728 x 90

سازمان جهانی بهداشت: قدرت انتشار ویروس اومیکرون هر ۳روز دوبرابر می‌شود

سازمان بهداشت  جهانی
سازمان بهداشت جهانی

سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه ۲۹آذر اعلام کرد که سویه اومیکرون ویروس کرونا به‌طور قابل توجهی سریع‌تر از سویه دلتا در حال گسترش است.
سازمان جهانی بهداشت گفت، موارد ابتلا به اومیکرون در جهان هر سه روز دو برابر می‌شود.

رئیس سازمان جهانی بهداشت، تدروس آدهانوم، در یک نشست خبری در ژنو اعلام کرد، اکنون شواهد موثقی وجود دارد که اومیکرون به‌طور قابل توجهی سریع‌تر از نوع دلتا گسترش می‌یابد.
وی در ادامه از جهانیان خواست تا با هم متحد شوند و تصمیمات دشوار مورد نیاز برای پایان دادن به همه‌گیری کووید-۱۹ در سال آینده را اتخاذ کنند. رئیس سازمان جهانی بهداشت جهانی تأکید کرد، سال۲۰۲۲ باید سال پایان دادن به همه‌گیری باشد.
اومیکرون یکی از موارد جهش‌یافته ویروس کرونا محسوب می‌شود و برای اولین بار در آفریقای جنوبی کشف و بنا بر گزارشها اکنون با سرعتی بالا باعث عفونت در افرادی می‌شود که قبلاً واکسینه شده‌اند یا از بیماری کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

خبرگزاری رویترز در ارتباط با شدت بیماری به‌نقل از سومیا سوامیناتان، دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت نوشت، هنوز خیلی زود است که نتیجه بگیریم شدت بیماری سویه اومیکرون خفیف‌تر از سایر سویه‌های ویروس کرونا است. اومیکرون به‌خاطر سرعت بالای شیوع خود همه سیستم‌های بهداشتی کشورها را تحت فشار قرار خواهد داد.
در مورد میزان اثربخشی واکسنهای موجود علیه سویه اومیکرون هنوز اطلاعات دقیقی در دست نیست اما شرکت فایزر/بایون‌تک روز دوشنبه اعلام کرد که بیش از ۲۰۰میلیون دُز اضافی از واکسن خود را در اختیار اتحادیه اروپا قرار خواهد داد. شرکت مدرنا نیز در همین روز اعلام کرد که نتایج آزمایشگاهی دُز تقویت‌کننده واکسن این شرکت علیه اومیکرون نشان از اثربخشی آن دارد.
روز یک‌شنبه هلند به‌عنوان اولین کشور اروپایی قرنطینه سراسری اعمال کرد.
در حال حاضر فرانسه، اتریش، قبرس و آلمان نیز محدودیت‌های سفر را تشدید کرده و برخی از این کشورها حتی جشنهای کریسمس و سال نو را لغو کرده‌اند.
اسرائیل نیزبه‌خاطر نگرانی از سویه اومیکرون، آمریکا را به فهرست کشورهای پروازممنوع خود افزوده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7f0cc296-bd88-4139-8dae-68876fd51e05"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات