728 x 90

سازمان گزارشگران بدون مرز در رتبه‌بندی آزادی رسانه‌ها، رژیم ایران را با رتبه ۱۷۳ در پایین جدول قرار داد

نقشه جهانی آزادی رسانه‌ها - گزارشگران بدون مرز -۲۰۲۰
نقشه جهانی آزادی رسانه‌ها - گزارشگران بدون مرز -۲۰۲۰

سازمان گزارشگران بدون مرز در تازه‌ترین جدول رتبه‌بندی آزادی رسانه‌ها که روز سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۹۹ منتشر کرد، ایران آخوندی را در بین ۱۸۰ کشور جهان در رتبه ۱۷۳ قرار داد.

 

رتبه رژیم ایران در گزارش ۲۰۱۹ این سازمان ۱۷۰ بود که امسال سه پله سقوط کرده است و در نقشه جهانی آزادی رسانه‌ها جزو ۱۷ کشوری است که با رنگ سیاه علامت‌گذاری شده‌اند.

 

بر اساس گزارش سازمان گزارشگران بدون مرز، طی ۴۰ سال گذشته حداقل ۸۶۰روزنامه‌نگار و شهروند-خبرنگار توسط رژیم ایران اعدام یا زندانی شده‌اند. بر این اساس در گزارش این سازمان از رژیم ایران به‌عنوان یکی از سرکوبگرترین کشورها طی ۴۰ سال اخیر یاد شده است.

 

هم‌چنین در گزارش این سازمان قید شده است که رژیم ایران طی سالهای اخیر با هدف قرار دادن رسانه‌های بین‌المللی دامنه فشار خود را به خارج از مرزها نیز گسترش داده است.

 

قابل توجه این‌که در این رتبه‌بندی سه کشور نزدیک به رژیم آخوندی یعنی سوریه و چین و کره شمالی به‌ترتیت در رتبه‌های ۱۷۴ ،۱۷۷ و ۱۸۰ قرار دارند.

(سایت سازمان گزارشگران بدون مرز ۲ اردیبهشت ۹۹)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e84dce8c-7ab4-46c8-8061-762061aab0c4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات