728 x 90

رژیم ایران تجهیزات غیرمجاز برای برنامه‌های تسلیحاتی و اتمی از طریق ونزوئلا تهیه می‌کند

مادورو - آخوند روحانی
مادورو - آخوند روحانی

رژیم ایران با کمک رژیم نیکولاس مادورو تحریم‌های بین‌المللی را دور می‌زند و تجهیزات غیرمجاز برای برنامه‌های تسلیحاتی و اتمی خود تهیه می‌کند.
العربیه روز سه‌شنبه ۲۵خرداد، طی مقاله به قلم هومیره کارشناس امور امنیتی قاره آمریکا و مدیر اندیشکده مرکز جامعه آزاد امن نوشت: اگر چه رژیم ایران قبلاً هم در ونزوئلا حضور فعال داشت، اما از زمان تصدی هوگو چاوز در در سال۲۰۰۴، فعالیت‌های رژیم ایران در ونزوئلا افزایش چشمگیری یافته است، از آن پس نیز با ظهور مادورو به‌عنوان رئیس‌جمهور این کشور همکاریهای دو رژیم کماکان ادامه یافته و گسترده‌تر شده است.
در این مقاله آمده است: بخشی از شبکه پولشویی و تهیه تجهیزات غیرمجاز رژیم ایران در ونزوئلا قرار دارد. از طریق ایجاد پروژه‌های مشترک نظامی، رژیم‌های دو کشور تلاش کرده‌اند نقل و انتقالات مالی و تجهیزاتی نهادهای تحریم‌شده رژیم ایران از کانال صنعت نفت ونزوئلا را پنهان کنند. در این راستا، تعداد زیادی از شرکت‌های ویترینی سپاه پاسداران این رژیم در ونزوئلا آغاز به کار کردند.
وی در ادامه ذکر می‌کند که از سال۲۰۰۴ تا ۲۰۱۴ رژیم ایران چندین توافق‌نامه همکاری در زمینه انرژی و نظامی با ونزوئلا امضا کرد. رژیم ایران در این بازه زمانی از طریق سیستم مالی ونزوئلا حدود ۱۶میلیارد دلار پول نقد به دست آورد. این اقدام با انعقاد حدود ۲۷۰ توافق‌نامه دوجانبه، در بیش از ۶۰ پروژه و بیش از ۸۰ شرکت این رژیم در ونزوئلا انجام شد.
و از سال۲۰۱۷ به بعد، سپاه پاسداران رژیم ایران توانسته از ونزوئلا به‌عنوان مرکز حمل و نقل مواد معدنی استراتژیک، فلزات، قطعات و فناوری که از سراسر آمریکای لاتین برای حمایت از برنامه رو به رشد تولید سلاحهای کشتار جمعی این رژیم گردآوردی می‌شود استفاده کند.
در سال۲۰۲۰، رژیم ایران موفق شد پل‌های هوایی و دریایی از روی اقیانوس اطلس به سوی ونزوئلا ایجاد کند، که متکی به شبکه‌های سپاه پاسداران در کشورهای ثالث به‌عنوان ایستگاههای سر راه است، و مسیرهای جدیدی برای ارتباط میان رژیم ایران و ونزوئلا ایجاد می‌کند. پل دریایی به سپاه این امکان را می‌دهد تا انواع روش‌های فرار از شناسایی مانند تغییر پرچم، تغییر نام، و تغییر رنگ کشتی و خاموش کردن رادارها در اواسط سفر برای جلوگیری از رهگیری را به کار بگیرد تا کشتی‌های ایرانی بی‌دردسر به ونزوئلا برسند.
.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c0c92611-6f47-4005-9d5d-af4a5861c43d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات