ دیروز، مقامات رژیم گفته‌اند که رژیم تنها در صورتی تصمیم می‌گیرد که حمله بزرگ مورد انتظار را به کشور اسراییل انجام دهد، که مذاکرات غزه شکست بخورد و یا تصور کند که اسراییل مذاکرات را به تعویق می‌اندازد. هیچ نشانه‌ای وجود نداشت که تهران تا چه زمانی اجازه می‌دهد مذاکرات ادامه یابد پیش از این‌که پاسخ بدهد. . …

تلگراف هم‌چنین نوشت: به‌طور فزاینده‌یی آشکار می‌شود که رژیم ایران در حال حاضر خواهان جنگ نیست. این اتفاق‌نظر تحلیلگران اطلاعاتی در دو هفته گذشته از زمان ترور اسماعیل هنیه رهبر حماس در تهران بوده است.

این را در نظر بگیرید: لبنان که نتوانسته خود را از ضعف اقتصادی عمیق خارج کند، تنها پس از جنگ با اسراییل در سال ۲۰۰۶ توانست زیرساختهای خود را به‌طور کامل بازسازی کند. حزب‌الله و اربابان خود در ایران آن را به‌خوبی درک می‌کنند که اسراییل به اهداف غیرنظامی حمله نخواهد کرد. اما آنها هم‌چنین می‌دانند که لحظه‌ای که آنها حزب‌الله و رژیم ایران حمله‌یی را انجام می‌دهند که از خط قرمز عبور می‌کند، چراغ ها در بیروت خاموش می‌شوند.

مردم لبنان هم این را می‌دانند. در هفته‌های اخیر غیرنظامیان از مناطق مرزی مهاجرت کرده‌اند و هم‌چنین شهروندان ثروتمندتری که در انتظار جنگ از کشور فرار می‌کنند. تصویر مشابهی را می‌توان در داخل ایران مشاهده کرد، جایی که درگیری آشکار هزینه سنگینی خواهد داشت.

پیام مشابهی از سوی اورشلیم زمانی که اسماعیل هنیه یکی از محافظه‌کارانه‌ترین چهره‌های ایران در یکی از نزدیک‌ترین مراکز در تهران ترور شد، ارسال شد. ما می‌توانیم به شما در هر نقطه دسترسی داشته باشیم.

آخرین تلاش رژیم ایران برای مرتبط کردن تلافی به مذاکرات غزه ممکن است به‌عنوان شاخص نشان دهد که تلاش پرخطر اسراییل برای بازگرداندن یک بازدارنده کارساز بوده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dcfd65f6-9833-491d-87a3-d5fc8f97628f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات