728 x 90

زنان جهان با زنان ایران و مریم رجوی متحد می‌شوند

زنان جهان با زنان ایران و مریم رجوی متحد می‌شوند...
زنان جهان با زنان ایران و مریم رجوی متحد می‌شوند...

«هیچ کجا هیچ زمان فریاد زندگی بی‌جواب نمانده است.

به صداهای دور گوش می‌دهم از دور به صدای من گوش می‌دهند

من زنده‌ام

فریاد من بی‌جواب نیست، قلب خوب تو جواب فریاد من است».

(احمد شاملو)

 

سالگرد قیام سراسری، برخلاف آنچه فاشیسم دینی تبلیغ و عمل می‌کند، سرشار از تکاپو برای شعله‌ور کردن آن قیام بزرگ در ابعادی بسا بزرگ‌تر و سرنوشت‌سازتر است.

در یک اقدام نادر و تاریخی ۱۰۰۰شخصیت از زنان سراسر جهان بیانیه‌یی در همبستگی با زنان شجاع ایرانی و برنامهٔ ۱۰ماده‌ای مریم رجوی صادر کردند.

امضا‌کنندگان این بیانیه شامل ۵۰رئیس‌جمهور، معاون رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و وزرای پیشین، ۱۷۵ نماینده پارلمان، برندگان جایزه نوبل، هنرمندان، ورزشکاران و مسئولان انجمن‌ها و بنیادها از ۵ قاره و ۶۷کشور جهان است.

در بخشی از این بیانیه، با اشاره به نقش پیشتاز زنان در قیام ایران و جنایت پاسداران در سرکوب و کشتار قیام‌آفرینان آمده است: «شمار قابل توجهی از ۷۵۰تن که توسط نیروهای سرکوبگر رژیم کشته شدند زنان و دختران جوان بودند. در نتیجهٔ سرکوب وحشیانه توسط رژیم، دست‌کم ۷۰کودک کشته شدند. خواسته مردم ایران، اعم از زن و مرد که در شعارهای آنها متبلور می‌شد، خاتمه دادن به دیکتاتوری مذهبی و استقرار یک جمهوری دموکراتیک بر پایه جدایی دین و دولت و برابری کامل زن و مرد در همهٔ زمینه‌هاست».

 

در بیانیهٔ هزار تن از زنان دارای مدارج عالی، با اشاره به ریشه‌های تاریخی پایداری زنان آمده است: «شجاعت و نقش پیشتاز زنان در این مبارزه، یک پدیده خلق‌الساعه نبود، بلکه قویاً در ۱۰۰سال مقاومت زنان ایران با دو دیکتاتوری سلطنتی و دینی ریشه دارد. زن‌ستیزی خصیصهٔ برجستهٔ نظام ولایت فقیه و یکی از پایه‌های حاکمیت آخوندها است. مردم و جوانان و به‌ویژه زنان ایران مصمم‌اند که به‌این دیکتاتوری قرون‌وسطایی پایان بدهند».

 

مریم رجوی در کتاب «زنان نیروی تغییر» معتقد است.

«نگاه عمیق نسبت به اوضاع حاضر، استراتژی دیگری پیش روی ما می‌گذارد؛ ما باید از این دوراهی [سهیم شدن به‌صورت تک‌نمود در سیاسی یا رضا‌دادن به وضع موجود و بسنده کردن به اصلاحات سطحی در حقوق زنان]، به‌کلی جدا شویم. این استراتژی به‌معنای شرکت فعال در مبارزه سیاسی برای کنار زدن موانع برابری و آزادی است. جنبش برابری نباید در مدار هدفهای کنونی محدود بماند. چون تنها با پیشروی مستمر به سوی افق‌های بالاتر است که آزادی محقق می‌شود».

مریم رجوی با فعالیت‌های خستگی‌ناپذیر خود در حال فتح این «افق‌های بالاتر» است. او سالیان پیش خطاب به زنان جهان گفته بود:

«انتظار ما این است که وقتی زنان ایران با فاشیسم مذهبی مقابله می‌کنند، شما زنان آزاده در کشورهای غربی با مظاهر سیاست مماشات و دولتمردانی که از دیکتاتوری مذهبی ملاها حمایت می‌کنند به مبارزه برخیزید. این یک وظیفهٔ انسانی، وجدانی و آزادیخواهانه است... از فعالان جنبش برابری در همهٔ جهان صمیمانه درخواست می‌کنم که اجازه ندهید ارزش‌های بنیادین غرب که نصب‌العین جوامع شما بوده، با زد‌وبندهایی که بنیادگرایی را تقویت می‌کند، پایمال شود. بیایید دست در دست هم در برابر خودکامگی دولتها و نهادهایی که دست‌آوردهای بشر و به‌خصوص دست‌آوردهای زنان را پایمال می‌کنند، بایستیم» (همان منبع).

 

«فریاد من بی‌جواب نیست»

بیانیهٔ ۱۰۰۰ شخصیت از زنان جهان، پاسخی شایسته به فریاد همبستگی‌خواهانه و دردمندانهٔ مریم رجوی است. این بیانیه فقط یک همدردی ساده با زنان ایران و جنبش سازمان‌یافتهٔ آنان نیست، در جوهر خود بر حمایت از برنامهٔ ده ماده‌یی تأکید می‌کند. حمایت از این برنامه به‌معنای حمایت از راه‌حل دموکراتیک برای ایران است.

به‌عبارت گویاتر این بیانیه راه‌کارهای مماشات‌جویانه و تسلیم‌طلبانه و هر نوع دیکتاتوری و بازگشت به گذشته را مردود می‌شمارد و تنها راه را سرنگونی فاشیسم دینی و برقراری یک جمهوری دموکراتیک می‌داند.

***

آری، مریم رجوی در پیشاپیش زنان شجاع ایرانی تنها نیست. قلب خوب زنان جهان، جواب فریاد او در ۵ قارهٔ جهان است. این فریاد رساتر باد!

 

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5f87cb2a-5f2a-46e4-a8c2-8cf46d160420"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات