728 x 90

سازمان بهداشت جهانی: اکنون در یک مرحله بحرانی از همه‌گیری کرونا هستیم

سازمان بهداشت جهانی
سازمان بهداشت جهانی

به گزارش رادیو فرانسه روز سه‌شنبه ۲۴فروردین، ماریا ون کرکوف، رئیس تیم فنی مرتبط با مبارزه با همه‌گیری کرونا در سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد اکنون در یک مرحله بحرانی از همه‌گیری کرونا هستیم.

کرکوف با اشاره به روند افزایشی همه‌گیری کرونا گفت: پس از گذشت ۱۶ماه از آغاز همه‌گیری، وضع نباید این‌گونه باشد در حالی که ما راههای مؤثری برای کنترل آن داریم.

وی هم‌چنین افزود: شمار مبتلایان در هفته گذشته ۹درصد در سطح جهان افزایش یافت و شمار فوتیها هم ۵درصد افزایش نشان می‌دهد.

سازمان بهداشت جهانی در این روز از کشورهای مختلف درخواست کرد، فروش حیوانات زنده را که از حیات وحش صید شده‌اند در بازارهای غذایی متوقف کنند.

دستورالعمل جدید این نهاد بهداشتی سازمان ملل اشاره دارد: «منشأ اصلی بیش از ۷۰درصد از بیماریهای واگیردار نوظهور در انسان هستند و بیشتر آنها به وسیله ویروس‌های جدید ایجاد می‌شوند».

سازمان بهداشت جهانی در ادامه به افزایش احتمال انتقال این ویروس‌های نوین از حیوانات به انسان به وسیله تماس انسان با ترشحات بدن آنها هشدار داد و نوشت: «در جهان، بازارهای سنتی می‌توانند نقش مهمی در تأمین غذا برای بخش بزرگی از جمعیت ایفا کنند. اما ممنوعیت فروش حیوانات می‌تواند از سلامت افراد محافظت کند؛ هم افرادی که در این بازارها کار می‌کنند و هم افرادی که به‌عنوان خریدار در آن مراکز حضور می‌یابند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/82b42663-22ad-431e-afec-860c15c1e37d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات