728 x 90

روابط ایران عربستان,

الشرق‌الأوسط: ”تهران پاداش حمله کنندگان به سفارت عربستان را با کاهش اتهامات به آنها می‌دهد “

-

حمله به سفارت  عربستان
حمله به سفارت عربستان
الشرق‌الأوسط در شماره روز پنجشنبه 7مرداد با عنوان ”تهران پاداش حمله کنندگان به سفارت عربستان را با کاهش اتهامات به آنها می‌دهد“ نوشت: «قوه قضاییه رژیم ایران تصمیم گرفت اتهامات ردیف اول متهمان به حمله به سفارت عربستان سعودی در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد، و همچنین مجازات صادر شده بر علیه آنها را کاهش دهد» .

محسن اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه رژیم ایران دو روز پیش در کنفرانسی مطبوعاتی تأکید کرد، کشورش تصمیم گرفته است مجازات متهمان را کاهش دهد تا با به‌اصطلاح «خصومت» بین تهران و ریاض متناسب باشد.

وی در اشاره به مواضع عربستان در مخالفت با دخالتهای رژیم ایران در منطقه افزود، خشم ایران از تحرکات سعودی دلیل دیگری برای کاهش مجازات به‌شمار می‌آید. با وجود این‌که رژیم ایران پیش از این و در پی محکومیت گسترده بین‌المللی و قطع روابط دیپلوماتیک برخی کشورهای عربی با تهران سعی داشت حملات را محکوم کند، اژه‌ای تلاش کرد حمله به هیئت‌های دیپلوماتیک عربستانی را توجیه کند.

مقامهای رژیم ایران نخست گفته بودند که متهمان به اتهام «تهدید امنیت ملی» مجازات خواهند شد، اما اینک معلوم است که قوه قضاییه آنها را تنها به «شرکت در خرابکاری عمدی و خسارت زدن به دارایی‌ها سفارت عربستان سعودی» و «اخلال در نظم عمومی با ایجاد هرج و مرج و تجمع غیرقانونی» متهم کرده است.

تحولات جدید با اظهارات نخستین رژیم ایران درباره عزم در پیگرد کسانی که در حمله به هیئت‌های دیپلوماتیک عربستانی دست دارند، در چارچوب پایبندی به حمایت از مقرهای دیپلوماتیک در تهران، تناقض دارد .

از سوی دیگر وزیر خارجه عربستان در دیدار با وزیر خارجه ازبکستان در ریاض، گفته است حمله‌کنندگان به ساختمان‌ سفارت‌خانه این کشور در ایران مجازات نشده‌اند و این جای تعجب ندارد، چون رژیم ایران خود مسئول سازماندهی و پشتیبانی از حمله به سفارت‌خانه‌های خارجی است.

وی گفته بود طی 24سال گذشته 15 بار سفارتها در ایران مورد حمله قرار گرفتند و فکر نمی‌کنم مرتکبین این اعمال جنایتکارانه هیچ‌کدام مورد مجازات قرار گرفته باشند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0a8aa072-7c9b-454c-8f87-06c268b225e1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات