728 x 90

زوزه‌های شکست و رسوایی رژیم در محاکمه حمید نوری دژخیم قتل‌عام در سوئد

دژخیم حمید نوری
دژخیم حمید نوری

زوزه‌های شکست و رسوایی رژیم در محاکمه دژخیم قتل‌عام در سوئد

خبرگزاری حکومتی ایسنا: مریم رجوی گفت سازمان ملل و جامعه بین‌المللی باید قتل‌عام سال۱۳۶۷ را به‌عنوان نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت به‌رسمیت بشناسد.

مجید نوری بچه دژخیم حمید نوری: من فکر می‌کنم که ما این دادگاه را در بحث حقوقی خیلی نباختیم، ما اونجایی باختیم که بحث عدم تبیینی است که باید در مورد این فرقه باشه.

مریم رجوی: سازمان ملل و جامعه بین‌المللی باید قتل‌عام سال۱۳۶۷ را به‌عنوان نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت به‌رسمیت بشناسد (تصاویری از سالنهای اجتماعات در اشرف سه)

گزارشگر: پنج مرداد۱۴۰۰ صدور کیفرخواست علیه نوری پس از بیست ماه بازداشت موقت اتهام جنایت جنگی و قتل عمد، بیست و سه تیر هزار و چهارصد و یک اعلام حکم دادگاه استکهلم (نوشتاری: حبس ابد)

مهدی مومنی حقوقدان: در رأی بدوی از لحاظ منطق حقوقی ما می‌بینیم این است که دادگاه بدوی به‌صورت چشم بسته آنچه که در کیفرخواست ذکر شده را به‌عنوان دلیل فرض کرده و این از نظر منطق حقوقی درست نیست.

دادگاه بدوی کیفرخواست را به‌صورت کاملاً دربست مفروض دانسته صحیح فرض کرده دلیل فرض کرده و انکار و دفاعیات متهم آقای نوری را کلاً یک‌سره به کناری نهاده.

حالا شما نگاه کنید ادبیات حکم بدوی را شما نگاه بکنید در پیشینه بلکه خلاصه در ابتدا رأی هست می‌گه تحقیقات نشان داده متهم با نام مستعار و به‌عنوان دستیار معاون دادستان در زندان به همراه دیگران در اجرای فتوا مشارکت داشته منظور اون فتوای حضرت امام در مورد اعضای سازمان در سال۶۷ کل سناریویی که در حکم می‌بینید این است اینطوری ادعا شده که یک فتوایی بوده یک کمیته فتوایی بوده که این آقای نوری هم جز کمیته فتوا نبوده و عرض کنم خدمت شما که اون کمیته تشخیص می‌داده کی باید اعدام بشه کی اعدام نشه و ادعا شده که آقای نوری اینهایی که محکوم به اعدام بودند را هدایت می‌کرده به اون قسمت برای اجرا این‌که اگر یک مرجع قضایی حکم اعدامی صادر کنه یک مأموری اون رو فرض مثلاً فرض بفرمایید اجرا بکنه در هیچ نظام حقوقی به‌عنوان مشارکت در قتل محسوب نمی‌شه.

مجید نوری فرزند حمید نوری: به تعبیر خود من فکر می‌کنم که ما این دادگاه را در بحث حقوقی خیلی نباختیم ما اونجایی که باختیم بحث عدم تبیینی است که باید در مورد این فرقه حالا من یک صفت می‌گذارم که خیلی تلطیف کنم اعمال شان را این فرقه کثیف باشه، همه وظیفه دارند واقعاً بگویند واقعیت رو بگویند اصلاً این حرفها چیه این شوخیها چیه؟ تمام اینها را سوئد با یک کار رسانه‌ای توانسته وارونه جلوه بدهد.

 

تلویزیون رژیم درباره محاکمه یک دژخیم قتل‌عام۶۷: تاکنون حدود ۵۰۰ساعت دادگاه برای حمید نوری برگزار شده، ۴۵۰ساعت اون به ادعاهای مجاهدین اختصاص یافته است

سه سالی هستش که از دستگیری آقای حمید نوری می‌گذره تاکنون حدود ۵۰۰ ساعتی دادگاه برای ایشان برگزار شده که ۴۵۰ساعت اون به ادعاهای منافقین گذشته و اختصاص داشته.

امروز قرار هستش که همایشی در تهران برگزار بشه در این خصوص و ما در آستانه روزهای پایانی هستیم که در واقع میشه که در پرونده آقای نوری باید تجدید نظری اگر قرار هستش صورت بگیره، صورت بگیره

گزارشگر: شش ماه پس از برگزاری ۹۲ جلسه رسیدگی به استناد اظهارات ۵۰ شاکی و شاهد از اعضای گروهک منافقین حمید نوری را به اتهام مشارکت در قتل عمد معادل جنایات جنگی به حبس ابد محکوم کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b6a17228-4e3f-4ace-a397-c1123109769c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات