728 x 90

زلنسکی از چند شرکت فرانسوی خواست که روسیه را ترک کنند

سخنرانی ویدئویی زلنسکی در پارلمان فرانسه
سخنرانی ویدئویی زلنسکی در پارلمان فرانسه

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین بعدازظهر چهارشنبه ۳فروردین در سخنرانی خود که به شکل ویدئویی در پارلمان فرانسه پخش شد از نمایندگان پارلمان فرانسه خواستار کمکهای بیشتر و هم‌چنین تحریم‌های شدیدتر روسیه شد.

وی شرکت‌های فرانسوی که در روسیه فعالیت می‌کنند را خطاب قرار داد و اگفت: نباید در تأمین هزینۀ کشتار سهیم شوید.

زلنسکی افزود: "ما از فرانسه انتظار داریم کاری کند که روسیه خواهان صلح شود و به جنگ علیه آزادی، برابری و برادری پایان دهد".

رئیس‌جمهوری اوکراین با نام بردن از شرکت‌های فرانسوی که در روسیه فعالیت دارند از آنها خواست همکار با مسکو را قطع کنند.

زلنسکی گفت: "رنو (خودروسازی)، اوشان (زنجیرۀ سوپرمارکت) و لوروآ مرلَن (فروشگاههای لوازم خانه و مصالح ساختمان) دیگر نباید اسپانسر ماشین جنگی روسیه باشند. آنها نباید در تأمین مالی قتل زنان و کودکان سهیم شوند. همه باید در نظر داشته باشند که ارزش‌ها فراتر از منفعت است".

 

خبرگزاری رویترز تلاش کرد تا واکنش شرکت رنو را جویا شود اما موفق به تماس نشد. با این‌حال، این شرکت عظیم خودروسازی اخیراً اعلام کرده بود که قصد دارد خط تولید خود را در مسکو "به‌خاطر مشکلات لجیستیکی" تعطیل کند. روسیه، بعد از کشورهای اروپایی دومین بازار رنو محسوب می‌شود.

اوشان چهارمین مجموعۀ سوپرمارکت‌های زنجیره‌یی در جهان است که بیش از ۳۵٠هزار کارمند دارد. در سایت اینترنت این مؤسسه آمده است که "اوشان"دارای ۲۳۱ فروشگاه در روسیه است. هفتۀ گذشته سخنگوی"اوشان" از انتقادهای پرزیدنت زلنسکی ابراز تعجب کرده بود.

شرکت "لوروآ مرلَن"نیز که به مجموعۀ"اوشان"تعلق دارد، تاکنون هیچ واکنشی به اظهارات زلنسکی نشان نداده است. این شرکت که در ۶۲شهر روسیه حضور دارد، در این کشور مجموعاً دارای ۱٠۷"هایپرمارکت"، و۳۶ هزار کارمند است. اخیراً یکی از فروشگاههای"لوروآ مرلَن" در شهر کی‌یف بمباران شد و کارکنان این شرکت در اوکراین از همکاران روسی خود خواستند که به فعالیت در روسیه پایان دهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/13a5b576-62c1-4ae5-9853-cb8a7b54bc25"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات