728 x 90

سالگرد قیام کبیر آبان در اشرف۳ - کیمو ساسی، هدی عماد، آندرآ گاواتزا و ماریو باربارو

کیمو ساسی،هدی عماد،آندرآ گاواتزا و ماریو باربارو
کیمو ساسی،هدی عماد،آندرآ گاواتزا و ماریو باربارو

ارتباط با ۳۰۰جامعه ایرانی

در ۲۴۰۰نقطه در ۵قارهٔ جهان

سخنان ۴۵تن سناتورها و نمایندگان پارلمانها و شخصیتهای سیاسی

و نمایندگان جوامع ایرانیان در کشورهای مختلف جهان

سخنرانیهای

کیمو ساسی - وزیر و نمایندهٔ پیشین پارلمان فنلاند

هدی عماد – رئیس روابط بین‌المللی اتحادیه جوانان حزب کارگر نروژ

آندرآ گاواتزا- شهردار شهر کاوانیولو و عضو جوانان حزب دموکرات ایتالیا

و ماریو باربارو - عضو حزب رادیکال ایتالیا

قسمت آخر

  • کیمو ساسی - وزیر پیشین تجارت فنلاند

طرح ده ماده‌یی خانم رجوی، ‌برنامه‌یی کارآمد برای آینده ایران است.

  • هدی عماد – رئیس روابط بین‌المللی اتحادیه جوانان حزب کارگر نروژ

شما صدای خود را بلند کرده‌اید و حالا نوبت همهٔ ما است که صدایمان را همراه با شما و در حمایت از شما بلند کنیم

  • آندرآ گاواتزا- شهردار شهر کاوانیولو و عضو جوانان حزب دموکرات ایتالیا

عمیقا امیدواریم که این دیکتاتوری بپایان برسد، رژیمی که مشکلات بزرگی برای مردم ایران ایجاد کرد. ما عمیقاً نیازمندیم تا ایران را به‌صورت یکی از کشورهای دموکراتیک در دنیا ببینیم.

  • ماریو باربارو - عضو حزب رادیکال ایتالیا

دموکراسی و آزادی و حاکمیت مدنی اصولی هستند که همیشه باید با پرداخت قیمت آنها را به‌دست آورد. آنچه که شما کمبودی در آن ندارید شجاعت است

کیمو ساسی - وزیر پیشین تجارت فنلاند

اجازه بدهید مراتب هم‌دردی خودم را با مردم ایران ابراز کنم. تعداد واقعی جان‌باختگان کرونا از ۱۴۵هزار نفر فراتر رفته. ارقام رسمی کمتر از یک‌سوم را بیان می‌کند. رژیم ایران در این مورد دروغ می‌گوید، زیرا از اعتراضات گستردهٔ مردمی هراس دارد. زیرا برای پیشگیری از گسترش ویروس اقدام درستی نکرده است.

یک سال پیش در نوامبر۲۰۱۹ رژیم ایران ۱۵۰۰معترض را به‌قتل رساند. به‌عقیدهٔ من باید یک کمیتهٴ مستقل بین‌المللی حقیقت‌یاب تعیین شود تا پیرامون نقض حقوق‌بشر توسط رژیم ایران تحقیق کند.

ماه گذشته، رژیم ایران قهرمان کشتی نوید افکاری را اعدام کرد. در کنفرانس امروز بارها به‌این موضوع اشاره شده. جامعهٔ جهانی از این میزان وحشی‌گری به‌شدت شوکه شد. روح نوید افکاری، شاد!

دکتر جاوید رحمان، گزارشگر ویژهٔ سازمان ملل در امور حقوق‌بشر در ایران، دو هفتهٔ پیش گزارشی به‌نشست مجمع عمومی ملل متحد ارائه کرد و خطاب به‌همهٔ کشورهای جهان چنین، گفت: «به‌نظر می‌رسد دولت و قضاییهٔ (رژیم) ایران احکام مرگ برای معترضان را به‌خاطر پیشگیری از اعتراضات صلح‌آمیز و محدود کردن فضای مدنی صادر می‌کنند. اعدام خودسرانهٔ اخیر معترضان و نوید افکاری به‌خاطر شرکتش در اعتراضات اوت۲۰۱۸ نمونه‌یی از این نگرانی است».

همه می‌دانیم که رژیم ایران از اعتراضات مردمی وحشت‌زده و نگران است. آنها در هراس هستند. محمدرضا شجریان خواننده و استاد موسیقی اصیل ایرانی، ماه گذشته درگذشت. وی به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین هنرمندان تاریخ ایران شناخته می‌شود. به‌رغم محبوبیت او، نیروهای امنیتی از حضور مردم در مراسم خاکسپاری وی جلوگیری کردند و به‌دروغ گفتند که به‌خاطر رعایت محدودیتهای ویروس کرونا است. حکومت وحشت‌زده است.

من به‌دموکراسی، حقوق‌بشر، حکومت قانون و بازار آزاد عاری از فساد معتقدم. این ارزش‌ها تضمینی برای برخورداری از بهترین استانداردهای زندگی در جهان کنونی است. آزادی مؤثرترین ابزار برای ایجاد نوآوری، آینده‌یی بهتر و فرهنگی شکوفا است. تاریخ گواه است که آزادی همواره پیروز می‌شود و دیکتاتوری شکست می‌خورد. بحث تنها بر سر زمان تحقق این حتمیت است.

اینک سؤال می‌کنم: برای حمایت از مردم ایران چه می‌توان کرد؟ پاسخ این است که ما به‌مثابهٔ جامعهٔ جهانی باید از خواست جوانان ایران برای آینده‌یی بهتر حمایت کنیم. باید تحریمها علیه سران رژیم ایران و سپاه فاسد پاسداران اعمال شود. باید روشن سازیم که هیچکس را از عدالت و مسؤلیت‌های جنایی ناشی از نقض حقوق‌بشر گریزی نخواهد بود. آن لحظه، برای رویارویی با آن مسئولیت فرا خواهد رسید. ما باید متعهد شویم که کشورهای اروپایی، همکاری کامل و حمایت اقتصادی خود را به‌ایران تقدیم خواهند کرد، وقتی که این کشور تاریک‌ترین دوران تاریخش را پشت سر بگذارد و از حکومت موجود به‌دموکراسی برسد و حقوق‌بشر را تضمین کند. آن‌گاه، همکاری آغاز خواهد شد.

آنچه که شما می‌توانید انجام دهید، محقق‌کردن این آرزوها با برنامهٔ ۱۰ماده‌یی رئیس‌جمهور مقاومت ایران خانم مریم رجوی است، چرا که این برنامه‌یی کارآمد برای آینده است. وقتی خانم رجوی از یک قضاییهٔ مدرن سخن می‌گوید یا از جدایی دین از دولت و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز با دیگر کشورها، اینها ارزش‌هایی هستند که همهٔ ما در جهان غرب در آنها اشتراک‌نظر داریم.ایران آزاد؛ ایران آزاد و ایران آزاد

هدی عماد – رئیس روابط بین‌المللی اتحادیه جوانان حزب کارگر نروژ

دوستان عزیز، نام من هدی عماد است و رئیس روابط بین‌المللی اتحادیه جوانان حزب کارگر نروژ هستم. خوشحالم که توانستم به‌کنفرانس شما بپیوندم برای گرامی‌داشت قیام نوامبر۲۰۱۹ مردم ایران. در اتحادیه جوانان حزب کارگر ما همیشه از همرزمانمان در سراسر دنیا در آرزویشان برای عدالت، آزادی و حقوق‌بشر حمایت می‌کنیم و این آن چیزی است که در ارتباط با این کنفرانس و در مبارزه شما برای دموکراسی در ایران مهم است. مردم ایران خواهان طلا، نفت یا الماس نیستند. خواسته‌های شما حقوق پایه‌یی بشر و آزادی بیان بدون ترس از سرکوب است؛ و این نباید خواسته بیش از اندازه‌یی باشد. نباید جنجال‌برانگیز باشد و نباید دلیلی باشد بر این‌که هزاران، هزار جوان در زندان باشند، بدون این‌که بدانند آیا روز بعد زنده می‌مانند یا خیر. قیام دموکراتیک برای آن است که به‌رژیم و به‌جهان نشان داده شود، مردم ایران دیگر قبول نخواهند کرد که در ترس زندگی کنند. حالا شما صدای خودتان را بلند کرده‌اید و حالا نوبت همهٔ ما است که صدایمان را همراه با شما و در حمایت از شما بلند کنیم؛ چون همان‌طور که در اتحادیه جوانان حزب کارگر می‌گوییم: هیچ‌کس آزاد نیست تا زمانی که همه آزاد باشند. رژیم‌های نامشروع و دیکتاتوریها هرگز در پایان به‌پیروزی نمی‌رسند. آنها تا وقتی در قدرت باقی می‌مانند که جهان نظاره نمی‌کند و فقط در این حالت باقی می‌مانند. ولی دنیا باید بنگرد؛ به‌خصوص بعد از این کنفرانس. چرا که درخواستها و آرزوها برای آزادی، عدالت و دموکراسی مردم ایران همیشه پیروز خواهد بود. ما در اتحادیه جوانان حزب کارگر در آرزوهای شما شریکیم و در مبارزهٴتان برای دموکراسی در کنار شما هستیم. بسیار متشکرم که به‌من فرصت صحبت دادید و برای بقیهٔ کنفرانس‌تان، آرزوی موفقیت دارم.

آندرآ گاواتزا- شهردار شهر کاوانیولو و عضو جوانان حزب دموکرات ایتالیا

با سلام به شما و به تمام شرکت‌کنندگان در کنفرانس، جوانان ایرانی و با سلام به پرزیدنت خانم مریم رجوی.

سلام من و اعضای شهرداری شهر کاوانیولو از توابع شهر تورینو ایتالیا به شما.

خیلی مفتخرم که در این کنفرانس شرکت می‌کنم، این تجربه دیگریست به‌دنبال مراسمهای مختلف در حمایت از مبارزه شما و مبارزه مقاومت ایران که در آن شرکت داشتم. همراه با شما در گردهمایی پاریس و تیرانا در کنار مقاومت ایران بودم با اراده و امید در راستای رسیدن به هدفی بزرگ برای یک ایران آزاد و دموکراتیک که امیدواری تمامی انسانهای آزاد و دموکرات است.

عمیقا امیدواریم که این دیکتاتوری بپایان برسد، رژیمی که مشکلات بزرگی برای مردم ایران ایجاد کرد. ما عمیقاً نیازمندیم تا ایران را به‌صورت یکی از کشورهای دموکراتیک در دنیا ببینیم.

حضور من امروز در این کنفرانس گواهی بر حمایتم از شما جوانان است، درود بر شما جوانانی که امید همه برای تغییر هستید تغییری که مورد استقبال همگی ماست به‌خصوص در این دوران پر درد و رنج ناشی از وضعیت بهداشتی که هر دولتی به نوعی آنرا مدیریت کرد.

دوستان جوان، ما جوانان کلید این انقلاب صلح‌آمیز هستیم، یک انقلاب بنیادی که موجب یک تغییرواقعی و بنیادین خواهد گردید.

همان‌طور که در جریان هستید این‌روزها در آمریکا وضعیت قانونی ریاست‌جمهوری در حال تغییر است. مایلم به یک نکته‌یی اشاره کنم.

به‌نقل قول از رابرت کندی اشاره کنم که در جریان بازدید از یکی از شهرهای آفریقای جنوبی در سال۱۹۶۶ این جمله را گفت: پاسخ ما، امید به دنیا است، اعتماد به جوانان است، سنگدلی و موانع جهان که به‌سرعت تغییر پیدا می‌کنند به طرف دگم های فرسوده شده و شعارهای کهنه نخواهند رفت. کسانی که به وضعیت فعلی که در حال مرگ است چسبیده‌اند و توهم امنیت را به هیجان و به خطری که حتی با صلح‌آمیز ترین پیشرفت همراه است، ترجیح می‌دهند.

جهان کیفیت شما جوانان را طلب می‌کند، نه فقط دوره‌ای از زندگی کردن، بلکه قدرت ذهن و شور اراده و توانمندی و کیفیت تخیل و غلبه شجاعت بر ترس؛ اشتیاق ماجراجویی در برابر زندگی راحت و آرام، شما جوانان را می‌طلبد.

بنابراین با این جملات از رابرت کندی من برای همگی شما آرزوی موفقیت می‌کنم. ما به مبارزه بی‌وقفه خودمان برای آزادی و دموکراسی در ایران ادامه می‌دهیم.

با تشکر از همگی شما.

ماریو باربارو - عضو حزب رادیکال ایتالیا

از شما تشکر می‌کنم از این‌که حزب رادیکال ایتالیا را که من نیز عضو شورای عمومی آن هستم به این کنفرانس دعوت کردید. ما همیشه به مقاومت ایران نزدیک بوده و از آن حمایت کرده‌ایم. من هم از نظر فردی و هم به‌لحاظ سیاسی رابطه‌ای دوستانه با مقاومت ایران داشته‌ام. شخصاً نیز از صمیم قلب خودم را با ایرانیانی که برای دموکراسی مبارزه می‌کنید به‌خصوص با جوانان دموکرات ایرانی که اینده کشورشان و دنیا هستند نزدیک میدانم.

دموکراسی را هرگز به کسی هدیه نمی‌کنند و هر روز بایستی از آن دفاع کرد حتی در کشورهای به‌اصطلاح دموکراتیک.

این‌روزها ما در آستانه قیام سال۱۳۹۸ در ایران قرار داریم که بسیاری جان خود را از دست دادند و هزاران تن دیگر نیز دستگیر شدند. دموکراسی و آزادی و حاکمیت مدنی اصولی هستند که همیشه باید با پرداخت قیمت آنها را به‌دست آورد.

آنچه که شما کمبودی در آن ندارید شجاعت است پس برای کنفرانس تان آرزوی موفقیت می‌کنم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b572109f-5f1f-4ee9-82cc-b9b6e80d83ed"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات