728 x 90

رژیم ایران در بن‌بست نفتی و مالی / گزارشی از خبرگزاری بلومبرگ

رژیم ایران در بن بست مالی و نفتی
رژیم ایران در بن بست مالی و نفتی

فروش مخفیانه محموله‌های نفت ممکن است به رژیم ایران کمک کند تا شاید ضربه تحریمهای آمریکا را کاهش دهد. این مطلبی است که خبرگزاری بلومبرگ، ۱۲ اردیبهشت۹۷ – بقلم ایلن میلیگان منتشر کرده است.

در این مطلب آمده است: تخفیف در قیمت هر بشکه نفت در میان تاکتیک‌هایی است که برای خنثی کردن تحریمها بکار گرفته می‌شود.

تا اواسط ۲۰۱۹ ممکن است روزانه ۸۰۰هزار بشکه منتقل شود.

ارزان فروشی نفت، معاملات پایاپای و حراج و فروش قاچاق آن در میان تاکتیک‌هایی هستند که ایران ممکن است به آنها متوسل شود تا صدور ۸۰۰هزار بشکه در روز را بعد از این‌که تحریمهای آمریکا از نوامبر شروع شد، تضمین کند.

بیژن زنگنه قبلاً اشاره کرده بود که ایران راههای دیگری برای حفظ صادرات نفت در بازار را بکار می‌گیرد...

این تدابیر برای جلوگیری کامل از تاثیر تحریمها مکفی نخواهند بود...

در دوره گذشته تحریمهای نفتی، این کشور عضو اوپک، سیستم‌های ردیابی نفتکشهایش را از کار انداخت و مقصد یا میزان نفت آنها را لاپوشانی کرده است.

بدون این ردیابها میلیونها بشکه نفت ایران حساب ناشده مانده‌اند.

نمودار – صدور نفت خام ایران به اروپا از بحران قیمت نفت ۲۰۱۶ به پایین‌ترین سطح رسیده است

نمودار – صدور نفت خام ایران به اروپا از بحران قیمت نفت ۲۰۱۶ به پایین‌ترین سطح رسیده است

 

روشهای رژیم ایران شناخته شده است

رابین میلز مدیر اجرایی شرکت مشورتی قمر در دوبی گفته است حساب حدود ۲۰۰هزار بشکه در روز از فروش نفت ایران بعد از تحریمها فاش ناشده و نامعلوم مانده است.

وی گفت صادرات در این سطوح در کاهش ضربه مالی به ایران حائز اهمیت است گرچه تاثیر عمده‌یی بر بازار جهانی نداشته باشد.

چین و ترکیه و هند به‌دنبال از سرگرفته شدن تحریمهای آمریکا از ۴نوامبر احتمالاً به خرید نفت از ایران ادامه خواهند داد.

در مجموع ایران ممکن است تا سال ۲۰۱۹ روزانه ۸۰۰هزار بشکه نفت در روز صادر کند. این میزان شامل ۲۰هزار بشکه‌ای می‌شود که با نفتکش به عراق و افغانستان و پاکستان ارسال می‌شوند...

 

اقدامات راهبردی آمریکا

آمریکا قطع ارتباط با بازارهای داخلی ایران را به‌عنوان اصلی‌ترین مجازات کشورها و شرکتهایی می‌داند که برخلاف تحریم‌ها حاضر به همکاری با ایران شوند.

دیپلمات‌های غربی می‌گویند تنها چند کمپانی بزرگ وجود دارند که از تجارت با ایران به حدی سود می‌برند که حاضرند به‌خاطر آن از بازار‌های مالی و تجاری آمریکا چشم بپوشند.

در مقابل کشورهایی نظیر ترکیه، هند، کره جنوبی و چین که جزو خریداران عمده نفت خام ایران به‌شمار می‌روند، بعید است بتوانند منافع اقتصادی خود را با تحریمهای بیرحمانه آمریکا تبادل کنند.

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل در سفری به هند از نارندرا مودی، نخست‌وزیر این کشور خواسته است تا واردات نفت از ایران را کاهش دهد.

 

گروه اقدام ایران

به گفته برایان هوک مسؤل گروه اقدام ایران، چندین تیم متشکل از دیپلمات‌های آمریکایی مشغول رایزنی با کشورها و توضیح و دفاع از سیاست این کشور در مقابل رژیم ایران هستند. او با این حال به این کشور‌ها هشدار داد، آمریکا قصد دادن هیچ‌گونه معافیتی از تحریم‌ها را ندارد، زیرا این امر "به طرز قابل توجهی فشار بر رژیم ایران را کاهش خواهد داد".

برایان هوک با این حال افزود که آمریکا حاضر است با کشورهای مورد نظر در جهت کاهش واردات نفت از ایران همکاری کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e179f686-7ece-434f-9d23-a1604ed8e456"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات