728 x 90

شمار قربانیان زلزله در ترکیه و سوریه به بیش از ۱۱۷۰۰نفر رسید

زلزله ۷.۸ریشتری در ترکیه
زلزله ۷.۸ریشتری در ترکیه

خبرگزاری فرانسه ۱۹بهمن:
شمار قربانیان زلزله ترکیه و سوریه به بیش از ۱۱۷۰۰نفر رسید
با تلاش امدادگران برای نجات بازماندگانی که در سرمای زمستان در زیر آوار گیر کرده بودند، تلفات زمین‌لرزه عظیمی که ترکیه و سوریه را لرزاند به بیش از ۱۱۷۰۰نفر رسید.
مقامات و پزشکان می‌گویند ۹۰۵۷ نفر در ترکیه و ۲۶۶۲نفر در سوریه بر اثر زمین‌لرزه ۷.۸ریشتری روز دوشنبه جان باختند و مجموع آنها به ۱۱۷۱۹نفر رسید.

 

گاردین: مجموع تلفات در ترکیه و سوریه به بیش از ۱۱۲۰۰نفر رسید
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه تعداد قربانیان زلزله روز دوشنبه را ۸۷۵۴نفر اعلام کرد. در کنار ۲۴۷۰ کشته شناخته شده در سوریه، مجموع قربانیان رسمی به ۱۱۲۲۴نفر می‌رسد.

سازمان بهداشت جهانی پیشنهاد کرده است که تلفات نهایی ممکن است تا ۲۰۰۰۰ افزایش یابد. زمین‌لرزه‌ای با اندازه مشابه در سال۱۹۹۹ در این منطقه دست کم ۱۷۰۰۰ کشته بر جای گذاشت.

 

واشنگتن پست: شمار قربانیان زلزله در ترکیه و سوریه به بیش از ۱۱۰۰۰نفر رسید، در حالی که امدادگران در حال مبارزه با سرمای شدید هستند.

مجموع تلفات در ترکیه و سوریه از ۱۱۰۰۰نفر فراتر رفت و تعداد قربانیان در دو کشور به‌سرعت دو روز پس از زمین‌لرزه‌هایی که شهرها و شهرکها را با خاک یکسان کردند، افزایش یافت.

نیروهای امدادی به‌دنبال افرادی هستند که در هوای یخبندان هنوز در زیر آوار گیر افتاده‌اند، زیرا دمای هوا در غازی‌انتپ، نزدیک مرکز زمین‌لرزه در جنوب ترکیه، در طول شب به ۲۰درجه سانتیگراد کاهش یافته است. رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه روز چهارشنبه وارد منطقه فاجعه شده شد.

 

رویترز ۱۹بهمن ۱۴۰۱
رسانه‌های دولتی: نزدیک به ۳۰۰۰۰۰نفر در اثر زلزله سوریه آواره شدند
بیروت - رسانه دولتی سوریه با اشاره آشکار به بخش‌هایی از سوریه که تحت کنترل دولت است، نه بخش‌هایی که در اختیار گروه‌های دیگر است، گزارش داد که بیش از 298هزار نفر به‌دلیل زلزله مرگبار این هفته مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

 

خبرگزاری فرانسه، ۱۹بهمن ۱۴۰۱
تعداد بازماندگان زلزله ترکیه-سوریه به ۱۱۲۰۰نفر رسید

 

گاردین روز چهارشنبه ۱۹بهمن در جدیدترین گزارش خود درباره زلزله ۷.۸ریشتری ترکیه و سوریه نوشت: ترکیه تعداد قربانیان این زلزله را دوباره افزایش داده است و مقامات اکنون می گویند که ۶۹۵۷ نفر در آن کشته شده اند. با احتساب ۲۴۷۰ کشته در سوریه، تعداد کل قربانیان زلزله روز دوشنبه به ۹۴۲۷ نفر رسیده است.

 

خبرگزاری رویترز  شب گذشته در گزارشی از آخرین وضعیت زلزله در ترکیه و سوریه نوشت: نیروهای امدادی به حفاری زیر آوارها ادامه می‌دهند و این در حالیست که قربانیان زلزله ترکیه-سوریه از مرز ۷۸۰۰ گذشته است.
زمین‌لرزه ۷.۸ ریشتری روز دوشنبه که ساعاتی بعد دومین زمین‌لرزه تقریباً به همان میزان قدرتمند را به‌دنبال داشت، هزاران ساختمان از جمله بیمارستانها، مدارس و بلوک‌های آپارتمانی را واژگون کرد، دهها هزار نفر را مجروح کرد و افراد بی‌شماری را در ترکیه و شمال سوریه بی‌خانمان کرد.

 

به گزارش نیویورک تایمز نزدیک به ۵۰ کشور آمادگی خود را برای ارسال هیأتهای تجسس، امدادرسانی و کمکهای پزشکی به مناطق زلزله‌زده اعلام کرده‌اند. با وجود این انتطار می‌رود طی ساعات آینده، آمار کشته‌شدگان به‌طور چشمگیری افزایش یابد.

این گزارش می‌افزاید بسیاری از بازماندگان در مناطق زلزله‌زده در هوای یخبندان به‌دنبال سرپناه در خودروها و یا فضای باز هستند و از رفتن به داخل خانه‌ها خودداری می‌کنند، زیرا بیم آن می‌رود ساختمانهای باقیمانده هر لحظه فرو بریزند.

سرما و بارش برف، عملیات تیمهای نجات را در نبود برق و مسدود شدن جاده‌ها، بسیار دشوار کرده است. با این حال، بیش از ۱۶ هزار تیم تجسس در ترکیه مشغول به کار هستند. پیش‌بینی می‌شود این تعداد، با پیوستن تیمهای خارجی، افزایش یابد.

زمین‌لرزه اخیر، بسیاری از کمپهای آوارگان سوری مقیم ترکیه را نیز دربر گرفته است.

دولت ترکیه دو فروند از ناوگان خود، شامل تجهیزات، ماشینهای عملیاتی، ژنراتورهای مولد برق، پتو، کیسه خواب و مواد خوراکی را به‌منظور کمک به بازماندگان به بندر اسکندرون اعزام کرده است.

از سوی دیگر سازمان بهداشت جهانی نگرانی خود را در مورد مناطق بسیاری که هنوز هیچ گزارشی از آنها در دست نیست اعلام کرد.

 

تصاویری از زلزله ۷.۸ریشتری در ترکیه و سوریه - 0

تصاویری از زلزله ۷.۸ریشتری در ترکیه و سوریه - 1

تصاویری از زلزله ۷.۸ریشتری در ترکیه و سوریه - 2

تصاویری از زلزله ۷.۸ریشتری در ترکیه و سوریه - 3

تصاویری از زلزله ۷.۸ریشتری در ترکیه و سوریه - 4

تصاویری از زلزله ۷.۸ریشتری در ترکیه و سوریه - 5

تصاویری از زلزله ۷.۸ریشتری در ترکیه و سوریه - 6

تصاویری از زلزله ۷.۸ریشتری در ترکیه و سوریه - 7

تصاویری از زلزله ۷.۸ریشتری در ترکیه و سوریه - 8

تصاویری از زلزله ۷.۸ریشتری در ترکیه و سوریه - 9

تصاویری از زلزله ۷.۸ریشتری در ترکیه و سوریه - 10

تصاویری از زلزله ۷.۸ریشتری در ترکیه و سوریه - 11

تصاویری از زلزله ۷.۸ریشتری در ترکیه و سوریه - 12

تصاویری از زلزله ۷.۸ریشتری در ترکیه و سوریه - 13

تصاویری از زلزله ۷.۸ریشتری در ترکیه و سوریه - 14

تصاویری از زلزله ۷.۸ریشتری در ترکیه و سوریه - 15

تصاویری از زلزله ۷.۸ریشتری در ترکیه و سوریه - 16

تصاویری از زلزله ۷.۸ریشتری در ترکیه و سوریه - 17

تصاویری از زلزله ۷.۸ریشتری در ترکیه و سوریه - 18

تصاویری از زلزله ۷.۸ریشتری در ترکیه و سوریه - 19

تصاویری از زلزله ۷.۸ریشتری در ترکیه و سوریه - 20

تصاویری از زلزله ۷.۸ریشتری در ترکیه و سوریه - 21
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ac7fdc97-e884-49a1-a4d7-b535f10a4932"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات