728 x 90

زیباکلام: چقدر هزینه چاه ویل هسته‌یی را بدهیم؟ هسته‌یی قاتل جان ما شد

صادق زیباکلام
صادق زیباکلام

صادق زیباکلام از مهره‌های باند روحانی همزمان با جنگ و دعواهای باندی بر سر نمایش انتخابات رژیم درباره مذاکرات اتمی در وین در کلاب هاوس گفته است: چقدر هزینه چاه ویل هسته‌یی را بدهیم؟هسته‌یی قاتق نان ما نشد و قاتل جان ما شد.

زیبا کلام در این گفتگو که در سایت حکومتی خبر آنلاین رژیم ۱۱اردیبهشت، منتشر شده است گفت: جمعه دور بعدی مذاکرات وین است که نشان می‌دهد آرام جلو می‌رود. باید اول به این نکته بپردازیم که چرا هسته‌یی قاتق نان ما نشد و قاتل جان ما شد؟ ما از سال۸۱ چقدر هزینه به چاه ویل هسته‌یی بریزیم؟ چون در ایران پاسخگویی ندارد، هر تصمیمی هم درست است و هم درست نیست. ولی بالاخره یک روزی باید جواب بدهند مملکتی که وضع واکسن و بهداشت و آموزشش به این‌گونه است، چرا باید این همه هزینه به چاه ویل هسته‌یی بریزد؟

درباره مذاکرات در کوتاه مدت انتظارات ما این است که حداقل به هر چه می‌توانیم به حسابها و داراییهای بلوکه شده ما که پس از فروش نفت حاصل شده، دست پیدا کنیم. عمده صادرات نفت ایران به چهار کشور ژاپن، چین، هند و کره جنوبی است و هر ۴کشور یک ریال از بیم تحریم به ما نپرداخته‌اند. ما مقداری هم عراقیها طلبکاریم و هر وقت می‌گوییم دلارها را بدهید، یک نگاه به آمریکا می‌کنند و یک لبخندی به ما می‌زنند که فعلاً مقدور نیست. چینی‌ها، هندی‌ها، کره‌ای و ژاپنیها همین‌طور.
امیدواریم دست کم ۳۰میلیارد دلار پول نفت از کشورها طلبکاریم که در کوتاه مدت، هر چه می‌توانیم از این پولها را برگردانیم. امیدواری دوم ما این است که بتوانیم صادرات یک میلیون بشکه در روز را داشته باشیم و این مستلزم این است که سیستم بانکی جهانی برای ما آزاد شود که بتوانیم پول نفتی که می‌فروشیم به دستمان بیاید.
خواست آمریکاییها این است که فعالیت‌های هسته‌یی ما دوباره زیرنظر آژانس برود. مانند زمانی که در ۹۴ فعالیت‌های ما زیر نظر آژانس رفت.

هدف آمریکایی‌ها مهار مجدد ما است و این‌که زیر کنترل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برویم و فعالیتمان مهار شود. این اتفاق خواهد افتاد و در کوتاه مدت، آژانس شروع به کنترل فعالیت‌های هسته‌یی ما می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/13866b69-db9b-4faf-bf63-f7988606f59d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات