728 x 90

سالی بریشا نخست‌وزیر و رئیس جمهور پیشین خواستار تغییر دستور کار مجلس آلبانی و بحث رسمی پارلمان در مورد اقدام پلیس در اشرف۳

سالی بریشا نخست‌وزیر پیشین
سالی بریشا نخست‌وزیر پیشین

سالی بریشا نخست‌وزیر و رئیس جمهور پیشین خواستار تغییر دستور کار مجلس آلبانی

و بحث رسمی پارلمان در مورد اقدام پلیس در اشرف۳

اول تیر ۱۴۰۲ (۲۲ ژوئن ۲۰۲۳)

 

سالی بریشا خواستار برکناری وزیر کشور

و یک دقیقه سکوت برای مجاهد شهید کرد

 

سالی بریشا رهبر حزب دموکرات و نخست‌وزیر پیشین آلبانی:

من خواهان استعفای فوری وزیر کشور هستم

خواهش می‌کنم برای شهید آزادی که در خانه خودش

توسط این افراد خیانتکار کشته شد

یک دقیقه سکوت کنیم

 

سالی بریشا:

امروز بیش از هر زمان دیگری احساس مجاهدت می‌کنم

زیرا کیفرخواست دیروز که خواندید

شرم‌آورترین داستان برای یک کشور است

داستانی که در تهران نوشته شده است

 

دولت یک مبارز آزادی را کشت، بریشا به‌شدت به پلیس حمله می‌کند: امروز بیش از هر زمان دیگری احساس مجاهدت می‌کنم. عناصر کیفرخواست تحقیر آلبانیایی‌هاست.

بالکان وب ۲۲ژوئن:

سالی بریشا، نخست‌وزیر پیشین، در پارلمان پس از درگیری در اردوگاه اشرف۳، اتهامات جدی علیه دولت و پلیس کشور برای کشته شدن مجاهدین مطرح کرده است، وی هم‌چنین خواهان تغییر دستور کار برای بحث در این مورد شده است. او گفت:

"من امروز اینجا هستم تا اعلام کنم که در این لحظه، بیش از هر زمان دیگری، احساس می‌کنم یکی از آنها هستم، احساس می‌کنم یک مجاهد، یک مبارز آزادی هستم. صمیمانه‌ترین احساسات خود را برای حمایت و همدردی با آنها ابراز می‌کنم. من امروز احساس مجاهدت می‌کنم چون حکومت بی‌اخلاق این مملکت یک مبارز آزادی را در پناه خودش کشت. امروز بیش از هر زمان دیگری احساس مجاهدت می‌کنم، زیرا کیفرخواست دیروزی که خواندید شرم‌آورترین داستان برای یک کشور است. در تهران نوشته شده است. این کیفرخواست کاملاً مبتنی بر تهمت و دروغ سرویسهای آیت‌الله به مبارزان آزادی بود. این کیفرخواست حاوی عناصری از تحقیر شدید آلبانی و آلبانیاییها بود، به گونه‌ای که گویی این کشور عضو ناتو نیست، گویی دست‌نشانده ایران است. این‌که این اتهامات را پایه قرار دهیم این شرم‌آورترین کار در تاریخ این کشور است."

وی خواستار برکناری وزیر کشور و یک دقیقه سکوت برای مجاهد کشته شده شد. بریشا گفت: "من خواهان استعفای فوری وزیر کشور هستم. خواهش می‌کنم برای شهید آزادی که در خانه خودش توسط این افراد خیانتکار کشته شد، یک دقیقه سکوت کنیم."

 

سالی بریشا نخست‌وزیر و رئیس جمهور پیشین آلبانی

محکومیت حمله پلیس به اشرف

در جلسه گروه پارلمانی در پارلمان آلبانی

بالکان نیوز – ۲۱ژوئن ۲۰۲۳

 

بالکان نیوز ۳۱خرداد ۱۴۰۲:

سالی بریشا نخست‌وزیر سابق آلبانی در جلسه گروه پارلمانی درباره حمله به مجاهدین گفت: ابعادی که رسانه‌ها می‌گویند با آنچه که وزیر کشور و رئیس پلیس می‌گویند کاملاً متفاوت است. شکستگی دست و پا که هرگز با اسپری اتفاق نمی‌افتد. هم‌چنین در مورد سرهای ترک خورده، بنابراین این خشونت وحشی، مذموم و غیرقابل قبول است.

سالی بریشا افزود: من در زمان نخست‌وزیری خود در سفری که به واشنگتن داشتم به درخواست وزارت‌خارجه آمریکا برای پذیرایی و پناه دادن به مجاهدین در آلبانی پاسخ دادم: ما در شروع یک گروه را می‌پذیریم تا ببینیم سیستم چگونه پیش می‌رود و نگرش آنها چگونه است. در زمان من درخواست حذف آنها از لیست گروه تروریستی به‌عمل آمد.

درخواست دیگر این بود که آنها در چارچوب سازمان ملل بیایند و باید از تمام حقوق پناهندگان که در کنوانسیونهای بین‌المللی و حمایت از آنها تعریف شده است، برخوردار شوند.

بعد از نخست‌وزیری من دولت جدید ۲۸۰۰نفر دیگر را پذیرفت. آنها در مانز زمین را خریدند، ادی راما مجوز ساخت و ساز مجموعه آنها را امضا کرد.

نخست وزیر پیشین آلبانی افزود:

lمجاهدین در جبهه مقاومت ملی ایران هستند، یک سازمان سیاسی نه یک سازمان بشردوستانه. آنها سازمان خود را در اروپا، ایران و فراتر از آن دارند.

مجاهدین با تمام قوا با شاه جنگیدند و نبرد با آیت‌الله‌ها را ادامه دادند. آنچه دیروز اتفاق افتاد یک عمل زشت بود، نه این‌که دولت آلبانی حق اعمال کنترل را ندارد. این مورد بحث نیست.

اما این‌که با هزاران پلیس هجوم ببریم و یکی را بکشیم و بعد بگوییم که قربانی وجود ندارد، دست و پا بشکنیم و بگوییم که هیچ خشونتی صورت نگرفته است، اینها بسیار جدی است.

شما دلایل حمله به آنها را دیروز شنیدید. یکی گفت با سیاست سر و کار دارند و روزنامه منتشر کرده‌اند. انتشار روزنامه چه جرمی دارد؟عاملان خشونت باید به دست عدالت سپرده شوند.

سالی بریشا سپس افزود:

آن مرد (از مجاهدین) چگونه کشته شد؟ کسانی که استخوان پناهندگان را شکستند باید با قانون روبه‌رو شوند. تحقیقات برای شناسایی ناقضان حقوق‌بشر ضروری است.

در اطلاعیه وزارت‌خارجه آمریکا یک عنصر مهم وجود دارد که خود آنها حقوق‌بشر را نقض می‌کنند. اگر این طور است این هم باید بخشی از تحقیقات سازمان ملل باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e039597a-2afd-49bf-b34f-33f06adf0000"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات