728 x 90

سازمان ملل سوریه را به ارتکاب جنایت جنگی متهم کرد

سازمان ملل سوریه را به ارتکاب جنایت جنگی متهم کرد
سازمان ملل سوریه را به ارتکاب جنایت جنگی متهم کرد

پائولو پینریو، رئیس کمیسیون تحقیقات سازمان ملل در سوریه  گفت: رژیم بشار اسد در غوطه شرقی دمشق و سراقب در ادلب مرتکب جنایات جنگی شده است.

این کمیسیون ویژه ملل‌متحد روز سه‌شنبه  ۱۷بهمن با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد بررسی‌ گزارشهای متعدد از کاربرد گاز ممنوع کلر در جریان بمباران مناطق مسکونی در منطقه دوما واقع در غوطه شرقی در استان ریف دمشق و شهر سراقب در استان ادلب آغاز شده است.

رئیس کمیسیون تحقیقات سازمان ملل در سوریه  محاصره غوطه شرقی را به‌دلیل بمباران بدون تفکیک نظامیان و غیرنظامیان و همچنین به گرسنگی کشاندن شهروندان، به ارتکاب جرایم بین‌المللی متهم کرد.

این گزارش که در ژنو منتشر شده، می‌گوید بمبارانهای ۴۸ساعته گذشته بیمارستانهای غوطه «مناطق ادعایی موسوم به کاهش تنش را به سخره گرفته است.

منطقه غوطه شرقی در نزدیکی پایتخت سوریه، از سال ۲۰۱۳در محاصره نیروهای ارتش سوریه قرار دارد.

 دیدبان حقوق‌بشر سوریه می‌گوید در جریان بمبارانهای هواپیماهای سوری، تنها در روز سه‌شنبه ۳۵نفر ازجمله ۱۶غیرنظامی جان خود را در این منطقه از دست داده و ۱۶۰نفر زخمی شدند. رامی عبدالرحمن، مدیر این سازمان می‌گوید دست‌کم سه کودک در جریان حملات روز سه‌شنبه جان‌ باخته‌اند. 

 سازمان ملل‌متحد خواستار قطع فوری حملات به غوطه شرقی دست‌کم برای یک دوره یک ماهه شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/96da76c7-b352-46a7-9e3c-c885c51f1ecd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات