728 x 90

سازمانهای اطلاعاتی: رژیم ایران در ۲۰۱۸ آشکارا بر فعالیت‌های موشکی خود افزوده است

برنامه موشکی رژیم ایران
برنامه موشکی رژیم ایران

روزنامه آلمانی ولت ام زونتاگ گزارش داد: بر اساس اطلاعاتی که از سوی سازمانهای اطلاعاتی کشورهای غربی به دست آورده است، رژیم ایران در سال ۲۰۱۸ آشکارا بر فعالیت‌های موشکی خود افزوده است. ناظران این موضوع را نقض توافق هسته‌یی می‌دانند. "

در گزارش روزنامه "ولت ام زونتاگ" آمده است: آزمایش‌های موشکی و تولید موشکهای میان‌برد توسط رژیم ایران می‌توانند به‌عنوان نقض توافق هسته‌یی پنج به‌علاوه یک با رژیم ایران تلقی گردند.

 

در این گزارش تصریح شده است که خبرنگاران روزنامه "دی ولت" اطلاعات مربوط به فعالیت‌های موشکی را از طریق سازمانهای اطلاعاتی غرب به ‌دست آورده‌اند.

رژیم ایران در سال ۲۰۱۸دست‌کم ۷بار اقدام به آزمایش موشکهای میان‌برد کرده است.

 

افزون بر آن رژیم آخوندی در این سال دست‌کم پنج بار اقدام به آزمایش موشکهای کوتاه‌برد و همچنین موشکهای کروز کرده است.

خبرگزاری آلمان در ادامه گزارش خود نوشته است که فعالیت‌های موشکی رژیم ایران به نگرانی‌های بین‌المللی دامن می‌زند. به‌ویژه فعالیت‌های موشکی این رژیم در زمینه موشکهای میان‌برد باعث نگرانی کشورهای منطقه شده است.

 

خبرگزاری فرانسه با مخابره خبری گزارش داد آمریکا گفت موشکی که توسط رژیم ایران روز شنبه ۱۰آذر۹۷ شلیک شد نقض قطعنامه سازمان ملل بود.

 

شورای امنیت سازمان ملل امروز سه‌شنبه ۱۳آذر۹۷ درباره آزمایش موشکی رژیم ایران پشت درهای بسته تشکیل جلسه می‌دهد. این جلسه به‌ درخواست فرانسه و انگلستان تشکیل شده است.

 

واشنگتن فری بیکن در این رابطه، گزارش داد: «مقام‌های ارشد آمریکایی روز دوشنبه تأیید کردند که (رژیم) ایران چند موشک با قابلیت (حمل کلاهک) اتمی را در نقض محدودیت‌های ملل متحد..آزمایش کرده است... برایان هوک... با رد ادعاهای (رژیم) ایران دربارهٔ دفاعی بودن ماهیت آزمایش‌های موشکی آن، وعدهٔ (اقدامات) تلافی‌جویانهٔ سختی را به‌خاطر تازه‌ترین آزمایش‌های موشکی (رژیم) ایران داد...».

 

آزمایش موشکی رژیم ایران با موجی از محکومیتهای بین‌المللی روبه‌رو شد. آمریکا، انگلستان، فرانسه، آلمان این آزمایش موشکی را محکوم کردند.

 

برایان هوک مسئول گروه اقدام ایران در وزارت‌خارجه آمریکا، ضمن محکوم‌ کردن آزمایش موشکی رژیم در نقض قطعنامهٔ ملل متحد، به توطئه‌ تروریستی این رژیم علیه گردهمایی مقاومت ایران در پاریس اشاره کرد و گفت: «(رژیم) ایران موشکهایی را پرتاب کرده که توانایی حمل چند کلاهک‌، از جمله کلاهک اتمی دارد. حکومت ایران مدعی است که آزمایش موشکی آن ماهیت تماماً دفاعی دارد. چگونه می‌شود که حکومت اصلی حامی تروریسم در جهان، از ادعای دفاعی صحبت کند؟! آیا توطئهٔ بمب‌گذاری در پاریس هم دفاعی بود؟آیا تلاش برای سوءقصد در دانمارک نیز دفاعی بود؟ آیا قاچاق موشک برای حوثی‌ها در یمن به‌منظور حمله به عربستان و امارات دفاعی است؟ آیا پناه‌دادن به القاعده دفاعی است؟».

برایان هوک، تأکید کرد: شورای امنیت ملل ‌متحد به رژیم ایران گفته است آزمایش و توسعهٔ موشکهای بالستیک را متوقف کند و (این رژیم) هم‌چنان شورای امنیت را به چالش می‌کشد..ادامهٔ آزمایش و توسعهٔ موشکهای بالستیک (توسط رژیم) ایران نشان می‌دهد که توافق با (رژیم) ایران، این رژیم را آن‌طور که برخی امیدوار بودند، مدره نکرده است.

مسئول گروه اقدام ایران در وزارت‌خارجه آمریکا تأکید کرد: ما خواهان اقدامِ اتحادیهٔ اروپا در رابطه با تحریم‌هایی هستیم که برنامهٔ موشکی (رژیم) ایران را هدف قرار بدهد.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ba763a09-7543-410d-b9b6-af8dd77b3c94"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات