728 x 90

سؤال نمایندگان مجلس عوام انگلستان از وزیر خارجه انگلستان در مورد نقضهای حقوق‌بشر در ایران

مجلس عوام انگلستان
مجلس عوام انگلستان

سایت مجلس عوام انگلستان سه‌شنبه ۱۱بهمن در مورد نقضهای حقوق‌بشر در ایران تشکیل جلسه داده و در این باره جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلستان گفت: سرکوب وحشیانه اعتراضات در ایران نشان‌دهنده بی‌توجهی سیستماتیک رژیم به حقوق‌بشر است. از اکتبر ۲۰۲۲، انگلستان ۱۵دور تحریم جدید به‌دلیل نقض حقوق‌بشر در ایران اعمال کرده است. من ارشدترین دیپلمات‌های ایران در انگلستان را پنج بار احضار کرده‌ام تا بر مخالفت انگلستان با اقداماتی که آنها انجام می‌دهند، تأکید کنم. ما با کشورهای شریک ایران را از کمیسیون مقام زمان سازمان ملل اخراج کرده‌ایم. و من در تلاشهایمان برای حسابرسی از رژیم ایران از چیزی دریغ نخواهم کرد.

سامی ویلسون از حزب Democratic Unionist Party: رژیم ایران از سپتامبر ۷۰۰نفر از شهروندان خود را به‌قتل رسانده، آنها را در خیابان به ضرب گلوله به‌قتل رسانده، ۳۰۰۰۰نفر را دستگیر و زندانی کرده، بسیاری از آنها را در زندان شکنجه کرده، ۲نفر را اعدام کرده و ۵۷نفر دیگر در انتظار اعدام هستند. این رژیم اقدامات تروریستی انجام داده از جمله در این کشور از طریق سپاه پاسداران. آیا زمان آن نرسیده است که اولاً ما به‌عنوان یک دولت به رژیم ایران به صراحت بفهمانیم که چه در مورد توافق هسته‌یی یا غیر آن با آنها برای لغو تحریم‌ها مذاکره نخواهیم کرد، ثانیاً اعضای این رژیم را به دادگاه بین‌المللی ارجاع خواهیم کرد. و ثالثاً سپاه را لیست‌گذاری تروریستی می‌کنیم.

جیمز کلورلی: جناب نماینده محترم حق دارد که ابعاد نقض‌هایی را که رژیم ایران علیه مردم خود انجام می‌دهد، صرفاً در پاسخ به خواسته‌های آنها برای آزادی‌هایی که ما در سایر نقاط جهان از آن برخورداریم، برجسته کند. همان‌طور که گفتم، ما نهادها و افراد از جمله اعضای قوه قضاییه و دادستان کل را به‌طور مشخص در پاسخ به احکام اعدامی که صادر کرده‌اند، تحریم کرده‌ایم. در رابطه با این حسابرسی، بسیار مهم است که کسانی که در این جنایات دخیل هستند، مواخذه شوند. من می‌توانم به او اطمینان دهم که ما با دوستان و شرکای بین‌المللی خود برای پیگیری این هدف کار خواهیم کرد.

باب بلکمن، نماینده مجلس عوام از حزب محافظه کار: روز گذشته سفارت آذربایجان مورد حمله قرار گرفت و یکی از نیروهای امنیتی به‌قتل رسید. پس آیا دوست محترم من امنیت سفارت ما در آنجا را بررسی خواهد کرد؟ و اتباع ما را تشویق خواهد کرد که هر چه سریع‌تر ایران را ترک کنند و در واقع سفارت ما را ببندند و سفارت ایران در لندن و سایر امکاناتی که آنها اداره می‌کنند، را تعطیل کند؟

جیمز کلورلی: من مستقیماً به وزارت‌خارجه آذربایجان برای جان باختن یکی از کارمندان آنها در حمله در تهران تسلیت گفته‌ام. من اخیراً با سفیر اعلیحضرت در تهران صحبت کردم که چند هفته پیش او را به‌طور موقت فراخواندم و در مورد امنیت سفارت و افرادی که در آنجا کار می‌کردند، صحبت کردیم. با این حال، من معتقدم که حفظ سفارت‌مان در تهران بسیار مهم است. مجلس عوام باید درک کند که روابط دیپلماتیک امتیازی یا جایزه یا پاداشی برای کشور میزبان نیست بلکه برای محافظت از مردم و منافع ما هستند، اما ما همیشه امنیت سفارت و کارکنانی را که در آن کار می‌کنند، به‌دقت زیر نظر داریم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/118a905f-9c29-44bd-8905-48a5075dbece"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات