728 x 90

سازمان ملل نسبت به سرنوشت دو تن از کارکنان خود در یمن ابزار نگرانی کرد

سازمان ملل متحد
سازمان ملل متحد

سازمان ملل متحد اعلام کرد که از آذر گذشته، هیچ اطلاعاتی در مورد دو کارمند این سازمان که توسط شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران در صنعا، توقیف شدند، دریافت نکرده است.
العربیه روز چهارشنبه ۸دی به‌نقل از بیانیه مشترک آدری آزولای، مدیرکل یونسکو و میشل باشله مدیرکل کمیسیون عالی حقوق‌بشر سازمان ملل نوشت، سازمان ملل هیچ اطلاعاتی در مورد اتهامات وارده به این دو یا توجیه قانونی درباره بازداشت آنها، یا حتی اطلاعاتی در مورد وضعیت کنونی آنها، به‌رغم تضمینهای قبلی حوثی‌ها مبنی بر آزادی فوری آنها، دریافت نکرده است.
ادامه بازداشت دو کارمند سازمان ملل از سوی شبه‌نظامیان حوثی از آذرماه گذشته، به‌رغم تضمینهای قبلی مبنی بر آزادی فوری آنها بسیار نگران‌کننده است.
کمیسیون حقوق‌بشر و یونسکو نیز به نوبه خود از حوثی‌های وابسته به رژیم ایران خواستند این کارمندان را بلافاصله و بدون کوچکترین تأخیری آزاد کنند.
در همین رابطه آنتونیو گوترز، دبیرکل سازمان ملل، نگرانی عمیق خود را از دستگیری و بازداشت دو نفر از کارکنان این سازمان توسط شبه‌نظامیان حوثی در صنعا، ابراز کرده بود.
شایان ذکر است که سازمان ملل متحد در ۲۷ آذر۱۴۰۰، اعلام کرده بود که شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران، دو نفر از کارمندان این سازمان را در صنعا توقیف کرده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/84f2cc1a-2c0d-47d8-a2ff-2b550f2fde0b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات