728 x 90

ریک پری وزیر انرژی آمریکا: علت تحریم‌ها درگیر بودن رژیم ایران در تروریسم و برخورد با مردمش

ریک پری وزیر انرژی آمریکا
ریک پری وزیر انرژی آمریکا

ریک پری وزیر انرژی آمریکا در پاسخ به سؤال خبرگزاری فرانسه در مورد علت اعمال تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران گفت:‌ برخورد آنها با مردمشان، درگیر بودن آنها در تروریسم علت تحریم‌ها است. امیدوارم در اروپا کشوری وجود نداشته باشد که کنار رژیم ایران بایستد.

 

وی افزود: شما نمی‌توانید درگیر اقدامات تروریستی باشید که الآن هستید. این یک پیام روشن و قوی است نه فقط به متحدانمان در ناتو بلکه به سراسر دنیا است.

 

رئیس‌جمهور آمریکا روز ۲ اردیبهشت ۹۸ تمامی معافیتهای مربوط به فروش نفت که برای هشت کشور در نظر گرفته شده بود را لغو کرد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد: پرزیدنت ترامپ تصمیم گرفت تا تمامی معافیتهای اقتصادی که برای هشت کشور صادر شده بود تا آنها بتوانند نفت ایران را بدون مواجه شدن با تحریم‌های آمریکا خریداری کنند خاتمه دهد و در عین‌حال به بازار جهانی نفت اطمینان داد که نفت لازم تأمین باشد.

کاخ سفید افزود: بازارهای نفت همزمان با پایان دادن به معافیت‌های مشتریان نفتی رژیم ایران در ثبات به‌سر می‌برند و کشورهای نفت‌خیز دیگر مانند امارات متحده عربی و عربستان سعودی نفت مورد نیاز را تأمین خواهند کرد.

دولت آمریکا پس از بازگرداندن تحریم‌ها علیه رژیم آخوندی، به کشورهای چین، ترکیه، هند، کره جنوبی، ژاپن، تایوان، ایتالیا و یونان در خرید نفت از رژیم معافیت داده بود.

 

این معافیتها در روز ۱۲ اردیبهشت به پایان رسید و دیگر هیچ کشوری مجاز به خرید نفت از رژیم آخوندی نیست.

گزارشهای رویترز حاکیست که حمل محموله‌های نفتی از بنادر ایران به سمت کشورهای خریدار نفت در ماه مارس به زیر نیم میلیون بشکه در روز رسیده‌ است.

پیش‌بینی می‌شود در ماه جاری دریافت نفت از رژیم ایران به‌شدت سقوط کند.

 

وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی خود در روز دوشنبه اعلام کرد: تقریباً یک‌سال پیش، به‌دنبال خروج از توافق اتمی ایران، پرزیدنت ترامپ سخت‌ترین کارزار فشار در تاریخ را علیه جمهوری اسلامی ایران برقرار کرد. هدف کماکان روشن است. محروم ساختن رژیم یاغی حاکم بر ایران از پولی که برای بی‌ثبات‌سازی خاورمیانه ۴دهه است، استفاده می‌کند.

وی افزود: نزدیک به ۴۰% درآمد رژیم از فروش نفت حاصل می‌شود و این منبع شماره یک پول نقد برای رژیم است. قبل از شروع تحریم‌های ما، ایران تا ۵۰میلیارد دلار در سال درآمد نفتی داشت. تخمین ما این است که رویهم رفته تا امروز، تحریم‌های ما رژیم را کاملاً از بیش از ۱۰میلیارد دلار محروم کرده است.

مایک پومپئو افزود: رژیم از این پول برای حمایت از گروه‌های تروریستی مانند حماس و حزب‌الله، و ادامه دادن به توسعه موشکی خود در نقض قطعنامه ۲۲۳۱شورای امنیت ملل ‌متحد استفاده می‌کرد و بحران انسانی در یمن را تداوم می‌داد.

هدف ما این است که کشورها به‌طور کامل از خرید نفت از حکومت ایران خودداری کنند.

وی اضافه کرد: ما برای رژیم ایران روشن ساخته‌ایم: به‌دنبال کردن تسلیحات اتمی پایان دهید، به آزمایش و تکثیر موشکهای بالستیک پایان دهید، به حمایت از تروریسم و دست زدن به تروریسم پایان دهید، به بازداشت خودسرانه اتباع آمریکا پایان دهید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/029cf112-4bf1-400a-8c3b-0b824177c281"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات