728 x 90

ساختمانهای ناایمنی که هم‌چنان ناایمن باقی می‌مانند

ساختمانهای ناایمن
ساختمانهای ناایمن

روزی که ساختمان پلاسکو آتش گرفت و بخشی از آن فرو ریخت را به یاد دارید؟

آن روز که برج‌های دو قلوی آبادان، آتش نگرفته فرو ریختند و دهها تن از هموطنانمان را به کام مرگ کشاندند چه؟

آتش‌سوزیهای نوبه‌ای بازار تهران و انبارهایش را چطور؟

آتش‌سوزیهای سریالی بازارها و دیگر اماکن تجاری در شهرهای مختلف میهن را هم در کنار این موارد بگذارید و سپس به هشدار‌های رسانه‌یی آخوندها نگاه کنید که چگونه یک خط در میان نسبت به ناایمن بودن ساختمانهای شاخص در تهران و برخی از کلان شهرهای دیگر هشدار داده‌اند و بعد همه این‌ها را با هم جمع کنید و بگذارید در کنار اقداماتی که فاشیسم مذهبی حاکم بر میهنمان برای رفع این بلای خود ساخته انجام داده است!

در این مورد حتی به بافت‌های فرسوده شهرها هم اصلاً نگاه نکنید، جایی که میلیون‌ها هموطن در آن‌جا، شبانه‌روز به انتظار یک زمین‌لرزه ۶ – ۷ریشتری نشسته‌اند! چرا که اکنون همان ساختمانهای شاخص و مهم هستند که یکی یکی یا فرو می‌ریزند یا به کام آتش فرو رفته و ناپدید می‌شوند!

ساختمانهایی که شعله‌های آتش یا ابر گرد و غبار ناشی از فرو ریختنشان، نشانه‌های خیانت آمیخته به جنایت دیکتاتوری دزد و فاسد آخوندهاست که تمامی سرمایه‌های میهن را به‌جای نوسازی میهن، هزینه جنگ در کشورهای دیگر یا سرکوب در داخل می‌کنند. در جدید‌ترین نمونه از این‌گونه رخدادهای قابل پیش‌بینی، آتش گرفتن بیمارستان گاندی در تهران است که پس از آتش گرفتن، باعث شد مجدداً بحث ساختمانهای ناایمن مطرح شود.

روزنامه حکومتی آرمان با اشاره به آتش‌سوزی بزرگ بیمارستان گاندی گزارش داد: لیستی که بعد از حادثه پلاسکو تهیه شد شامل سه‌هزار ساختمان ناایمن بود اما آن ۳هزار ساختمان ناایمن، امروز به ۷۵سازه کاهش یافته است. اما این‌که چطور این لیست این همه کاهش داشته است سؤالی است که به نظر نمی‌رسد پاسخ به آن چندان ساده بوده باشد!

از سوی دیگر مهدی خسروانی؛ مدیر بحران منطقه ۶ شهرداری تهران نیز گفت: به ۴۰بیمارستان خصوصی و دولتی بزرگ، مانند بیمارستان خمینی و شریعتی که در سطح منطقه هستند، هشدار ایمنی داده‌ایم «هر کدام از این بیمارستانها حداقل سه اخطار را دریافت کرده و با مسئولان آنها جلسات متعددی برای حل مشکلات‌شان برگزار کرده‌ایم و دستکم۴۰بیمارستان این منطقه به‌خاطر ناایمن بودن وضعیت ساختمانها تاکنون سه بار اخطار ایمنی دریافت کرده‌اند.

طبعا با آنچه که خامنه‌ای و همکارانش در تمامی باندها و دستجات دخیل در حاکمیت نشان داده‌اند، این رخدادها هم‌چنان ادامه خواهد یافت و گوش آنها به هیچ هشداری بدهکار نخواهد بود تا روزی که گوششان توسط مردم پیچانده شده و با تیپا از سریر قدرت به صندلی محکمه پرتاب شوند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/64246f7a-cda1-4a5a-bde0-4be576a20a41"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات